Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Er så lei av å ha hjemmekontor de aller fleste dagene i uken nå. Blir ingen skille mellom jobb og fritid, og å se kollegene mine i virkeligheten, ikke bare på skjerm, savner ad hoce faglige diskusjoner av problemstillinger, savner noen å spise lunsj sammen med. Er lei av at "alle" er på fra tidlig på morgenen til sent på kveld og i helgene. Har virkelig ikke lyst til å jobbe lengre enn det jeg skal, har barn og familie jeg heller ønsker å bruke fritiden min på, men får dårlig samvittighet dersom jeg ikke er på hele tiden siden "alle" andre er det. Holder jo øye med e-posten fra kl 06:00 om morgenen til jeg går å legger meg på kvelden... Jeg skjønner jeg hvorfor så mange, inkludert meg, fremdeles må ha mye hjemmekontor. Man vil ikke klare å overholde smittevernseglene i et åpnet kontorlandskap (som dessverre ble veldig populært for en stund siden) , og da kan ikke alle være på kontoret samtidig. I tillegg ønsker mange bedrifter av ansatte som er avhengig av offentlig kommunikasjon til jobb skal ha hjemmekontor for å minske faren for smitte. Jeg skjønner hvorfor vi gjøre det, men jeg er lei. Gleder meg til en normal hverdag når den nå enn kommer. Anonymkode: 3c79b...a75
Superdolly Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver! Jeg hadde akkurat samme følelse da jeg hadde hjemmekontor; det føltes som om pc-en sto der og stirret anklagende på meg fra spisebordet bare jeg tok lunsjpause. Følte jeg måtte være på jobb mye mer og lenger enn jeg ellers er. Jeg er kjempeglad for at vi fikk begynne å være fysisk til stede på jobb igjen.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 37 minutter siden, Superdolly skrev: Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver! Jeg hadde akkurat samme følelse da jeg hadde hjemmekontor; det føltes som om pc-en sto der og stirret anklagende på meg fra spisebordet bare jeg tok lunsjpause. Følte jeg måtte være på jobb mye mer og lenger enn jeg ellers er. Jeg er kjempeglad for at vi fikk begynne å være fysisk til stede på jobb igjen. Jeg har en dag i uken på kontoret nå, og elsker de dagene. Skulle gjerne hatt et par til, men de kollegaene min som sitter nære meg (som gjør at vi ikke kan være på kontoret samtidig) har oppgaver som gjør at de bør være på kontoret noe mer enn meg. HI Anonymkode: 3c79b...a75
Superdolly Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en dag i uken på kontoret nå, og elsker de dagene. Skulle gjerne hatt et par til, men de kollegaene min som sitter nære meg (som gjør at vi ikke kan være på kontoret samtidig) har oppgaver som gjør at de bør være på kontoret noe mer enn meg. HI Anonymkode: 3c79b...a75 Jeg synes det ble mye lettere da vi fikk komme tilbake på jobb. Vi må selvsagt passe på å holde avstand og vi vasker hendene ofte, men bare det å snakke med kolleger er jo helt fantastisk! Og ikke minst det at man kan dra hjem når man er ferdig og ta ettermiddagen fri! Ikke for det, det hender rett som det er at jeg tar med arbeid hjem, men det blir noe annet. Da er det en konkret arbeidsoppgave som skal gjøres, og jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet når jeg er ferdig med det og pakker vekk pc-en. Jeg tror aldri jeg har tenkt over hvor stor del av det sosiale livet mitt jobben er, før korona.
Himmel og hav Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 Jeg skulle ønske jeg fortsatt kunne hatt hjemmekontor, men på min jobb er det ikke lov til å ha hjemmekontor lenger, dvs, for alle unntatt ledelsen. Så jeg må være på kontoret selv om jeg er i risikogruppe og veldig mange driter i avstand, vasking og spriting, ikke vasker etter seg på møterom og himler med øynene til de av oss som vil holde på meter'n. Hjemmekontor var også mye mer effektivt. Jeg fikk gjort 30% mer der enn det jeg gjør her.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 56 minutter siden, Himmel og hav skrev: Jeg skulle ønske jeg fortsatt kunne hatt hjemmekontor, men på min jobb er det ikke lov til å ha hjemmekontor lenger, dvs, for alle unntatt ledelsen. Så jeg må være på kontoret selv om jeg er i risikogruppe og veldig mange driter i avstand, vasking og spriting, ikke vasker etter seg på møterom og himler med øynene til de av oss som vil holde på meter'n. Hjemmekontor var også mye mer effektivt. Jeg fikk gjort 30% mer der enn det jeg gjør her. Dersom du er i risikosonen og de andre ikke overholder retningslinjene for smittevern er det en HMS sak (Helse, miljø og sikkerhet). Det må du ta med verneombudet. Anonymkode: 3c79b...a75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå