Gå til innhold

Bade alene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min er snart 12 år. Han svømmer greit. I helga skal han på hytta til en kompis. Like ved hytta er det en sjø. Han sier at han og kompisen skal bade der alene. Jeg blir litt nervøs. Han har ikke dratt å badet før uten voksne. Hva gjør deres barn?

Anonymkode: 62355...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en gutt på 12år selv. Svømmer greit, men ingen ekspert. Han og en kompis har syklet til en innsjø for å bade siste dagene. Vi har snakket mye om at tilogmed voksne drukner pga panikk, understrømmer, kaldt vann etc slik at han skal forstå at det kan skje hvem som helst. Vil ikke at han skal tro at han er udødelig. Han holder seg på grunna sier han. Men er alltid urolig for han likevel, vet hvor lett man kan lokkes ut til brygger ol :( liker det ikke, men kan vel ikke være med dem overalt heller :( 

Anonymkode: 2fb44...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keg ville snakket med fpreldrene som skal væte med om hvilke regler de bør ha. Det er stor forsljell på badeplasser. Noen er ganske trygge, andre er farligere.

Anonymkode: 5ab5b...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Anonym bruker said:

Gutten min er snart 12 år. Han svømmer greit. I helga skal han på hytta til en kompis. Like ved hytta er det en sjø. Han sier at han og kompisen skal bade der alene. Jeg blir litt nervøs. Han har ikke dratt å badet før uten voksne. Hva gjør deres barn?

Anonymkode: 62355...b88

Mine badet alene fra de var 9-10 år med venner, de er idag 19,15 og 27

Anonymkode: 221f3...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville i hvert fall snakket med foreldre og gitt ungen en innføring i hva man gjør. Bare det å vite at du skal bruke handkle til å dra noen opp av vannet fremfor å svømme ut og risikere å blir det under selv, kan være avgjørende når hvis noe skjer. Hvor ringer du og hva gjør du. 

Anonymkode: c56b0...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ville i hvert fall snakket med foreldre og gitt ungen en innføring i hva man gjør. Bare det å vite at du skal bruke handkle til å dra noen opp av vannet fremfor å svømme ut og risikere å blir det under selv, kan være avgjørende når hvis noe skjer. Hvor ringer du og hva gjør du. 

Anonymkode: c56b0...320

*det = dratt 

Anonymkode: c56b0...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skeptisk. En 18 år gammel gutt druknet akkurat her vi bor. Han var å badet med en gjeng kompiser. Er forskjell på basseng og sjø.

Anonymkode: 4d926...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skeptisk. En 18 år gammel gutt druknet akkurat her vi bor. Han var å badet med en gjeng kompiser. Er forskjell på basseng og sjø.

Anonymkode: 4d926...ab2

Jeg skjønner at man er skeptisk. Men man kan komme ut for ei ulykke på veien også. Gamle ned en skrent på fjelltur osv 

Anonymkode: 62355...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet min 14 år gamle gutt i drukning for en del år siden. Han badet med noen venner. Man kan vel ikke gardere seg, men mine barn får nå ALDRI lov å bade uten at voksne er tilstede. Det er vanskelig å balansere reddselen for at noe skal skje, med at barna også må få lov å prøve ut ting selv. Hendelsen har selvfølgelig preget meg, men barna mine vet jo hvordan storebroren døde, så de forstår hvorfor de ikke får bade alene.Og de får heller ikke lov å bade i sjøen uten vest.

Anonymkode: 9eabe...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at man er skeptisk. Men man kan komme ut for ei ulykke på veien også. Gamle ned en skrent på fjelltur osv 

Anonymkode: 62355...b88

Det kan man, men det betyr jo ikke at man ikke kan ta forholdsregler ved bading i sjøen.

Anonymkode: 9eabe...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...