Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Overskriften er satt litt på spissen, men jeg har 2 skolebarn, og hver an klassene har hver sin FB siden hvor det deles en del informasjon. Har lagt merke til at det mer eller mindre bare er mammaene som svarer, hvorfor er det slik? Anonymkode: 6161e...bfb
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 Det står litt om det her https://www.nrk.no/livsstil/xl/slapp-av-_-mor-tar-det_-1.13430044 Du kan også Google "Det tredje skiftet" og få opp flere gode artikler, men det har nok noe med at kvinner fra urtiden av har vært ansvarlig for den mellommenneskelige kontakten og samspillet. Anonymkode: 09703...5e7
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Sånn er det ikke på vår skole, på Oslo vest. Her er både pappaer og mammaer aktive. Anonymkode: 9f365...6f8
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #4 Skrevet 22. juni 2020 Her stiller begge opp like mye. Om de er sammen eller ikke, møter begge parter opp. Anonymkode: 03462...4c4
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #5 Skrevet 23. juni 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Overskriften er satt litt på spissen, men jeg har 2 skolebarn, og hver an klassene har hver sin FB siden hvor det deles en del informasjon. Har lagt merke til at det mer eller mindre bare er mammaene som svarer, hvorfor er det slik? Anonymkode: 6161e...bfb Ikke i klassene til mine barn. Begge kjønn deltar. Anonymkode: 87ef6...6d2
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #6 Skrevet 23. juni 2020 I vår klasse er det stort sett mødre som deltar, både på FB, kommer på foreldremøter, er på dugnad osv. Anonymkode: 48366...79d
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #7 Skrevet 23. juni 2020 Sånn er det hos oss også... Enten det er snakk om valg av fau eller klassekontakter eller frivillige til arrangementer. Blir så lei! Alle pappaene sitter og skraper i bakken og forsøker å gjøre seg usynlige når det trengs folk. Sist møte der noen skulle velges, rakk jeg opp hånda og sa at det er lov for pappaer å melde seg også. Det hjalp ikke. Anonymkode: 30134...fbd
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #8 Skrevet 23. juni 2020 Her er fedre engasjert i fotballen. Ellers er det mødrene som stiller opp. Anonymkode: 049c2...a50
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #9 Skrevet 23. juni 2020 Ganske jevnt her. Men når det kommer til å arrangere leketid etter bhg/skole, er det kun mammaene som kommuniserer. Tror aldri jeg har sendt en sms til en pappa med spm om datteren/sønnen vil leke. Rart. Anonymkode: 6ec89...6b7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #10 Skrevet 23. juni 2020 På 22.6.2020 den 9.06, Anonym bruker skrev: Sånn er det ikke på vår skole, på Oslo vest. Her er både pappaer og mammaer aktive. Anonymkode: 9f365...6f8 Samme her, skole sentrum vest 👍🏻 Anonymkode: 83914...350
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #11 Skrevet 23. juni 2020 På 22.6.2020 den 9.06, Anonym bruker skrev: Sånn er det ikke på vår skole, på Oslo vest. Her er både pappaer og mammaer aktive. Anonymkode: 9f365...6f8 Jeg bor også på Oslo vest, og ser helt klart tendensen hi snakker om. Anonymkode: 0a5dc...82e
Nyttårs barn Skrevet 23. juni 2020 #12 Skrevet 23. juni 2020 Det er nok en tendens overalt dette. Har vært engasjert i fau i mange år og det er 90%mammaer der. Sammen med lekeavtaler, juleverksted osv det er mødrenes arena. Mødre er mer engasjert i barnas hverdagsliv og kjenner oftere de andre mødrene kanskje helt fra barna er født. Så skal det sies at svært mange pappaer er engasjert i idretten som trenere og støttespillere der.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #13 Skrevet 23. juni 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg bor også på Oslo vest, og ser helt klart tendensen hi snakker om. Anonymkode: 0a5dc...82e Det er vel tilfeldigheter da kanskje. I vår klasse var en pappa førstemann til å melde seg frivillig som klassekontakt, pappaene både stiller og snakker like mye som mammaene på møter, dugnader, følgegruppe og fritidsaktiviteter, og når det gjelder å arrangere playdates på ettermiddagstid har jeg vel så mye SMS-kontakt med pappaene. Nå skal det sies ar jeg ikke bor i det verste rikmannsstrøket hvor mammaene er hjemmeværende. Her jeg bor er det unge, høytutdannede folk hvor mammaene er like karrierebevisste som pappaene. Kanskje det er forskjellen? Anonymkode: 9f365...6f8
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #14 Skrevet 23. juni 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel tilfeldigheter da kanskje. I vår klasse var en pappa førstemann til å melde seg frivillig som klassekontakt, pappaene både stiller og snakker like mye som mammaene på møter, dugnader, følgegruppe og fritidsaktiviteter, og når det gjelder å arrangere playdates på ettermiddagstid har jeg vel så mye SMS-kontakt med pappaene. Nå skal det sies ar jeg ikke bor i det verste rikmannsstrøket hvor mammaene er hjemmeværende. Her jeg bor er det unge, høytutdannede folk hvor mammaene er like karrierebevisste som pappaene. Kanskje det er forskjellen? Anonymkode: 9f365...6f8 Ikke umulig det. Jeg ser at pappaene ligger nærmere mammaene når det gjelder verv som FAU og sånn, men når det gjelder det mer «hverdagslige»/sosiale er det som regel mødrene som engasjerer seg. Anonymkode: 0a5dc...82e
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #15 Skrevet 23. juni 2020 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel tilfeldigheter da kanskje. I vår klasse var en pappa førstemann til å melde seg frivillig som klassekontakt, pappaene både stiller og snakker like mye som mammaene på møter, dugnader, følgegruppe og fritidsaktiviteter, og når det gjelder å arrangere playdates på ettermiddagstid har jeg vel så mye SMS-kontakt med pappaene. Nå skal det sies ar jeg ikke bor i det verste rikmannsstrøket hvor mammaene er hjemmeværende. Her jeg bor er det unge, høytutdannede folk hvor mammaene er like karrierebevisste som pappaene. Kanskje det er forskjellen? Anonymkode: 9f365...6f8 Litt usikker på det. De mammaene som engasjerer seg mest, er ofte de med mer krevende jobber her hvor jeg bor - som forøvrig er en kommune rett utenfor Oslo der de fleste kommer fra meget velmøblerte hjem 😉 Men, som noen nevner over her, pappaene har flertall i lokale idrettslag osv, det skal de ha! Den samme trenden der; de som har relativt krevende jobbhverdager er ofte de som tar på seg slike frivillige verv. Anonymkode: 30134...fbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå