Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Men jeg synes det er så urettferdig at jeg er den eneste i min søskenflokk som har fått utovernavle. Hatt komplekser siden barndomen. Jeg er 29 nå. Men jeg tør fremdeles ikke gå i bikini pga den. Mamma sa ingen ser det og at jeg vokser det av meg. Det har jeg ikke gjort. Søsteren min på 12 har kommentert den. Hun er nå i alderen der kroppsfokuset kommer. Hun vil være tynnere, og alle i min familie/slekt har vært overvektige eller er det. Ved ekstrem streng diett kan de bli kraftige uten å være overvektige, men de blir ikke slanke. Jeg legger av en eller annen merkelig grunn ikke på meg, med eller uten akivitiet. Stod på stranden en dag og jeg gikk i bikini, søsteren studerer alltid kroppen min «hvordan kan du være så tynn?» «du er så heldig! Jeg vil også ha flat mage». Men hun stilte seg opp foran meg og sa «du har utovernavle». Så ser jeg på mamma og sier «jo folk ser det». Og jo, folk ser det. På videregående ble det også tema flere ganger. Vet ikke hvorfor navle ble tema, men ei som selv hadde utovernavle sa at hun hatet å sole seg offentlig fordi hun hadde den helvetes klumpen som stakk ut og at «broren min kan gå offentlig i bar overkropp for han har hull i navlen. I timen ble det tema om kropp og ei i klassen sa at «jeg blir jævla sur min barnet mitt får utovernavle». Føler det ødelegger hele fryden ved kroppen min. Den er litt inn, men over hullet er en hard kul som også kan flytte seg ettersom hvordan jeg ligger! Ligger jeg på venstre side er kulen øverst, ligger på høyre side forsvinner den og jeg får en sprekk som jeg vil ha. Tar jeg situps eller står i planke bretter den seg utover! 🤢🤢 er det dyrt med kirurgi? Eneste jeg er forbanna redd for med kirurgi er at det er ingen vei tilbake, dersom det skulle bli styggere. Jeg ville ta piercing og maset gjennom alle år på ungdomsskolen. Mamma sa bare nei, men ble 16 og gjorde det. Det var enkelt og greit fordi jeg håpet på å få klemt inn klumpen. Ikke fordi jeg ville ha piercing. Så så skulle jeg ta den da, så sier hun som skal ta den «du har sånn navle ja.....» det var det siste jeg ville høre! Men jeg fikk ta. Den ble værende akkurat ett år, da dro jeg den bare ut for den hang i tynt skinn. Den ble dyttet ut pga den jævla klumpen. Jeg hadde et håp om at piercingen skulle skytes gjennom klumpen, men dessverre var dette en del av navlen, så den ble tatt over. Nå er selvfølgelig huden burde over navlen, det var normal hud der og klumpen er enda mer fremtredende pga huden over er borte. Ser heller derimot ut som det er et ekstra innsøkk der. Synes ikke om jeg sees fra høyre, synes fra venstre. MÅ det være noe med kroppen? Siden jeg ikke fikk overvekten, så måtte jeg få utover navle i stedet? Anonymkode: f0f10...d36
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Navlen din utgjør en promille av kroppen din. Gi den en promilles oppmerksomhet så blir dette et ikke-problem. Din navle er rett og slett helt uinteressant for andre - hvis bare du selv slutter å fokusere på det. At et barn konstaterer et faktum, at navlen din går utover, det betyr ikke annet enn at du, i likhet med en god del andre, har en navle som går litt utover. Det er ingen feil, det er ikke noe galt, det er bare en naturlig varasjon. Snakk med alle disse hang-upene dine med terapeuten din. Anonymkode: c01d5...434
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 Hvis det skulle bli smerter i navlen (navlebrok) kan du kanskje få det operert, men så lenge den ikke gir noen fysiske plager - lev med det, så unngår du risiko ved opersajon også. Anonymkode: c01d5...434
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Navlen din utgjør en promille av kroppen din. Gi den en promilles oppmerksomhet så blir dette et ikke-problem. Din navle er rett og slett helt uinteressant for andre - hvis bare du selv slutter å fokusere på det. At et barn konstaterer et faktum, at navlen din går utover, det betyr ikke annet enn at du, i likhet med en god del andre, har en navle som går litt utover. Det er ingen feil, det er ikke noe galt, det er bare en naturlig varasjon. Snakk med alle disse hang-upene dine med terapeuten din. Anonymkode: c01d5...434 Takk for innspill. Men det er en grunn til at finner mange innlegg fra folk med utover. De vil operere, vil ikke vise osv. Og hvorfor snakket medelevene stygt om egen navle og sier at sitt barn ikke skal ha utovernavle? Hører aldri slik om innover. Det ER fordi det er stygt. Anonymkode: f0f10...d36
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det skulle bli smerter i navlen (navlebrok) kan du kanskje få det operert, men så lenge den ikke gir noen fysiske plager - lev med det, så unngår du risiko ved opersajon også. Anonymkode: c01d5...434 Kan det være brokk da? Gir brokk smerte? Har aldri hatt smerter. Anonymkode: f0f10...d36
