Gå til innhold

Barn med kul på ankel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så plutselig at barnet har en kul på innsiden av ankel. Ser den når hun tråkker ned. Ikke synlig når hun har foten avslappet, så da kan det ikke være noe som ligger under huden? 
 

Den er øm når jeg trykker på den. Fikk ikke kjent på bevegelighet, siden hun syns det var ekkelt at jeg trykket på den. 
 

Jeg har ikke sett den før. Og i går gikk hun tur med sko som hun ikke burde ha gått i fjellet med, og fikk vondt i beina.. om det kan ha noen sammenheng

Bestiller legetime, men lurer på om noen har erfaring å dele i mellomtiden

Jeg kjenner at jeg blir engstelig, liker ikke kuler 😞
 

Anonymkode: 22b4e...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen med erfaring? Jeg har seff. googlet og det kan muligens være ganglion eller fettkul. Men jeg syns det var litt rart at den liksom popper ut når hun legger trykk på foten (står). 
 

HI

Anonymkode: 22b4e...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ingen med erfaring? Jeg har seff. googlet og det kan muligens være ganglion eller fettkul. Men jeg syns det var litt rart at den liksom popper ut når hun legger trykk på foten (står). 
 

HI

Anonymkode: 22b4e...abc

Hvis kulen ligger sånn at plassen inni ankelen blir mindre og den enkelt kan sprette ut er det jo bare logisk at den gjør det. Ingen kan jo si noe ut fra informasjonen du oppgir, innsiden av ankelen kan være så mangt, og det kan "kul" også. 

Anonymkode: 2beb5...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis kulen ligger sånn at plassen inni ankelen blir mindre og den enkelt kan sprette ut er det jo bare logisk at den gjør det. Ingen kan jo si noe ut fra informasjonen du oppgir, innsiden av ankelen kan være så mangt, og det kan "kul" også. 

Anonymkode: 2beb5...689

Ja, det skjønner jeg. Men poenget er at det ikke er en kul som ligger like under huden, det er helt umulig å kjenne en kul når foten ikke har trykk på.

Ved nærmere ettersyn så ligger den litt mer ned mot hælen på innsiden. Hvis jeg holder fingeren på der hvor den ligger kjenner jeg ikke noe når hun løfter hælen fra bakken. Når hun så tråkker på hælen spretter kulen frem, men jeg kan trykke den inn igjen. Det er ømt når jeg gjør det.. Lurer på om det er en knute på en sene eller noe..

Skjønner at det blir vanskelig å forstå ut fra min forklaring, men det var verd et forsøk. Skal sjekke det med lege så snart hun får time. 
 

HI

Anonymkode: 22b4e...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste kuler er godartede! Fokuser på det fram til legetimen. 

Anonymkode: fab84...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste kuler er godartede! Fokuser på det fram til legetimen. 

Anonymkode: fab84...9b4

Ja, det håper jeg virkelig! Den er som en liten ert i størrelse..

Typisk at man ser slikt før helga..

HI

Anonymkode: 22b4e...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kulen ser faktisk akkurat sånn ut! Men det er bare en og den er på siden av hælen, og stor som en ert ca

Takk for tips! 
 

HI

Anonymkode: 22b4e...abc

Jeg sjekket ved å presse på hælen, og da dukket det opp flere små hvite kuler bak på hælen.

Igjen, takk for tips.. dette hadde jeg aldri hørt om før..(fettvevsprolaps)

HI

Anonymkode: 22b4e...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sjekket ved å presse på hælen, og da dukket det opp flere små hvite kuler bak på hælen.

Igjen, takk for tips.. dette hadde jeg aldri hørt om før..(fettvevsprolaps)

HI

Anonymkode: 22b4e...abc

Jeg har det og mine barn har det. Vi er ikke større plaget, mye mulig fordi vi ikke vet om noe annet. Når jeg blir stående litt for lenge, eller låner hardt får jeg vondt i hælene. Men vi burde vel strengt tatt begynt med innleggssåler.

Anonymkode: c0a9a...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har det og mine barn har det. Vi er ikke større plaget, mye mulig fordi vi ikke vet om noe annet. Når jeg blir stående litt for lenge, eller låner hardt får jeg vondt i hælene. Men vi burde vel strengt tatt begynt med innleggssåler.

Anonymkode: c0a9a...70c

Jeg vet jo ikke enda om det er det.. skal uansett sjekke og få avtale med ortoped. Jeg syns den ene, på innsiden av hælen var litt større enn det jeg har sett på bilder ( som en ert) men den er i alle fall ikke hard. 

Hun sier at hun har litt vondt i føttene, og det er vondt når jeg legger press på hælene. Hun hadde det også litt på andre foten, men mindre.

Vi har gått veldig mye på tur i skogen de siste månedene, det kan kanskje ha gjort at det har blitt mer synlig.. 

Datteren min hadde innleggssåler tidligere, men har ikke hatt det de siste årene. 

HI

Anonymkode: 22b4e...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei ☺️  det kan være fettvevprolaps under hælen. Få time til ortoped, i mellomtiden, ha riktige sko og hælinnlegg, kan kjøpes hos fotterapeut eller på nettet , ikke vent med det, lykke til, mvh Malu57 :) 

Anonymkode: f9387...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hei ☺️  det kan være fettvevprolaps under hælen. Få time til ortoped, i mellomtiden, ha riktige sko og hælinnlegg, kan kjøpes hos fotterapeut eller på nettet , ikke vent med det, lykke til, mvh Malu57 :)

Anonymkode: f9387...189

Det var akkurat det det var 😊

Første steg var å kjøpe sko med ekstra demping, så skal vi tilbake og se om eventuelt videre tiltak

HI. 

Anonymkode: 6cd9f...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...