Gå til innhold

Barn og kjønn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ved barn nr 2, ønsket/ønsker du helst barn av samme kjønn, eller motsatt? (Om du har preferanser) 

Jeg tenker litt at det hadde vært koselig med barn av begge kjønn, men mtp min datter, ønsker jeg kanskje aller helst ei jente. Av egen erfaring syns jeg mine venninner har veldig god kontakt med sine eldre/yngre søstre! En veldig god venninne for livet. Kan selvsagt skje med jente og gutt også, men dette er den erfaringen jeg har. 
Og ikke minst at da kan hun arve veldig mye klær jeg har tatt vare på:)

Hva/hvordan tenker du? 😊 Begge kjønn er selvsagt like velkomne, men om man ønsker det ene litt mer av noen grunn:))

Anonymkode: 33f08...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke ute etter å høres klok ut, eller god. Men for meg er det viktigste at barna er friske. Kjønn er som hårfarge, det blir det det blir. Jeg tror gutter kan være like nære søsken som jenter kan være. Akkurat som at jeg mener at gutter kan leke med dukker, akkurat som jenter kan leke med biler.

Anonymkode: 27d88...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var veldig fint med en til av samme kjønn, blant annet fordi det var veldig praktisk med mer gjenbruk av klær og utstyr.

Anonymkode: 8e578...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ønsket meg litt en jente da jeg ventet nr to, hadde gutt fra før. Men det varte bare til jeg fikk gutt nr to i armene, da var det helt perfekt å få akkurat han 😉

Når jeg så hvor mye glede de to guttene hadde av hverandre, det er 2,5 år mellom dem, var jeg dobbelt glad for at det ble en gutt. Ingen kan leke med biler sammen, lekesloss med sabeltannsverd eller bygge dinosaurverdener sammen som to brødre. Nå er de 16,5 og 19 år gamle og har like mye glede av hverandre enda. 

Da jeg ventet nr tre synes jeg det hadde vært veldig praktisk og greit med enda en gutt. Jeg kunne jo dette med fotball og Sabeltann og kunne ikke helt se meg selv som mamma til ei som var opptatt an prinsesser og tyllskjørt 😉

Men jammen gikk det helt greit det også. Hun ble nok litt farget av å se opp til to brødre, og valgte helst t-skjorter med biler og dinosaurer på fra gutteavdelingen da hun var liten, men hun ble samtidig veldig jentejente som elsket rosa, prinsessekjoler og Frost 😊

Forholdet de får som voksne vet jeg ingenting om enda, men foreløbig ser det da bra ut ihvertfall. 

Anonymkode: 7d507...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for at vi har to av samme kjønn, mindre enn to år mellom dem og bare ett skoleår.

Anonymkode: 261b4...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke ute etter å høres klok ut, eller god. Men for meg er det viktigste at barna er friske. Kjønn er som hårfarge, det blir det det blir. Jeg tror gutter kan være like nære søsken som jenter kan være. Akkurat som at jeg mener at gutter kan leke med dukker, akkurat som jenter kan leke med biler.

Anonymkode: 27d88...25f

Selvsagt helt enig, man ønsker seg et friskt barn ❤️ dette var bare ment for ‘moro’, om man kunne velge! Jeg blir like glad for jente som for gutt :) Men bare av egen erfaring har mine venninner et meget sterkt bånd til sine søstre, henger i samme gjenger osv. Selv med 2-3-4 år forskjell. Sånt er så fint å se. Mens de med ulike kjønn har ikke et SÅ tett forhold, om du forstår. De har ikke vennekvelder sammen, shopper, kino, ute og spiser osv.

Skal sies at jeg tenker når de blir litt eldre!! Ungdomsskole osv

Anonymkode: 33f08...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsket en lillebror til førstemann. Vet ikke helt hvorfor, jeg var bare så forelska i gutten min at jeg tenkte at ingenting kunne slå det å være mamma til en gutt. Men så kom jenta, og det var selvsagt like stas som med gutten.

Er ikke bekymra for at de har ulike kjønn. De leker masse sammen og er veldig glade i hverandre. Storebror passer på lillesøster, og ingen er så lojal mot storebror som en liten beundrende jente ❤️
Selv har jeg et nærere forhold til broren min enn søstra mi. Dette går på personlighet, ikke kjønn.

Anonymkode: c0f56...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ønsket meg en av hver og er så lykkelig over at jeg har fått det!

Anonymkode: cf633...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre jenter. Med nr 2 hadde jeg ikke ønske om kjønn. Den ene dagen tenkte jeg det ville koselig med en lillebror og i neste stund så jeg for meg en lillesøster. Med nr 3 hadde jeg lyst på en lillebror, men ble selvfølgelig like glad for en jente til.

Anonymkode: f8e2b...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Anonym bruker said:

Ved barn nr 2, ønsket/ønsker du helst barn av samme kjønn, eller motsatt? (Om du har preferanser) 

Jeg tenker litt at det hadde vært koselig med barn av begge kjønn, men mtp min datter, ønsker jeg kanskje aller helst ei jente. Av egen erfaring syns jeg mine venninner har veldig god kontakt med sine eldre/yngre søstre! En veldig god venninne for livet. Kan selvsagt skje med jente og gutt også, men dette er den erfaringen jeg har. 
Og ikke minst at da kan hun arve veldig mye klær jeg har tatt vare på:)

Hva/hvordan tenker du? 😊 Begge kjønn er selvsagt like velkomne, men om man ønsker det ene litt mer av noen grunn:))

Anonymkode: 33f08...d41

Jeg venter nr 2 selv, samme for meg egentlig, men synes det hadde vert koselig med ei jente ,og storbroren ønsker seg en lillesøster :)

Anonymkode: d2f4a...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...