Gå til innhold

Er mannegruppen Ottar skurker eller helter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannegruppen Ottar har begynt å legge ut adresser der pedofile bor. De kom i skade for å legge ut en feil adresse, nabohuset, men ellers har de bare advart folk mot pedofile.

Er dette greit eller ugreit synes dere? Flere som setter pris på å bli advart mot de som er farlige for barna våre?

Er mannegruppen Ottar skurker eller helter i deres øyne?

https://www.tv2.no/nyheter/11512760/

Anonymkode: 888c7...79b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke særlig til overs for denne gruppen nei. Ser for meg at hovedvekten av medlemmene er Frp velgere som har "livets harde skole" under utdanning på facebook-siden sin...…. 

Har selvsagt ingenting til overs for pedofile, men å henge ut mennesker på den måten de gjør er uansett over streken. De kan fort ta feil! De vet ingenting sikkert om den enkelte de navngir, eller omstendighetene. Tanken er sikkert god, men dette er ikke måten å gjøre det på. 

Skrevet

Mannegruppa Ottar er en gjeng kukhuer.

Skrevet
4 minutter siden, sug lut skrev:

Mannegruppa Ottar er en gjeng kukhuer.

Men de forsvarer oss faktisk mot pedofile, faktisk. Når politekere ikke gjør jobben sin så er det godt noen gjør det. Pedofile burde ikke få være ute i samfunnet og gjøre oss alle uttrygge. Skjer det noen pedofil noe så vil ikke jeg gråte for det.

Anonymkode: 4364b...21b

Skrevet

Men var det ikke nettopp denne gruppa som postet grove og groteske "vitser" som omhandlet spedbarn og barn? 

Anonymkode: 0cd33...8cd

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men var det ikke nettopp denne gruppa som postet grove og groteske "vitser" som omhandlet spedbarn og barn? 

Anonymkode: 0cd33...8cd

Jo, stemmer. Men nå har de tydeligvis bestemt seg for å gjøre noe heltemodig for samfunnet i stedet.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men de forsvarer oss faktisk mot pedofile, faktisk. Når politekere ikke gjør jobben sin så er det godt noen gjør det. Pedofile burde ikke få være ute i samfunnet og gjøre oss alle uttrygge. Skjer det noen pedofil noe så vil ikke jeg gråte for det.

Har du like lite sympati til overs for de som blir uskyldig uthengt av denne gjengen også?

I artikkelen jeg leste i går sto det at de "hadde kommet i skade for" å legge ut feil adresse. Vedkommende som bor på den adressen er altså uskyldig uthengt som pedofil. De hadde visst også advart folk mot en uskyldig som hadde samme navn som en dømt pedofil. Det er dette som er problemet med denne typen borgervern: Ingen har noen rettssikkerhet lenger. Det rammer uskyldige.

Skrevet
1 minutt siden, Superdolly skrev:

Har du like lite sympati til overs for de som blir uskyldig uthengt av denne gjengen også?

I artikkelen jeg leste i går sto det at de "hadde kommet i skade for" å legge ut feil adresse. Vedkommende som bor på den adressen er altså uskyldig uthengt som pedofil. De hadde visst også advart folk mot en uskyldig som hadde samme navn som en dømt pedofil. Det er dette som er problemet med denne typen borgervern: Ingen har noen rettssikkerhet lenger. Det rammer uskyldige.

Dette!

Anonymkode: f6a41...d50

Skrevet
2 minutter siden, Superdolly skrev:

Men de rettet opp feilen. Det var et uhell. Hva er bedre? At du aldri får hvite hvor pedofile bor, eller at du får hvite det så du kan beskytte barna dine?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men de rettet opp feilen. Det var et uhell. Hva er bedre? At du aldri får hvite hvor pedofile bor, eller at du får hvite det så du kan beskytte barna dine?

Hadde du syntes det var helt greit hvis dette uhellet rammet din mann, din sønn eller din far også?

Jeg gjentar: Problemet er at den slags borgervern fjerner rettssikkerheten, ikke bare for de som er dømt, men for alle andre også. 

Og jeg klarer helt fint å beskytte mine barn likevel, takk.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, stemmer. Men nå har de tydeligvis bestemt seg for å gjøre noe heltemodig for samfunnet i stedet.

Vigilantegrupper er pøbler, ikke helter. En rettsstat har ikke sånn søppel.

Skrevet
18 minutter siden, sug lut skrev:

Vigilantegrupper er pøbler, ikke helter. En rettsstat har ikke sånn søppel.

De gjør ikke pedofile noe. De advarer bare folk mot dem.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jesus. Er du så naiv eller later du som?

Skrevet

Skurker. Har null tillitt til at det de legger ut er sant. En gjeng med pøbler 

Anonymkode: 857cb...adc

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🙄 

Skrevet

De er nok idioter ellers, men som småbarnsmor får de en stjerne i boken ang dette :) Pedofile og overgripere burde samles alene på en øde øy uti havgapet et sted.

Anonymkode: affe3...bd2

Skrevet

Sexistiske idioter og ikke et hår bedre selv enn dem de "beskytter" mot. Jeg har lest noen av de tingene de har postet på "mannesiden" sin, det er ikke annet enn voldtektshumor og fleiping om "pulbare" fjortenåringer. Avskum. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Borgervern er aldri veien å gå

Anonymkode: d88a4...b5f

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Borgervern er aldri veien å gå

Problemet er at politiet nå er fjernet fra svært mange kommuner. Og da blir alternativet borgervern... Erna har valgt dette.

Anonymkode: bea1f...e8d

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er at politiet nå er fjernet fra svært mange kommuner. Og da blir alternativet borgervern... Erna har valgt dette.

Anonymkode: bea1f...e8d

Nei, alternativet er aldri borgervern

Skrevet

Mannegrupoa Ottar er en gjeng tullinger. Og rent prinsipielt er jeg motstander av denne typen borgervern.

Likevel... man må velge hvor man legger energien sin, og jeg kjenner at dømte pedofile er en gruppe som står laaaangt nede på lista mi over folk jeg klarer å hoste opp sympati og engasjement for.

Anonymkode: d628e...f4f

Skrevet

At de henger ut pedofile gjør ikke opp for at de er en gjeng halvaper med grumsete kvinnesyn. 

Skrevet

Er det to grupper vi ikke trenger så er det:

1. Kvinnegruppa Ottar

2. Mannegruppa Ottar

Anonymkode: f4093...d0e

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det to grupper vi ikke trenger så er det:

1. Kvinnegruppa Ottar

2. Mannegruppa Ottar

Anonymkode: f4093...d0e

Mannegruppen Ottar går etter pedofile så de gjør noe viktig for samfunnet i alle fall.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannegruppen Ottar går etter pedofile så de gjør noe viktig for samfunnet i alle fall.

En rett gjør ikke opp for all den dritten de sprer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...