Gå til innhold

de største barna vil ikke til pappan i sommerferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna er 9,11 og 13, de sier at pappan finner ikke på noe som helst og at de helst , de 2 minste på 5 og 7 ,synes det forsatt er stas med pappa så de drar, Dette var en av grunnene for vi skilte oss fordi faren holdt seg mest for seg selv eller holdt på med sine hobbyer, vi ble skilt for 3 år siden, han er singel.

Jeg bor i oslo og han i stavanger, så han kommer og henter de stort sett, hva bør jeg gjøre? sende de i 3 uker mot deres vilje eller snakke med far at han har nødt til og finne på noe? har bare vert hjemme i 2 siste sommerne ,og ikke gjort stort på de 3 ukene

Anonymkode: 65e54...98d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du gjøre noe? Kan ikke barna si til far at de kjeder seg? Mine barn er «bare hjemme» 5 av 8 uker i ferie. Om problemet er at de kjeder seg så er ikke det et stort problem. Dersom han ikke tar tilstrekkelig vare på dem er det verre.

Anonymkode: 749b5...d23

Skrevet

Du sender barna. 

Du snakker med far ang det barna sier, men at ting er kjedelig er ingen grunn til å ikke sende dem. 

Anonymkode: dbabf...58f

Skrevet

5 barn i så spredt aldre, går det jo også litt vanskelig å finne på noe som fenger alle absolutt hele tiden.

Ungene har ikke vondt av å være hjemme i 3 uker. De største bør også kunne aktivisere seg endel selv. Men far har selvfølgelig ikke vondt av at dere snakker om dette. Både du og ungene kan jo tipse han om ting de har lyst til å finne på?

Anonymkode: 1ff53...a47

Skrevet

Du sender barna og ber dem ta opp saken med sin far. De store bør greie det. 

Skrevet

De har da ikke vondt av å kjede seg. Og så store barn burde klare å finne på ting selv også. Så lenge det ikke er snakk om omsorgssvikt så synes jeg du er helikoptermamma som i det hele tatt tenker på å bry deg fordi de kjeder seg. 

Anonymkode: 66bec...04c

Skrevet

Mine barn ville ikke til far fordi vennene deres ikke var der. Men de brukte unnskyldningen om at han aldri fant på noe. Når far bor så langt unna, så vil jo det å reise til han være en ferie i seg selv. 3 uler i Stavanger må jo være topp

Anonymkode: 4cbff...419

Skrevet

Det er vel ikke det at pappa ikke reiser på ferie med dem som er hovedproblemet, men at de savner vennene sine?

Snakk med far om det, han bør ha forståelse for det. Eldste er sikkert på sosiale medier, og det er ikke så gøy å sitte i Stavanger når det tikker inn snap o.l. med bilder av hva vennene gjør i Oslo.

Det er mye å finne på i Stavanger, det er fine turer å gå, det er ikke langt til flotte strender f.eks rund Sola og det føles nok litt annerledes å være der om de faktisk har noen opplevelser å fortelle om når de kommer hjem.

De er ikke så gamle enda at det hadde vært aktuelt å la de være hjemme. Den diskusjonen kan dere ta når de to eldste er 15 og 17 år liksom, da kan det hende det er bedre å dele samværet opp litt. Det er ikke noe problem å ta toget fra Oslo til Stavanger, og kanskje er en langhelg lenge nok borte fra vennene sine så tre langhelger i løpet av sommeren er bedre enn tre sammenhengende uker. Men det får dere ta når tiden, inntil videre hadde jeg helt klart sendt de på samvær.

Anonymkode: beae0...ab9

Skrevet

Det er bare å bite i det sure eple. Det far velger å ta de med på, eller ikke ta de med på i hans ferie er hans valg. 

Eldste på 13 år har lov til å bli hørt i følge familievernkontoret. Dette barnet kan i bunn og grunn velge selv. 

Du, sammen med barna bør snakke med far. Men barna er store nok, de eldste, til å si hva de mener selv. Da er det heller ikke dine ord i munnen på barna. 

Jeg personlig hadde sendt dem. Du trenger fri. De trenger en far. Far trenger samvær med barna sine. 

Anonymkode: 8d131...945

Skrevet

Du er jo utvilsomt en ganske kjip forelder når du ikke gidder å finne på noe med barna når de har sommerferie. Jeg finner alltid på noe med barna når jeg kommer hjem fra jobb i disse dager, tar dem med å bade eller noe annet som holder dem litt i aktivitet. Har inntrykk av at de aller fleste foreldre gjør det samme. Skjønner godt at de ikke vil være tre uker hos en far som gjør alt annet enn å være sammen med barna sine.

Anonymkode: eb0ee...07a

Skrevet

Jeg ville ha ringt og sagt at han får få ut fingeren og etablere en god relasjon med sine barn. 

Skrevet

Takk for alle svar

Jeg sender ikke de 3 største hvis de ikke vil, men de 2 minste skal.

Skal ringe pappan senere i kveld.

At de er spredt i alder synes jeg ikke er en unnskylding at han ikke finner på noe

Anonymkode: 65e54...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...