Gå til innhold

Gi gave til bare en barnehageansatt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle ansatte på avdelingen til barnet mitt som er skolestarter i år, har fått gave. De har fått en gave hver som alle foreldrene har spleiset på. Datteren min har et ekstra spesielt bånd til ei av de og har lyst til å gi henne en egen gave og et kort. Blir det helt feil? 🤔

Anonymkode: bf1e9...497

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte sjefen i barnehagen om det var greit,å jeg fikk beskjed om at sånt ville ikke ha noe av. Hun kommer med tullete argument som at "Lisa" hadde gjort en så god jobb om det ikke hadde vært for resten av flinke kollegaene på avdelingen. Hun mente det ville gi ut feil signal å bare gi gave til en av de ansatte.

Hadde jeg kunne valgt igjen så hadde ikke spurt om det var lov,jeg hadde bare kjøpt gave til hun som var min og sønnen min sin favoritt.  Når du først står der med en gave så kan ikke de akkurat nekte deg å gi den.

Anonymkode: de026...c91

Skrevet

Dattera di kan lage et kort eller tegning. 

Men det beste er noe de som jobber på avd kan dele på. 

Anonymkode: 9bcc5...abc

Skrevet

La datteren få plukke ut en liten, symbolsk ting og skriv et hyggelig kort. Jeg har fortsatt den koselige koppen jeg fikk av et barn for mange år siden og påskekyllingen, det perla hjertet og den lille nissen som jeg fikk av noen andre. Så lenge det er klart at her er det jenta som har kjøpt gave, så er det bare koselig. Om du derimot kommer med en hudpleiepakke, gavekort el til bare den ene på avdelingen, så blir det litt vanskeligere både for den som tar imot og for de andre. 

Skrevet

Hvis dere får gitt den litt diskret, og ikke rett foran de andre, ser jeg ikke problemet. Jeg har alltid gjort det. 

Selv får jeg egen sommergave fra ett barn på avdelingen. Men jeg er dette barnets støttepedagog og er barnets støtte hele dagen, alle dager. Man får da et meget sterkt forhold til både barn og foreldre, så sånn sett forstår jeg foreldrene. Merk:jeg blir ikke sur eller fornærmet om det plutselig ikke kommer sommergave, tar det ikke for gitt. Men har fått i 3 år nå. 

Anonymkode: 31ebe...faf

Skrevet

Jeg synes ikke noe om det. Er pedagogisk leder på en småbarnsgruppene. I fjor, fikk jeg, som eneste ansatt, gave fra 2 barn. Syntes rett og slett deg ble pinlig i forhold til de andre ansatte. 

Anonymkode: 3d4dc...c8a

Skrevet

Hei! Jeg jobber som pedagogisk leder. Som regel får alle gave. I et tilfelle fikk kun jeg gave. Jeg hadde fulgt jenta fra 1-6 år og vi hadde et veldig spesielt forhold❤️ Fikk et lite hjerte kjede. Utrolig koselig. Du kan jo gi gaven så ikke alle de andre ser det. ☺️

Anonymkode: d949b...968

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spurte sjefen i barnehagen om det var greit,å jeg fikk beskjed om at sånt ville ikke ha noe av. Hun kommer med tullete argument som at "Lisa" hadde gjort en så god jobb om det ikke hadde vært for resten av flinke kollegaene på avdelingen. Hun mente det ville gi ut feil signal å bare gi gave til en av de ansatte.

Hadde jeg kunne valgt igjen så hadde ikke spurt om det var lov,jeg hadde bare kjøpt gave til hun som var min og sønnen min sin favoritt.  Når du først står der med en gave så kan ikke de akkurat nekte deg å gi den.

Anonymkode: de026...c91

Er da bare å gi gave privat da. Sende i posten eller bare legge i postkassa. Litt tafatt å bare akseptere når hun åpenbart betydde mye. 

Anonymkode: 01e79...cfc

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er da bare å gi gave privat da. Sende i posten eller bare legge i postkassa. Litt tafatt å bare akseptere når hun åpenbart betydde mye. 

Anonymkode: 01e79...cfc

Jeg endte jo opp med å heller kjøpe til alle de voksne på avdelingen. Å ett ekstra kort til favoritten der jeg skrev hvor fornøyd vi var med henne.

Anonymkode: de026...c91

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei! Jeg jobber som pedagogisk leder. Som regel får alle gave. I et tilfelle fikk kun jeg gave. Jeg hadde fulgt jenta fra 1-6 år og vi hadde et veldig spesielt forhold❤️ Fikk et lite hjerte kjede. Utrolig koselig. Du kan jo gi gaven så ikke alle de andre ser det. ☺️

Anonymkode: d949b...968

Det gjorde vi til en som også var spesiell. Stakk innom hjemme hos han med gaven (lite sted). Han ble veldig glad 😊

Anonymkode: a2412...81b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...