Gå til innhold

Hvor lettkledd er det greit å gå i matbutikken?


Himmel og hav

Anbefalte innlegg

Jeg bor på et sted med mange strender, hytter og campingplasser og jeg skjønner at folk er avslappa og i feriemodus, men reagerer allikevel på hva folk velger å kle på seg når de skal handle. Matbutikken ligger 5- 600 meter fra nærmeste strand, så det er ikke sånn at man smetter inn for ei flaske vann. I butikken i dag møtte jeg to godt voksne damer i gjennomsiktige "kjoler", som vel egentlig var mer litt lange skjorter. De dekte såvidt rumpeballene bak, og var ellers så tynne at du kunne lese det som sto på vaskelappen gjennom tøyet. En mann i shorts og bar, svetteglinsende overkropp som lente seg godt over jordbærkurvene var heller ikke et delikat syn. Unger må gjerne fly lettkledde for meg, men hva synes du er et minstemål av antrekk når det skal handle?. Jeg gikk i skjørt til litt over kneet og ei t-skjorte, og synes igrunnen at såpass med tøy tar man på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kler meg også i skjørt eller shorts og en topp når jeg skal i butikken ja. Har også sett mye rart gitt...…..:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at t-skjorte eller singlet er minimum på overkroppen, og shorts eller skjørt nedentil. Kjole er også ok, men bør dekke rumpa og ikke være gjennomsiktig. Men jeg har også sett mye rart her, og det er for det meste turister som står for det...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man kan/bør ha på seg minimum en shorts og en singlet, som hovedregel.

Men midt på varmeste sommeren så tenker jeg en shorts og en bikinioverdel som sitter godt (litt mer enn et frimerke over brystvorten) for damer er ok nær stranden, eller om de stikker innom en butikk på vei hjem fra stranden. For menn shorts i samme situasjon. Og en eller annen form for skotøy. Det forutsetter at de ikke er svette. Svetter de mye bør de ta på en skjorte den lille tiden de er på butikken, uansett hvor varmt det er.

Det antrekket de damene du så hadde, det er for lite, synes jeg. Hadde kostet lite å slenge på seg en liten shorts eller et skjørt til toppene de hadde.

Anstendighet og respekt for andre gjør at man godt kan tenke på hvor mye (eller lite) man tar på seg når man beveger seg på offentlig sted.

Anonymkode: b6d47...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre land MÅ man kle seg i topp og shorts som minimum , slik skulle det vært overalt .

Synes det er ekkelt når mannfolk durer inn på et senter i bar overkropp og flipflopper, kan bare ikke forstå hva de tenker 🤔

Anonymkode: 2635d...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også på et slikt sted, og synes det er litt ubehagelig når voksne folk valser rundt barbeint og i bare badebukse eller bikini. Selv om det er en feriedestinasjon for dem er det den vanlige dagligvarehandelen for oss fastboende. 

Anonymkode: eead5...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del kan folk gjerne hå i bikini eller mindre om de vill. Hud er ikke farlig.

Anonymkode: 826d3...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burka burde vel være et minimum vel!

Neida. Jeg er for at alle kan gå med hva de vil, men tenker at dersom man har bar svett hud er det ikke greit å lene seg over noe som helst.

Anonymkode: 63f36...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som er lekre og pene burde få gå nakne om de vil.

Anonymkode: b9006...378

Hvem skulle bestemt hvem som var "lekre og pene", da?

 

Anonymkode: b6d47...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som er lekre og pene burde få gå nakne om de vil.

Anonymkode: b9006...378

Eh NEI, pene folk er ikke automatisk mer hygienisk enn de mindre pene. Og det handler også om sømmelighet. 

Anonymkode: f050f...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man dekker til sine edlere deler kunne jeg ikke gitt mer blaffen i hva andre har på seg på butikken. De blir ikke automatisk renere av å ha på seg mer klær, så jeg vasker emballasjen når jeg kommer hjem hele året.

Barbeint? Kjør på, jeg blir ikke mindre ren av at andre går barbeinte.

Bikinioverdel? Kjør på, om det kommer en pupp i jordbæra vasker jeg de uansett (pupp eller ei) godt når jeg kommer hjem, for jeg kan love dere at det ikke er det eneste som har vært bortpå den kurven.

