Gå til innhold

Hva har dere i årslønn, gjeld og verdier?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tjener 600.000 mannen tjener 1,3 mill.

lån på huset; 2 mill. Verdi 5 mill

lån på hytte; 4 mill. Verdi 6 mill 

ingen andre lån

4 barn :) 

Anonymkode: 62813...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi tjener ca 1,1 til sammen. Har 800 tusen i lån og verdier for ca 8-9 mill ( hus og hytte).

Anonymkode: e07b0...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som vanlig er alle rike i disse trådene om verdier og inntekter mens alle andre dager er det bare folk med dårlig økonomi på forumet. Pussig fenomen. 

Anonymkode: 3c164...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Juliea Ruler skrev:

1,1 mill i samlet inntekt ca. (Samboer har opprettet eget firma og det blir en del bonuser og slikt der etterhvert, men nå er det 1,1 mill vi har)

vi har samlet lån på 5,4 mill.

Vi har hus, hytte og en leilighet. Verdien på dette er 13,5 mill. Sånn ca.

vi har jo alle våre verdier bundet i eiendom og ingen planer om å selge.

vi kjøpte hytte for 3 år siden hi. Da hadde vi lavere samlet inntekt. Hør med ulike banker.

Oj, Det var stort lån i forhold til inntekt! Hvordan har dere greid å få til så mye lån og hvordan betaler dere ned på det?

Anonymkode: 0101b...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og som vanlig er alle rike i disse trådene om verdier og inntekter mens alle andre dager er det bare folk med dårlig økonomi på forumet. Pussig fenomen. 

Anonymkode: 3c164...5ca

Det samme sier jeg. Hver gang.....! Du glemte at alle er ingeniører e.l når det er snakk om stillingstitler og jobb.

Anonymkode: 0101b...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det samme sier jeg. Hver gang.....! Du glemte at alle er ingeniører e.l når det er snakk om stillingstitler og jobb.

Anonymkode: 0101b...844

Svarte lengre oppi tråden. Vi har inntekt på 1,1mill i året, ingen av oss har høyere utdanning, kun fagbrev fra vgs. Jeg tjener 350.000 i året i 80% stilling og mannen har 750.000 i året, men han har flere jobber. Jobber offshore og tjener der rundt 550.000 i året også jobber han i friperioder sin innimellom, nattskift, og tjener vel rundt 130.000 i året på det. Også har han en hobby han driver på med hvor han tar oppdrag, og der tjener han vel rundt 60-100.000 i året. Så dermed har vi 1,1mill i året, ikke fordi vi har høy utdannelse, men fordi mannen jobber en del.

Anonymkode: cdb50...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og som vanlig er alle rike i disse trådene om verdier og inntekter mens alle andre dager er det bare folk med dårlig økonomi på forumet. Pussig fenomen. 

Anonymkode: 3c164...5ca

Selvfølgelig, det slår aldri feil her inne

Anonymkode: 1c5d4...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, enig at jeg var mange med særdeles gode inntekter og en hel haug med verdier her nå. 
Alle dere andre "normale," da?

HI

Anonymkode: 0e1ed...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Svarte lengre oppi tråden. Vi har inntekt på 1,1mill i året, ingen av oss har høyere utdanning, kun fagbrev fra vgs. Jeg tjener 350.000 i året i 80% stilling og mannen har 750.000 i året, men han har flere jobber. Jobber offshore og tjener der rundt 550.000 i året også jobber han i friperioder sin innimellom, nattskift, og tjener vel rundt 130.000 i året på det. Også har han en hobby han driver på med hvor han tar oppdrag, og der tjener han vel rundt 60-100.000 i året. Så dermed har vi 1,1mill i året, ikke fordi vi har høy utdannelse, men fordi mannen jobber en del.

Anonymkode: cdb50...dd1

Jamen 1,1 mill på 2 personer er jo ikke en høy inntekt og krever overhode ikke høy utdannelse.

