Gå til innhold

Kan ikke folk bare holde seg hjemme i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt forferdelig, om vi sto få cm fra å klare å kontrollere en pandemi, men at vi mister kontrollen pga folk som ikke klarer å legge fra seg sin egoistiske og bortskjemte livsstil..

Når mange nå insisterer på å reise mellom land bidrar de til at smittesituasjonen i Europa kommer helt ut av kontroll. 

Ikke én sommer hjemme kunne de klare.. 

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5ef46f88a34b3600184aa7f4

Anonymkode: d2b5d...2a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær så snill å gi deg med denne heksejakten mot folk du ikke aner noe om. 

Kanskje de har et feriested de må se til?

Kanskje de har et familiemedlem de må treffe?

Kanskje bedriften avhenger av det?

Hva med å stole på at folk klarer å tenke selv? 

Anonymkode: c2cc4...6e8

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja for "alle" har et familiemedlem de må absolutt treffe i sommer, kan ikke utsette til høsten eller senere. Nei da MÅ se de i SOMMER 😆

Anonymkode: 35cbe...4b6

Skrevet

Risikoen for smitte vil være rundt oss i lang tid. Det er meningen at flere skal bli smittet, skjønner du ikke det? Om alle holdt seg hjemme ville det også blitt et ras av konkurser, det er viktig at de som kan bruker penger i Norge, og ikke bare på den lokale matbutikken. 

Anonymkode: 6faed...6c3

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Risikoen for smitte vil være rundt oss i lang tid. Det er meningen at flere skal bli smittet, skjønner du ikke det? Om alle holdt seg hjemme ville det også blitt et ras av konkurser, det er viktig at de som kan bruker penger i Norge, og ikke bare på den lokale matbutikken. 

Bruker penger i Norge? Hvordan gjør de det fra Danmark eller Spania? 

Anonymkode: 3da54...368

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du skulle ta en telefon til UD slik at de endrer reiserådene? Siden du har forstått det, mener jeg.. 

HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Heksejakt? Virkelig? Ja, Gud forby at man sier ifra om det man mener er uansvarlig oppførsel.

Det finnes helt sikkert individer som har all verdens grunn til å reise til utlandet nå. Men de fyller ikke et stadig voksende antall fly som nå settes inn for å dekke etterspørselen til solhungrige turister.

Det har vært gjennomgående gjennom hele pandemien at hytta, shopping i Sverige og festligheter i større grupper har vært årsaken til at folk har brutt de sosiale restriksjonene. Og det er bare trist når man ser hvor mye dette allerede har kostet mange.

Vi kan se til hva som skjedde etter vinterferien og begynne å forberede oss til høsten. Da var det ikke kjent smitte engang ved flere av destinasjonene hvor norske turister ble smittet.

Håper i alle fall at de som ikke klarer å vente med å reise holder seg i karantene i etterkant

HI

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du skulle ta en telefon til UD slik at de endrer reiserådene? Siden du har forstått det, mener jeg.. 

HI

Jeg stoler på de eksisterende reiserådene. Kanskje du skulle gjøre det samme?😊

Skrevet

Til hi. 
Vask hendene, hold minst 1 meter avstand, hold deg hjemme når du blir syk, så er det ikke no stress. 
😊

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og de eksisterende reiserådene sier at man skal unngå reiser til utlandet som ikke er strengt nødvendig. Dette gjelder fram til 20. august!

Anonymkode: 26bbb...532

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eksisterende reiseråd sier ikke dra til Spania, Frankrike, Italia mm. Det er mange som drar dit, og mener seg berettiget til å dra dit, og de burde bli satt i karantene på ett hotellrom i 10 dager umiddelbart etter ankomst til Norge. De burde ikke få dra hjem før de har gjennomført karantene i regi av det offentlige med strenge begrensninger.

Anonymkode: 0a89d...8d1

Skrevet

Jeg er så enig. 
Corona er veldig farlig og veldig aktuelt enda. I år skal man holde seg hjemme!

Og hvis man absolutt skal ut å reise, så skal man holde seg vekk fra land med stor smitte

Anonymkode: f4ba9...de2

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget var på en måte at du gikk inn for å «belære» meg på tvers av de rådene, og da tenkte jeg at UD også burde få ta del i den kunnskapen..

HI

Skrevet

Men fra 15. juli kan vi reise 👍🏻

Anonymkode: 76d1c...99e

Skrevet

Jeg er så enig. Her går livet under om folk ikke får dratt til syden. Helt forbanna latterlig. 

Anonymkode: aea60...007

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De åpner mer opp da, men du vil ikke vite når du drar om du må være i karantene eller ikke når du kommet hjem. 

Anonymkode: 1e151...77b

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De åpner mer opp da, men du vil ikke vite når du drar om du må være i karantene eller ikke når du kommet hjem. 

Anonymkode: 1e151...77b

Oppdatert liste kommer 10 juli

Skrevet

helt enig med deg .

Blir ny lockdown til høsten igjen

Anonymkode: 71640...da9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg så det. De understreker risikoen da, i og med at endringer kan skje på kort sikt - og anbefaler folk å feriere i Norge. Men åpner det, så gjør det det - og jeg forholder meg til det. 

De kommer også til å slippe inn borgere fra EØS og Schengen som turister i Norge. 

Så da krysser jeg fingrene for at folk forholder seg til de restriksjonene og retningslinjene som fortsatt finnes.. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...