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for innspill. Men det er en grunn til at finner mange innlegg fra folk med utover. De vil operere, vil ikke vise osv. Og hvorfor snakket medelevene stygt om egen navle og sier at sitt barn ikke skal ha utovernavle? Hører aldri slik om innover. Det ER fordi det er stygt. Anonymkode: f0f10...d36 Elever er barn og ungdom. Disse sliter ofte med selvbildet, har ikke funnet seg selv enda. Når man er voksen bør man begynne å akseptere kroppen sin. INGEN har perfekte kropper! Anonymkode: c01d5...434
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #7 Skrevet 24. juni 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan det være brokk da? Gir brokk smerte? Har aldri hatt smerter. Anonymkode: f0f10...d36 Da er det heller ingen grunn til å operere. Anonymkode: c01d5...434
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #8 Skrevet 24. juni 2020 Wow.. har du begynt å ta medisinene dine? Du virker faktisk litt mer stabil enn vanlig, men nei, det er ingen naturlov som sier at om du ikke arver familiens predisposisjon for fedme, så må du få en annen «skavank». Du siterer ting usikre ungdommer og en kroppsfiksert tolvåring har uttalt. Det sier ingenting om hva voksne faktisk bryr seg om. Anonymkode: 12be8...d31
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #9 Skrevet 24. juni 2020 Jeg har alltid hatt utovernavle, har aldri tenkt at det er stygt. Er bare sånn jeg var. Den trakk seg inn etter fødsel da. Til gjengjeld har jeg innovervendte brystvorter og det har vært lite kult. Særlig i tenårene da "alle" snakket om at jenter fikk stive nipler. Sliter fortsatt noe med det, men har erfart mange nok ganger at gutter/menn ikke bryr seg til at det ikke har like stort fokus hos meg lenger. De syns heller det er litt spennende å suge de ut. Sønnen min påpekte en gang at jeg har hull i puppene. Svarte "ja, sånn er puppene mine. Noen har utover brystvorter og noen har innover. Alle er forskjellige og det er greit". Det kan du svare neste gang påpeker at du har utovernavle. Alle har komplekser for noe, men du kan selv avgjøre hvor mye det skal få ødelegge. Anonymkode: 07769...c5e
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #10 Skrevet 24. juni 2020 Hvis dette innlegget er satire og handler om at vi i Norge for tiden når nye nivåer med tanke på det å være navlebeskuende, er det slett ikke verst 😀 Anonymkode: 5f19f...c0d
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #12 Skrevet 24. juni 2020 Jøyemeg. Folk ser nok at du har utovernavle, men vet du hva? Ingen bryr seg! Absolutt ingen bryr seg om din navle. Ingen i hele verden, faktisk. Tygg på den, du. Anonymkode: bc02a...b5f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #13 Skrevet 24. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jøyemeg. Folk ser nok at du har utovernavle, men vet du hva? Ingen bryr seg! Absolutt ingen bryr seg om din navle. Ingen i hele verden, faktisk. Tygg på den, du. Anonymkode: bc02a...b5f Jo det er turn off og ekkelt. Anonymkode: f0f10...d36
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #14 Skrevet 24. juni 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo det er turn off og ekkelt. Anonymkode: f0f10...d36 Vet du hva som er skikkelig turn off? Selvsentrerte, sutrete og barnslige folk. Det er ekkelt det! Anonymkode: bc02a...b5f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #15 Skrevet 24. juni 2020 Sikker på at du er 29? Anonymkode: fd92d...32f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #16 Skrevet 24. juni 2020 Herlighet, så ditt største kroppslige problem er en utovernavle...? Godt det ikke er snakk om en diger vorte med hår på i ansiktet da Herregud, om du virkelig er 29 år gammel, og atpåtil har barn siden du er på et forum for foreldre, så burde du vite at ingen kropper er perfekt. En utovernavle må da være verdens minste problem på en kropp. Anonymkode: d2bb7...278
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #17 Skrevet 24. juni 2020 Tenker at du må ha et virkelig flott liv. Da dette blir et så stort problem for deg. Anonymkode: cf27c...aea
