Gå til innhold

Kan jeg si fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at et familiemedlem legger for mange bilder av barnet mitt ut på nettet, jeg deler en sjelden gang selv, og synes denne personen deler for mye, kan være 5-7 bilder hver gang de møtes og det er ca 3 ganger i uka, helt greit at det blir tatt bilder,men ønsker ikke at alle blir lagt ut på nett.

Greit og si fra?

Anonymkode: 9011f...efb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Ditt barn, du bestemmer. 

Skrevet

Selvsagt

Anonymkode: aac3b...47d

Skrevet

Selvsagt! Ditt barn, du bestemmer. Ikke greit å legge ut bilder av andre sine barn uten å spørre barn OG foreldre/foresatte først!

Skrevet

Hvem er dette familiemedlemmet?

Anonymkode: 8e5e0...d9c

Skrevet

Hvis både du og far er enige om at det ikke er ok, så si fra

Anonymkode: 99d6e...5c9

Skrevet

Ja du kan si ifra. Såklart. 

Anonymkode: 8dd86...76f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler at et familiemedlem legger for mange bilder av barnet mitt ut på nettet, jeg deler en sjelden gang selv, og synes denne personen deler for mye, kan være 5-7 bilder hver gang de møtes og det er ca 3 ganger i uka, helt greit at det blir tatt bilder,men ønsker ikke at alle blir lagt ut på nett.

Greit og si fra?

Ja, det er greit å si ifra. 

Anonymkode: 89ed6...914

Skrevet

Men om du og far ikke er enige må dere først bli det da.

Om far mener det er greit, og det er hans mamma som legger ut bilder, så har du ikke så mye du skulle sagt for det er like mye hans barn som ditt.... Da må i tilfelle du og far bli enige først.

Anonymkode: 6c7b8...7d9

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om far mener det er greit, og det er hans mamma som legger ut bilder, så har du ikke så mye du skulle sagt for det er like mye hans barn som ditt.... Da må i tilfelle du og far bli enige først.

Hi trenger jo ikke fars tillatelse til å si fra til hans mor at hun legger ut for mange bilder. Hvis hi mener det, så står hun fritt til å si fra om det. Om svigermor ønsker å høre på henne er en annen sak.

Der foreldrene er uenige i hvorvidt det er Ok å legge ut bilder av barna eller ikke, så synes jeg den som er mest «streng» på dette bør vinne frem. Det er flere argumenter mot å legge ut bildet av barn på nett enn det er argumenter for.

Anonymkode: bd870...2d3

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi trenger jo ikke fars tillatelse til å si fra til hans mor at hun legger ut for mange bilder. Hvis hi mener det, så står hun fritt til å si fra om det. Om svigermor ønsker å høre på henne er en annen sak.

Der foreldrene er uenige i hvorvidt det er Ok å legge ut bilder av barna eller ikke, så synes jeg den som er mest «streng» på dette bør vinne frem. Det er flere argumenter mot å legge ut bildet av barn på nett enn det er argumenter for.

Anonymkode: bd870...2d3

Veldig enig i dette!

Å legge ut bilder av barn på nett på den måten som her beskrives er en uting, det krenker barns rett til et privatliv!

Anonymkode: 7b569...529

Skrevet

Selvsagt. Har selv gått flere runder med min mor som er fæl på å legge ut bilder på nett. Det er ikke greit. 

Anonymkode: 244cb...c7b

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det trenger de ikke bli. Den som vil skjerme sitt barn kan kreve det.

Anonymkode: 5f214...24b

Skrevet

Takk for svar

Gjelder ikke pappa eller farmoren.. men et annet familiemedlem, vi er ikke sammen .

Jeg tar kun bilde av barnet når det vil selv, og sier det nei, så tar jeg ikke bilde og spør også om det er greit og legge det ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...