Anonymkode: 0101b...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har som jeg skrev lenger ned 1.2 sånn ca i inntekt vi har begge samme yrke og er ikke høyt utdannet altså. Vi har flaks med jobben vår og har jobbet i den lenge. Vi har vel utbetalt alt mellom 60-70 tusen i måneden til sammen . Synes ikke dette er så mye altså i tillegg har vi 4 barn. Så penger for bein å fly på altså

Anonymkode: 3a00b...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og som vanlig er alle rike i disse trådene om verdier og inntekter mens alle andre dager er det bare folk med dårlig økonomi på forumet. Pussig fenomen. 

Anonymkode: 3c164...5ca

Mener du at man ikke bør svare hvis man er "rik" da? De fleste i tråden er faktisk helt gjennomsnittlig, men man må jo se par vs enslige og unge vs litt mer voksne. Det er som regel, rent gjennomsnittlig, en enorm forskjell på både inntekt og verdier mellom en alenemor på 20 år og et par på 40 år. I min aldersgruppe, som er 35-45 år, er det for par normalt å ha over 1,1-1,2 i inntekt og verdier på over 5-6 mill.

Anonymkode: 8c2df...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemor

820’ lønnsinntekt  (Hverken mottar eller betaler bidrag) 

2,06 mill i lån

Ca 3,3 mill verdi på hus

Ca 600’ i fond og bankinnskudd 
bilen er verdt ca 90’ 

Da jeg skulle kjøpe hus for 2 år siden var banken villig til å gi meg maksimum 2,5 mill i lån (42 år, separert med 3 barn og inntekt på 700’, egenkapital på ca 1,6 mill) Jeg  fant et rimeligere hus så jeg trengte ikke låne så mye og sjekket derfor heller ikke rundt om andre banker ville gitt større lån. 

Anonymkode: 35261...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan representere de «normale» da. Vi har samlet inntekt på 1,5 mill (som absolutt er en bra inntekt synes jeg) men med hele 5 mill i huslån og 500k i billån forsvinner mye penger dit. 
Salgsverdien på boligen vår er 7 mill, og vi har en ganske ny bil, og en gammel, nedbetalt bil. 

Vi har 200k på sparekonto, men det brukes opp på ny garasje i løpet av sommeren, så snart må vi begynne å bygge opp bufferkonto igjen. 

Vi eier ikke hytte, båt, aksjer, leiligheter, firmaer, eller noe annet av verdi, men vi har det supert uansett!

Anonymkode: 91ae0...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjener samlet ca 1,8. Hus, hytte og biler til ca 11 mill.
Lånet er på 4,8 mill og har ca 500k på sparekonto og i fond.

Vi nærmer oss slutten av 30-årene og har 2 barn.

Anonymkode: 1ee1f...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og som vanlig er alle rike i disse trådene om verdier og inntekter mens alle andre dager er det bare folk med dårlig økonomi på forumet. Pussig fenomen. 

Anonymkode: 3c164...5ca

Tror nok heller at mange voksne har svart, det ser du på verdi av bolig mot gjeld. Når det er betalt ned 50-70% av boligens verdi er det ikke 23-åringer det er snakk om. 

Å tjene en drøy million til sammen når man har full ansiennitet er vel heller ikke så unormalt. 

Jeg er av de som trekker ned snittet i tråden, med en samlet inntekt på ca 900.000 kr. 500 på mannen og 400 på meg. Ingen av oss har høyere utdanning, eller mannen har teknisk fagskole da, det regnes kanskje som høyere? 

Anonymkode: 82c85...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlet inntekt 3 millioner. Lån 5 millioner. To biler (kanskje verd 350.000,- til sammen) og et hus (14 mill i takstverdi). Ingen hytter, båter eller fond.

Anonymkode: 71195...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 1 mill i inntekt tilsammen, jeg 540’ og han 470’ i året. 
 

Huslån er 2,4, verdi på bolig gjetter jeg er rundt 5 mill. Vi har to eldre biler uten lån pr nå. 2 barn på SFO/ skole. 
 