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #18 Skrevet 24. juni 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Men jeg synes det er så urettferdig at jeg er den eneste i min søskenflokk som har fått utovernavle. Hatt komplekser siden barndomen. Jeg er 29 nå. Men jeg tør fremdeles ikke gå i bikini pga den. Mamma sa ingen ser det og at jeg vokser det av meg. Det har jeg ikke gjort. Søsteren min på 12 har kommentert den. Hun er nå i alderen der kroppsfokuset kommer. Hun vil være tynnere, og alle i min familie/slekt har vært overvektige eller er det. Ved ekstrem streng diett kan de bli kraftige uten å være overvektige, men de blir ikke slanke. Jeg legger av en eller annen merkelig grunn ikke på meg, med eller uten akivitiet. Stod på stranden en dag og jeg gikk i bikini, søsteren studerer alltid kroppen min «hvordan kan du være så tynn?» «du er så heldig! Jeg vil også ha flat mage». Men hun stilte seg opp foran meg og sa «du har utovernavle». Så ser jeg på mamma og sier «jo folk ser det». Og jo, folk ser det. På videregående ble det også tema flere ganger. Vet ikke hvorfor navle ble tema, men ei som selv hadde utovernavle sa at hun hatet å sole seg offentlig fordi hun hadde den helvetes klumpen som stakk ut og at «broren min kan gå offentlig i bar overkropp for han har hull i navlen. I timen ble det tema om kropp og ei i klassen sa at «jeg blir jævla sur min barnet mitt får utovernavle». Føler det ødelegger hele fryden ved kroppen min. Den er litt inn, men over hullet er en hard kul som også kan flytte seg ettersom hvordan jeg ligger! Ligger jeg på venstre side er kulen øverst, ligger på høyre side forsvinner den og jeg får en sprekk som jeg vil ha. Tar jeg situps eller står i planke bretter den seg utover! 🤢🤢 er det dyrt med kirurgi? Eneste jeg er forbanna redd for med kirurgi er at det er ingen vei tilbake, dersom det skulle bli styggere. Jeg ville ta piercing og maset gjennom alle år på ungdomsskolen. Mamma sa bare nei, men ble 16 og gjorde det. Det var enkelt og greit fordi jeg håpet på å få klemt inn klumpen. Ikke fordi jeg ville ha piercing. Så så skulle jeg ta den da, så sier hun som skal ta den «du har sånn navle ja.....» det var det siste jeg ville høre! Men jeg fikk ta. Den ble værende akkurat ett år, da dro jeg den bare ut for den hang i tynt skinn. Den ble dyttet ut pga den jævla klumpen. Jeg hadde et håp om at piercingen skulle skytes gjennom klumpen, men dessverre var dette en del av navlen, så den ble tatt over. Nå er selvfølgelig huden burde over navlen, det var normal hud der og klumpen er enda mer fremtredende pga huden over er borte. Ser heller derimot ut som det er et ekstra innsøkk der. Synes ikke om jeg sees fra høyre, synes fra venstre. MÅ det være noe med kroppen? Siden jeg ikke fikk overvekten, så måtte jeg få utover navle i stedet? Anonymkode: f0f10...d36 Bilde? Anonymkode: 46391...f3f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #19 Skrevet 24. juni 2020 Fæle greier. Søk hjelp. Anonymkode: 3159e...04b
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #20 Skrevet 25. juni 2020 Fyfaen hvordan dere såkalt ‘’voksne’’ mennesker snakker til andre. Blir helt paff jeg, men likevel ikke sjokkert over hvorfor det fortsatt finnes mobbing her i verden. Her sitter jo dere troll og rakker ned på andre som tydelig har det vanskelig og trenger å lufte det ut, mens barna deres mest sannsynlig er uten tilsyn fordi dere sitter her og prater dritt. Hvis barnet ditt kom hjem en dag og sa at hun er stygg fordi hun har fregner, magen buler litt ut nederst, de har fødselsmerke eller hva enn de føler, bagatelliserer dere seriøst deres følelser ang egen kropp? Eier dere ikke empati eller forståelse for at noe som er bagatell for deg eller stort for en annen? Skjerp dere. Ser for meg at dere er halvfeite, bleike/sviddbrund 45-50 åringer som mista sjarmen i starten eller midten av 30årene etter 4-5 barn og hengefitte, mens mannfolket har funnet seg noe yngre og deiligere å knulle på - nettopp fordi dere er bitre, frekke og ekle kjerringer. Fy faen altså. Anonymkode: 0808b...bb0
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #22 Skrevet 25. juni 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Fyfaen hvordan dere såkalt ‘’voksne’’ mennesker snakker til andre. Blir helt paff jeg, men likevel ikke sjokkert over hvorfor det fortsatt finnes mobbing her i verden. Her sitter jo dere troll og rakker ned på andre som tydelig har det vanskelig og trenger å lufte det ut, mens barna deres mest sannsynlig er uten tilsyn fordi dere sitter her og prater dritt. Hvis barnet ditt kom hjem en dag og sa at hun er stygg fordi hun har fregner, magen buler litt ut nederst, de har fødselsmerke eller hva enn de føler, bagatelliserer dere seriøst deres følelser ang egen kropp? Eier dere ikke empati eller forståelse for at noe som er bagatell for deg eller stort for en annen? Skjerp dere. Ser for meg at dere er halvfeite, bleike/sviddbrund 45-50 åringer som mista sjarmen i starten eller midten av 30årene etter 4-5 barn og hengefitte, mens mannfolket har funnet seg noe yngre og deiligere å knulle på - nettopp fordi dere er bitre, frekke og ekle kjerringer. Fy faen altså. Anonymkode: 0808b...bb0 Hvem ser etter ungene dine da, mens du spyr ut galle her? Anonymkode: bc02a...b5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå