Gå til innhold

Hvor mye er for mye og for ofte alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har noen naboer som sitter ute og drikker øl og cider hver eneste dag, i helgene blir det mer, men flere ganger i uken er de snøvlete. Vi hører det "poppet" fra boksene hele kvelden. De er også høylytte, noen ganger synger de og andre ganger er de mer sure og brølete. Alle naboene må jo få det med seg. Saken er at de har barn, det yngste er nå 8. Og barna er sammen med dem og de er oppe til over kl 24, i går var yngste oppe når jeg la meg rundt kl 01. Nå er klokken 02 og de sitter fremdeles ute, prater egentlig greit i dag, men hører ikke så godt pga musikken. Musikken er ikke kjempehøy, men vi hører den godt inn på rommene våre, og det er jo ikke snakk om å lukke vinduer de nærmeste dagene.

Vi har flere ganger lurt på å ringe politiet, det kjennes ikke greit pga barna. Det er mye skriking, brøling, slenge med dører, trampe og kaste på ting.. På en annen side så er det ikke såå gale, det er ikke full fest, de tenker vel at de bare koser seg og det kunne vært mye verre. Samtidig er jeg redd for at vi legger for mye i det og at det ikke er så gale som jeg tenker. Jeg er redd jeg er farget av min egen oppvekst, den besto av mye alkohol og omsorgssvikt.

Vi vil ikke lage unødig stress for familien, men samtidig er det viktig å bry seg? Hvor går grensen? Jeg sliter veldig med å vite det selv..

Anonymkode: 904b1...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blander egentlig to ting her: din (påståtte) bekymring for barnet, og din egen irritasjon over naboenes atferd. Du syns den er mindre sømmelig og vanlig enn den du selv har. 

Jeg tror vi begge vet at det er uviktig m barn legger seg seint på sommeren, mens det kanskje er mer viktig om de opplever brøling, skriking og kasting med ting...? 

Anonymkode: b52f6...f90

Skrevet

Litt alkohol en og annen dag i løpey av sommrren er innenfor. Men alkohol hver dag, fulle flere ganger i uken, høyrøstede og kaster ting rundt er langt over streken for hva som er greit både med og uten barn i hus.

Jeg hadde ringt politiet neste gang du ser at de igjen er fulle med barna løpende rundt nærmere midnatt. Ikke klag på bråk, men fokus på det store forbruket av alkohol daglig, hvordan det utarter seg gjennom kvelden og at du er bekymret for barna som lever midt oppi dette og får med seg alt.

At barna er oppe sent er ikke i selv ille, det er at de ikke bryr seg som er ille.

Anonymkode: b70f1...618

Skrevet

Jeg vil si mer enn 4 enheter i uka i gjennomsnitt og mer enn 5 enheter på en gang er for mye for en dame.

Anonymkode: 587ea...7f0

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

Vi har noen naboer som sitter ute og drikker øl og cider hver eneste dag, i helgene blir det mer, men flere ganger i uken er de snøvlete. Vi hører det "poppet" fra boksene hele kvelden. De er også høylytte, noen ganger synger de og andre ganger er de mer sure og brølete. Alle naboene må jo få det med seg. Saken er at de har barn, det yngste er nå 8. Og barna er sammen med dem og de er oppe til over kl 24, i går var yngste oppe når jeg la meg rundt kl 01. Nå er klokken 02 og de sitter fremdeles ute, prater egentlig greit i dag, men hører ikke så godt pga musikken. Musikken er ikke kjempehøy, men vi hører den godt inn på rommene våre, og det er jo ikke snakk om å lukke vinduer de nærmeste dagene.

Vi har flere ganger lurt på å ringe politiet, det kjennes ikke greit pga barna. Det er mye skriking, brøling, slenge med dører, trampe og kaste på ting.. På en annen side så er det ikke såå gale, det er ikke full fest, de tenker vel at de bare koser seg og det kunne vært mye verre. Samtidig er jeg redd for at vi legger for mye i det og at det ikke er så gale som jeg tenker. Jeg er redd jeg er farget av min egen oppvekst, den besto av mye alkohol og omsorgssvikt.

Vi vil ikke lage unødig stress for familien, men samtidig er det viktig å bry seg? Hvor går grensen? Jeg sliter veldig med å vite det selv..

Anonymkode: 904b1...2c0

er sommerferie, ingen problem at barna er lenge oppe da, men at de drikker så mye er jo ikke så bra, jeg hadde tatt en anonym tlf til bv bare for og forhøre meg hva de tenker

Anonymkode: 235ed...380

Skrevet

Jeg ville uten tvil ha ringt politiet om dette, uten tvil.

Du beskytter ikke barna ved å tenke at det blir skremmende om politiet kommer. Du beskytter barna ved å melde fra.

Det alkoholforbruket du forteller disse foreldrene har, samt "mye skriking, brøling, slenge med dører, trampe og kaste ting" i beruset tilstand er uforenelig med å ha barn!

Ring politiet i kveld! Politiet vil så trolig kontakte bv, men jeg ville også kontaktet bv selv mandag.

Anonymkode: c1e9b...1a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...