Går fint men ikke noe overflod, eier ikke hytte, fond, ingen stor buffer bortsett fra egenkapital i bolig. Er 45 år og etter planen blir vi gjeldsfri når jeg er 63 år, rett før pensjonsalder... 

Anonymkode: cc1df...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samlet inntekt på 1, 5 mill. og 2,5 i lån. Verdier på hus, hytte og bil er 8-9 mill

Anonymkode: 1dd0b...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samlet inntekt på ca. 850 000. Huslån på ca.1.1 mill. Ingen lån ellers. Verdier på kanskje 3-4 millioner. Må få tatt en ny verdivurdering snart, har bare litt småplukk av oppussing igjen. Bor på bygda, ca.1 time utenfor Oslo, på et småbruk. Så ikke skyhøye boligpriser her, men småbruk er jo gjerne populære. Ca. 200 000 på sparekonto. 2 barn. 2 biler, men den nyeste er 2012, så ikke veldig mye verdier i de. Båt og campingvogn, men også der er det nok ikke snakk om mye verdier. 

Anonymkode: ea048...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2020 den 8.01, Anonym bruker skrev:

Vi har 1 mill i samlet inntekt, gjeld på 1.7, og verdier rundt 5.7. Vi har ca 1.3 mill i egenkapital i banken. Nå ønsker vi å bygge hytte, men banken vil kun gi oss 1.5 til byggelån. 
Er ikke det litt lite?

Anonymkode: 0e1ed...484

Daaaaaakar.

Anonymkode: 48f93...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene. Inntekt på ca 450 000, lån på 1,6 mill og verdier på ca 3 mill. Holder i bøtter og spann med den gjelden jeg har, så blir ikke mer der med det første

Anonymkode: f87f5...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samlet inntekt på ca 1,3, gjeld 1,7, hus, hytte og sparing til samlet verdi på ca 5,5 mill. 

Vi har helt gjennomsnittlige inntekter, mener jeg, en er lektor og den andre elektroingeniør. Relativt lav gjeld, men det er fordi vi er godt voksne og har betalt jevnt og trutt på disse lånene. Likevel kvier vi oss for å foreta en flytting som vi egentlig absolutt bør gjøre, rett og slett fordi vi ikke har lyst til å øke gjelden igjen. Selger vi både hus og hytte, så har vi råd til å kjøpe annen bolig, men hytta er en deilig friplass. 

Anonymkode: ac717...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlet lønn 1,3. Gjeld 9. Verdier 10. Men skal snart selge ett av husene, da blir gjeld 5 og verdiene 6.

Anonymkode: 16cda...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2020 den 23.18, Anonym bruker skrev:

Oj, Det var stort lån i forhold til inntekt! Hvordan har dere greid å få til så mye lån og hvordan betaler dere ned på det?

Anonymkode: 0101b...844

Da vi kjøpte huset vårt solgte jeg min leilighet så beholdt vi samboeren sin. Den leier vi ut på AirBnb så kommer fort inn 20k der i mnd.

året etter vi flyttet inn i huset falt vi for en hytte i Kragerø og kjøpte den. Banken var litt skeptisk, men vi er unge og har faste jobber begge to så det er mange år igjen med jobb og lønnforhøyeøser.

vi har ingen forbrukslån eller billån. 
 

vi betaler ca 17k hver inn på en regningskonto der lånene trekkes og alle andre regninger trekkes ifra.

vi klarer oss fint. Vi måtte bare slå til på hytta og vet det var et knallkjøp så vi måtte bare slå til og heller leve litt trangere enn vi er vant til i noen år 😊

vi har DNB og er veldig fornøyde med den banken. Vi har god livsforsikring og er sagagull kunder så jeg har en fast person som er «min» som hjelper med spørsmål og alt jeg måtte lure på når som helst.

nå skal vi vel ikke kjøpe mer på en stund.

vi har fått ny verdivurdering på hytta av en litt bedre megler enn han som solgte den Til oss og fått verdivurdering på 1,2 mill høyere enn vi kjøpte den for i 2018. Så om et par år ønsker vi å bygge på en etasje til, da blir det litt mer lån igjen, men det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...