Gå til innhold

Flere som har problemer med menskoppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Miljøvennlig som jeg er, valgte jeg menskoppen. Men første dagen er den bare ubehagelig, fordi det lekker ut uansett! Har brukt den lenge nå så har god trening. Før var jeg redd for å ikke få den ut, for jeg brukte tid på å finne rikitg teknikk. Jeg bretter den sammen og putter den oppi der. Så har jeg funnet ut at den ikke skal dyttes for langt opp, da det er større sjanse for lekkasje. Men likevel.... er den for liten? Jeg har ikke hatt sex eller brukt dildo så jeg er ikke utvidet. Gynekologen slet med å få inn den tingen de stikker inn...... 

har ikke født.

så det må være at den ligger litt feil oppi der? 

Anonymkode: 7ec58...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du skikkelig vakum da? 

Du bretter, fører inn også drar du litt i den til den blir sittende skikkelig. 

Anonymkode: 10cfa...f11

Skrevet

Jeg bruker brettemetoden som heter punchdown. (Google). Da får jeg ordentlig vakuum og ingen lekkasje. Med den vanlige C-fold fikk jeg ikke alltid vakuum. 

Anonymkode: 8dd93...36e

Skrevet

Jeg får den heller ikke til. Vondt, lekker, grisete. 

Anonymkode: 9dbe1...681

Skrevet

Mange måter å brette på. Her ser du et utvalg fra en norsk nettside, men googler du på engelsk finner du enda flere, og også videoer som viser. Om du lekker og ikke får vakum har du ikke funnet metoden som passer deg best...

https://cleancup.no/8-mater-a-brette-menskoppen/

Skrevet

Hvis den er ubehagelig eller lekker, så sitter den ikke riktig. Du skal kjenne vakuumet ved at du ikke kan dra den ut uten. Uten å bryte vakuumet 

Jeg fikk litt problemer med menskopp etter fødsel nr 2. Tror rett og slett at livmorstappen var for lav. Ble bare lekkasje. 

Etter et års tid så kunne jeg igjen bruke kopp.

Anonymkode: 212fe...98b

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får du skikkelig vakum da? 

Du bretter, fører inn også drar du litt i den til den blir sittende skikkelig. 

Brette, føre inn, VRI og dra litt. Jeg får aldri skikkelig vakuum hvis jeg ikke vrir.

Anonymkode: 2913b...193

Skrevet

Enig. Vri, vri og vri igjen. Til koppen får samme form som til vanlig. 

Skrevet

Men den er jo så sykt ubehag å ha inne. Sitte er helt umulig... Hva er galt da? 

Anonymkode: 6e4e5...ccd

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For langt ut? 

Du skal ikke merke den. Og den skal ikke stikke utenfor kroppen. Den skal være gjemt inni selv om den ikke skal sitte for langt inne heller. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da tipper jeg du har den for langt ute eller at du ikke har klippet bort "stilken"? Min hadde en sånn stilles den var ny, jeg har klippet den bort for den kjente jeg. Bare ikke klipp hull..

Anonymkode: ec022...ca3

Skrevet

Kan det være motsatt? At den blir for stor og ikke du får vakuum? Har du prøvd en mindre og litt stivere kopp? Jeg har to strl, den minste er mye stivere og langt lettere å sette inn. 

Anonymkode: 75d4b...4a4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kan det være motsatt? At den blir for stor og ikke du får vakuum? Har du prøvd en mindre og litt stivere kopp? Jeg har to strl, den minste er mye stivere og langt lettere å sette inn. 

Et annet tips er å finne en sittestilling/liggestilling hvor du klarer å slappe av i muskulaturen når du setter den inn og vrir. Jeg må noen ganger sette meg på huk med den største koppen for at den skal brette seg ut igjen «inne i der» 😅

Skrevet

Føler at sjeden er for kort. Dytter den så langt inn jeg klarer, men kjennes ut som den er på vei ut når jeg sitter. Jeg har den største størrelsen, fordi jeg har født tre barn... Klippet stilken kortere, men skal den helt bort? 

Jeg har ikke prøvd å vri på den. Når jeg skal ta den ut kjennes det ut som det er vakuum. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...