 

Anonymkode: f6d87...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke bar overkropp er OK, og heller ikke barbeint. Synes jenter/damer bør ha mer enn bikini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge man dekker til sine edlere deler kunne jeg ikke gitt mer blaffen i hva andre har på seg på butikken. De blir ikke automatisk renere av å ha på seg mer klær, så jeg vasker emballasjen når jeg kommer hjem hele året.

Barbeint? Kjør på, jeg blir ikke mindre ren av at andre går barbeinte.

Bikinioverdel? Kjør på, om det kommer en pupp i jordbæra vasker jeg de uansett (pupp eller ei) godt når jeg kommer hjem, for jeg kan love dere at det ikke er det eneste som har vært bortpå den kurven.

 

Anonymkode: f6d87...90f

Du vasker emballasje? Og alltid? Det er antakelig den sykeste tidsbruken jeg har hørt om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sug lut skrev:

Du vasker emballasje? Og alltid? Det er antakelig den sykeste tidsbruken jeg har hørt om. 

Det har du nok helt rett i, men jeg har jobbet så tett på leveranser osv og har sett hvordan arbeidere piller seg litt her og litt der før de laster oppi en kasse, og jeg takler bare ikke tanken 🙈 Tar meg 5 min ekstra når jeg kommer hjem fra butikken.

Anonymkode: f6d87...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at her har jeg litt dobbeltmoral. Hva jeg syns er for lite klær i Norge, er liksom innafor på de butikkene langs strandpromenaden i Kreta 🙈

Anonymkode: 4219f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver oppegående person burde skjønne at man ikke går i bar overkropp på butikken. 

Anonymkode: d408f...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Himmel og hav said:

Jeg bor på et sted med mange strender, hytter og campingplasser og jeg skjønner at folk er avslappa og i feriemodus, men reagerer allikevel på hva folk velger å kle på seg når de skal handle. Matbutikken ligger 5- 600 meter fra nærmeste strand, så det er ikke sånn at man smetter inn for ei flaske vann. I butikken i dag møtte jeg to godt voksne damer i gjennomsiktige "kjoler", som vel egentlig var mer litt lange skjorter. De dekte såvidt rumpeballene bak, og var ellers så tynne at du kunne lese det som sto på vaskelappen gjennom tøyet. En mann i shorts og bar, svetteglinsende overkropp som lente seg godt over jordbærkurvene var heller ikke et delikat syn. Unger må gjerne fly lettkledde for meg, men hva synes du er et minstemål av antrekk når det skal handle?. Jeg gikk i skjørt til litt over kneet og ei t-skjorte, og synes igrunnen at såpass med tøy tar man på seg. 

tenker at man skal tenke på seg selv jeg og ikke bry seg så mye hva andre gjør

Anonymkode: c11df...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

tenker at man skal tenke på seg selv jeg og ikke bry seg så mye hva andre gjør

Anonymkode: c11df...687

Når man beveger seg i sosiale settinger og i det offentlige rom er det lurt å legge fra seg egoismen og ta litt hensyn til andre ...

Anonymkode: b6d47...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem skulle bestemt hvem som var "lekre og pene", da?

Anonymkode: b6d47...be6

Du vet jo om du er pen da.

Anonymkode: b9006...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plagg på overkroppen (underkroppen er underforstått) og sko, uansett kjønn og alder. Kan ikke kreve at kvinner har på seg mer enn menn, så hvis gjennomsiktig skjorte er greit på menn, er det greit på kvinner.

Anonymkode: 3613d...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

tenker at man skal tenke på seg selv jeg og ikke bry seg så mye hva andre gjør

Anonymkode: c11df...687

Her jeg bor har en blotter blitt observert flere ganger i varmeperioder. Men man skal ikke bry seg om hva han gjør?

Anonymkode: 3613d...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær som hvertfall dekker rumpa og overkroppen, samme når en henter barn i barnehagen. Jeg ble litt satt ut i dag når en pappa i barnehagen kom for å hente gutten sin i bar overkropp 🤣, jeg sa bare at dagen hadde vært fin å gikk bort til de andre 😜

Anonymkode: 17a89...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En shorts eller skjørt som dekker ræva skikkelig, og en singlet eller t-skjorte bør være minimum. Og noe på beina. Flippflopp er greit, men man går ikke barbeint. 

Anonymkode: 67169...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...