Gå til innhold

Er det uforsvarlig å bade alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som voksen, altså? Jeg tar av og til bilen etter jobb og drar og bader et litt øde sted de det sjelden er folk. Elsker å bade og liker ikke så godt de overbefolkede badestedene.

Men er det egentlig noe man ikke anbefaler? Det KUNNE jo hende jeg fikk et illebefinnende ller noe...selv om sjansen er liten.

Har jo ikke lyst til å slutte med dette heller, men det er ikke alltid så lett å få med seg andre.

Anonymkode: 5066e...85b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør ikke bade alene, ikke en gang som voksen.

Men jeg skal innrømme at jeg har gjort det selv noen ganger. Når jeg gjør det er jeg veldig oppmerksom på at jeg er alene, tar ingen risiko, vurderer egen form, temperatur på vannet, ev. strøm og vindforhold, hvor synlig jeg er for ev. båter som måtte komme forbi. I tillegg er jeg bevisst hvor jeg svømmer, at jeg ikke svømmer for langt fra land m.m. Kan gjerne innrømme at jeg elsker det, elsker roen og stillheten. Men det er sjelden jeg gjør det, nettopp fordi det uansett er en risiko. Tror det er tre år siden sist nå.

Anonymkode: 1c090...dd3

Skrevet

Det er mye her i livet som potensielt er farlig. Å bade alene er en av de tingene jeg aldri kommer til å slutte med, det får være så risikabelt det bare vil. Hav og svaberg og sommer og stillhet, tidlige morgener uten noen andre mennesker på stranda, kaffe på termos... 

Det finnes folk som hopper i fallskjerm, røyker en pakke om dagen, tar alle mulige dumme sjanser med livet sitt. Ta deg et bad, du. Livet skal leves litt også, ikke bare overleves.

Anonymkode: 8fd48...5a5

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er mye her i livet som potensielt er farlig. Å bade alene er en av de tingene jeg aldri kommer til å slutte med, det får være så risikabelt det bare vil. Hav og svaberg og sommer og stillhet, tidlige morgener uten noen andre mennesker på stranda, kaffe på termos... 

Det finnes folk som hopper i fallskjerm, røyker en pakke om dagen, tar alle mulige dumme sjanser med livet sitt. Ta deg et bad, du. Livet skal leves litt også, ikke bare overleves.

Herlig, takk. Du har helt rett. Svusj!, da kjører jeg ut og bader i dag igjen, uten å tenke at det er farlig (bilturen ut er vel egentlig farligere)

Skrevet

Er illebefinne kan du få overalt, og det er ikke mindre farlig å få det i trafikken selv om det kanskje er flere som ser det 

Å bade alene på en tettpakket strand kan også være farlig, for hvem av disse fremmede menneskene passer på deg? Ikke sikkert noen ser det om du synker... 

Anonymkode: 78e3a...696

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlig, takk. Du har helt rett. Svusj!, da kjører jeg ut og bader i dag igjen, uten å tenke at det er farlig (bilturen ut er vel egentlig farligere)

Kos deg 😊

Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Jeg bader ofte i badekaret hjemme alene. Jeg kan jo få ett illebefinnende i badekaret og drukne av det. på lik linje som i en innsjø. Man kan bli rammet når man kjører bil og dø i en ulykke også. Likevel kan man ikke gå å tenke på alle potensielle farer, man må leve også. Nyt badeturene dine med god samvittighet, det hørtes deilig ut 😊

Skrevet

Hvis det er et sted uten strøm så går det greit. Du er kjent der osv.... 

Her jeg bor har folk funnet ut at det er gøy å sende seg med strømmen. Fatter ikke hvem som var førstemann til å teste det. Men de går ut i strømmen og sender seg ned noen meter. Så mener de at de har kontroll på at de kommer seg til land et fast sted. Jeg tør ikke. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at de har kontroll på hvor sterk strømmen er! Plutselig blir man kanskje dratt ut i stedet for å komme seg inn til land igjen.

Anonymkode: c958f...bb9

Skrevet

Jeg ville ikke svømt langt ut på dypet nr jeg var alene, men jeg kunne godt svømt en kilometer langs land. Hvis jeg er alene holder jeg meg der jeg kan stå eller ca 2 meter fra kanten om det er brådypt. Å bade er så deilig at det vill jeg fortsette med, men jeg vill gjøre det så trygt som mulig.

Anonymkode: bf03c...118

Skrevet

Jeg bader masse alene. Men kanskje burde jeg begynne å fortelle folk hvor jeg er, så de vet hvor de skal lete hvis jeg ikke gir lyd fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...