Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Vi har hytte ved sjø og strand. Har flere somre invitert en venninne med jevnaldrende barn men det passer aldri. De er syden mennesker. Inviterte de i januar og hun sa nei. Så da har jeg sagt ha til et annet vennepar og i tillegg kommer endel familie i løpet av sommeren. Nå er hytta full bortsett fra en uke der vi vil være alene. Nå kommer denne venninna og sier de kommer. Så jeg sier at det går nok ikke fordi jeg har sagt ja til andre siden hun sa nei. Så vrir og vrenger hun og sier hun sa KANSKJE og at jeg burde ha sjekket med henne. Jeg sa at jeg sjekket med henne da jeg spurte og at hverken nei, nja eller kanskje er et positivt svar så da har jeg sagt ja til andre. Så nå har jeg en sur venninne som må sitte i leiligheten hele sommeren (i følge henne). Hun kan da virkelig ikke være sur for at hun sa nei? Anonymkode: 849f9...6ff
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 Nei, når man ikke takker ja, får man godta at andre planer legges! Anonymkode: 91673...adb
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Jo, hun har lov til å være sur, men kun på seg selv. Anonymkode: 0c67f...171
Iiiiik Skrevet 22. juni 2020 #4 Skrevet 22. juni 2020 Det går kanskje an å tenke at noen som inviterer flere år etter hverandre, ikke har andre venner, og at en selv står øverst på ønskelista. Det er riktignok både egosentrisk og umodent, og hun har altså ingen grunn til å være grinete. Det er da ikke ditt ansvar at hun ikke har noe sted å dra, og det er ganske ufint å spille på din samvittighet på den måten.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #5 Skrevet 22. juni 2020 Mohahaha! Karma altså. 😁 Snakk om å kun sjå seg sjølv. Er ikkje snakk om å ville komme å besøke dokke, kun fordi andre alternativer utgikk i sommer. Anonymkode: 35a02...7e7
Oktavia Skrevet 22. juni 2020 #6 Skrevet 22. juni 2020 Jeg hadde ikke invitert en som hadde sagt nei flere ganger før uansett. Slutt å invitere henne. La henne komme å spørre selv om det passer. Ser ikke ut som at hun er en god venn av deg!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 Hun er jo åpenbart sur, men da får hun furte i leiligheten helt alene. Ikke inviter henne igjen, furtne forvokste snørrunger trenger man ikke ha på besøk på hytta. Anonymkode: 83ef7...11f
Elizabeth Skrevet 22. juni 2020 #8 Skrevet 22. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi har hytte ved sjø og strand. Har flere somre invitert en venninne med jevnaldrende barn men det passer aldri. De er syden mennesker. Inviterte de i januar og hun sa nei. Så da har jeg sagt ha til et annet vennepar og i tillegg kommer endel familie i løpet av sommeren. Nå er hytta full bortsett fra en uke der vi vil være alene. Nå kommer denne venninna og sier de kommer. Så jeg sier at det går nok ikke fordi jeg har sagt ja til andre siden hun sa nei. Så vrir og vrenger hun og sier hun sa KANSKJE og at jeg burde ha sjekket med henne. Jeg sa at jeg sjekket med henne da jeg spurte og at hverken nei, nja eller kanskje er et positivt svar så da har jeg sagt ja til andre. Så nå har jeg en sur venninne som må sitte i leiligheten hele sommeren (i følge henne). Hun kan da virkelig ikke være sur for at hun sa nei? Anonymkode: 849f9...6ff Klart hun kan bli sur, men det er jo bare noe du må drite i. Ikke bry deg, hi
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 Vi er i et samfunn hvor vi lærer oss at vi er de viktigste. Det er en fornærmelse å få avslag kun 1 gang, DU er førsteprio. Det er ihvertfall slik man skulle tro det er, har selv ei venninne som nå straffer meg med null oppmerksomhet bare fordi det ikke passet for meg 1 gang fordi jeg hadde besøk... Anonymkode: 2f9bf...e82
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #10 Skrevet 22. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har hytte ved sjø og strand. Har flere somre invitert en venninne med jevnaldrende barn men det passer aldri. De er syden mennesker. Inviterte de i januar og hun sa nei. Så da har jeg sagt ha til et annet vennepar og i tillegg kommer endel familie i løpet av sommeren. Nå er hytta full bortsett fra en uke der vi vil være alene. Nå kommer denne venninna og sier de kommer. Så jeg sier at det går nok ikke fordi jeg har sagt ja til andre siden hun sa nei. Så vrir og vrenger hun og sier hun sa KANSKJE og at jeg burde ha sjekket med henne. Jeg sa at jeg sjekket med henne da jeg spurte og at hverken nei, nja eller kanskje er et positivt svar så da har jeg sagt ja til andre. Så nå har jeg en sur venninne som må sitte i leiligheten hele sommeren (i følge henne). Hun kan da virkelig ikke være sur for at hun sa nei? Anonymkode: 849f9...6ff Hun er nok sur for det og det har hun jo lov til, men å pålegge deg skyld er ikke greit. Du tilbød og hun sa nei. Folk kan ikke bøye seg etter andre i tilfelle de ombestemmer seg. Anonymkode: a54b3...3fe
