Gå til innhold

Når kan man ringe folk i helgene da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte spørsmål om når man kan besøke folk i helgene, men når kan man ringe? 
Jeg mener det må være ok å ringe folk klokken 10 i helger. Da bør de aller fleste normale mennesker ha stått opp. 

Anonymkode: 9bdd0...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normale?

Anonymkode: 3f0e4...70a

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener det må være ok å ringe folk klokken 10 i helger. Da bør de aller fleste normale mennesker ha stått opp. 

Når burde de unormale menneskene ha stått opp da?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når burde de unormale menneskene ha stått opp da?

Har ikke noe med saken å gjøre. 

Skrevet

Tidligst 10.

Anonymkode: 4f567...bdc

Skrevet

Send SMS, snap el messenger som normale folk gjør så trenger du ikke tenke på om de har våknet el ikke. 

Anonymkode: f3779...376

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Send SMS, snap el messenger som normale folk gjør så trenger du ikke tenke på om de har våknet el ikke. 

Anonymkode: f3779...376

Det finnes  omtale folk som ikke bruker snap og som ikke bruker messenger. Det finnes også normale folk som ikke sjekker telefonen med en gang de står opp.

Skrevet

12-20 med mindre man kjenner hverandre godt og vet at det er ok sent og tidlig.

Anonymkode: d71db...773

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er normal, men noen ganger er jeg klin gæren og sover til halv 11-11. 

Men jeg er normal altså.

Anonymkode: 83730...ec2

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Normale mennesker? Jaja, du mener det. Jeg er uenig, og rar. 

Anonymkode: a7140...650

Skrevet

Send sms, hvis du absolutt må ringe, så vent til etter 12. Hvis det er noe veldig viktig, kan man selvfølgelig ringe før.

Hvorfor bør normale folk ha stått opp kl 10? Jeg er normal, tror jeg iallefall, men kan noen få ganger i året  ligge til over 10. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes  omtale folk som ikke bruker snap og som ikke bruker messenger. Det finnes også normale folk som ikke sjekker telefonen med en gang de står opp.

Da er det jo meget mulig at de ikke er klare for å forholde seg til andre enda.

Kan du ikke planlegge på forhånd, eller i det minste dagen før, med de du ønsker å gjøre noe sammen med i helgene?

Spontane ting er greit og kan være morsomt også. Men det er jo ikke alltid man orker å være tilgjengelig hvis man ikke har planer.

Anonymkode: 0d4b3...6e1

Skrevet

Ikke før elleve.

Skrevet

Jeg er så normal at jeg forbeholder meg retten til å rangle i helga - fordi jeg kan - og alt som skjer før 11.00 er bare plaging. Det som skjer mellom 11.00 og 12.00 kan jeg muligens nedlate meg til å delta på, hvis det fenger meg nok. Men som hovedregel bør ingen forstyrre meg før 12.00.

Anonymkode: d9569...c24

Skrevet

Men da savner de deg sikkert ikke så innmari da.

Anonymkode: d9569...c24

Skrevet

Hvorfor trenger du å ringe folk innen kl. 10 i helgene? Er du en av disse plageåndene som våkner tidlig/barna dine våkner tidlig og du står og tripper og klarer knapt å vente til at noen kan underholde deg og/eller barna dine?

Folk kan ringe meg når de vil. Telefonen ligger uansett på lydløs i et annet rom enn der jeg sover, takket være folk som bare måååå ha kontakt så fort de kjeder seg litt. Jeg svarer om/når det passer meg.

Anonymkode: f713d...9f1

Skrevet

Kommer vel helt an på hvor godt du kjenner personen. Et kjent a-menneske liker best at du ringer tidlig og et b-menneske foretrekker sent. Uansett er en SMS først alltid på sin plagsom en er usikker på om en telefonsamtale passer. Ikke minst har det mye å si hva slags telefonsamtale det er snakk om. Lang prat og løst og fast, eller en bestemt beskjed/avtale.

De fleste som kjenner meg dropper å ringe mellom 09-12 da de vet jeg jobber nattevakter og ellers er opptatt med 3 små barn.

Anonymkode: 2914f...29a

Skrevet

Jeg synes det er greit å ri ge mellom 9 og 22. Om noen velger å vri døgnet er det deres problem. De kan enten skru av lyden hvis de planlegger å sove uto er dagen, eller de kan legge seg igjen etterpå.

Anonymkode: deb53...af1

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer vel helt an på hvor godt du kjenner personen. Et kjent a-menneske liker best at du ringer tidlig og et b-menneske foretrekker sent. Uansett er en SMS først alltid på sin plagsom en er usikker på om en telefonsamtale passer. Ikke minst har det mye å si hva slags telefonsamtale det er snakk om. Lang prat og løst og fast, eller en bestemt beskjed/avtale.

De fleste som kjenner meg dropper å ringe mellom 09-12 da de vet jeg jobber nattevakter og ellers er opptatt med 3 små barn.

Anonymkode: 2914f...29a

Vært bekjente i mange år. Sikkert de siste 20. Han pleier å hjelpe meg til et arrangement, men han kunne ikke i går. Da sa han «ring meg i morgen». Arrangementet starter 11.00, jeg må ha fikset alt klart klokken 10. 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vært bekjente i mange år. Sikkert de siste 20. Han pleier å hjelpe meg til et arrangement, men han kunne ikke i går. Da sa han «ring meg i morgen». Arrangementet starter 11.00, jeg må ha fikset alt klart klokken 10. 

Da skaffer du annen hjelp.

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da skaffer du annen hjelp.

Det er umulig. Det er lun han som har nøklene til rommet jeg må inn i

Skrevet

Da burde du jo sagt at ting må være klart klokka ti i morgen. Går det greit? Kan du hjelpe med da? 

Anonymkode: 3f7dc...a85

Skrevet

Det er umulig. Det er lun han som har nøklene til rommet jeg må inn i

Da tror jeg du må innse at du ikke får ordnet dette denne helgen.

Skrevet

Ikke før 11-12 med mindre det er avklart at man kan ringe før.

Anonymkode: 07ba9...9d0

Skrevet

Litt vanskelig dette. Jeg og min venninne lever 2 forskjellige liv. Hun jobber ikke og er oppe seint om natta og sover lenge. Jeg legger meg kl 22 og opp kl 5. Men hun sender meldinger kl 23 og 24. 

Anonymkode: 532f8...8a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...