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #11 Skrevet 22. juni 2020 La hun furte og send bilder av hvor hyggelig dere har det. Det er jo tydelig at hun kun kommer fordi hun ikke får reist utenlands. Jeg hadde vært tydelig på at dere ikke gidder å «holde av plass» tilfelle de bestemmer seg. Enten er det ja eller nei. Vet ikke betyr at andre kan ta deres plass. Nå er det ikke ledig å det kan hun ikke fyrte for sent i juni. Anonymkode: d7a2b...857
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #12 Skrevet 22. juni 2020 Nei, ikke i det hele tatt. Regner med at de plutselig kunne være på hytta di pga koronarestriksjoner? Når hun ikke har noen andre steder å være, da er du bra nok, det er ikke et godt vennskap. Anonymkode: 4f6e0...4d2
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #13 Skrevet 22. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo, hun har lov til å være sur, men kun på seg selv. Anonymkode: 0c67f...171 Nettopp Anonymkode: faa8b...476
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #14 Skrevet 22. juni 2020 Haha, hun hadde tenkt seg til syden, og når korona satte en stopper for det var du plutselig god nok likevel. Nei, hold på at du har avtalt med andre, hun fikk spørsmål og takket nei, da er det toget gått for hennes del. Anonymkode: e3ef9...bab
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #15 Skrevet 22. juni 2020 Hun kan godt bli sur - men hun har ingen andre enn seg selv å være sur på, for det er kun hennes eget ansvar. At hun nå forsøker å gi deg dårlig samvittighet er egentlig ganske råttent gjort av henne. Jeg hadde ikke invitert henne flere ganger til hytta. Hun har vist mange ganger før at hun ikke vil, og det er veldig tydelig at hun nå plutselig ville komme likevel kun pga. koronasituasjonen. Det er ikke vennskap, det er egoisme. Kos dere på hytta i sommer, Hi Anonymkode: 66716...ac3
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #16 Skrevet 22. juni 2020 Altså. Jeg inviterer ikke hver sommer. Ig hun har vært der flere ganger men ikke om sommeren. Hun er ellers en god venninne. Vi står hverandre ikke veldig nær men liker henne. Det er barna våre som har bragt oss sammen. I sommer hadde vi tre uker i ensomhet så da fikk hun invitasjon i år. Hun sa da nei at det hadde lagt planer. Det er helt OK. Sommerferien er kort den altså. Det er åpenbart pga korona de nå vil og jeg klandrer de ikke for dét. Men å bli furten er jeg ikke vant med at voksne driver med. Ja, vi skal kose oss på hytta vi altså. God sommer. HI Anonymkode: 849f9...6ff
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #17 Skrevet 22. juni 2020 La henne furte. Anonymkode: 8d56a...8d4
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #18 Skrevet 23. juni 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har hytte ved sjø og strand. Har flere somre invitert en venninne med jevnaldrende barn men det passer aldri. De er syden mennesker. Inviterte de i januar og hun sa nei. Så da har jeg sagt ha til et annet vennepar og i tillegg kommer endel familie i løpet av sommeren. Nå er hytta full bortsett fra en uke der vi vil være alene. Nå kommer denne venninna og sier de kommer. Så jeg sier at det går nok ikke fordi jeg har sagt ja til andre siden hun sa nei. Så vrir og vrenger hun og sier hun sa KANSKJE og at jeg burde ha sjekket med henne. Jeg sa at jeg sjekket med henne da jeg spurte og at hverken nei, nja eller kanskje er et positivt svar så da har jeg sagt ja til andre. Så nå har jeg en sur venninne som må sitte i leiligheten hele sommeren (i følge henne). Hun kan da virkelig ikke være sur for at hun sa nei? Anonymkode: 849f9...6ff Bare si: «Beklager, det passer ikke. Vi endret planer fordi vi ikke fikk noe bekreftende svar fra deg, så dere må vente til neste år». Hun er jo supersleip. Nå som det er reiseforbud er dere plutselig bra nok, liksom? Anonymkode: 8a37f...f2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå