Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Påmeldingslappen til sfo ble liggende i sekken til andreklassingen og ble levert mandag morgen i stede for fredag som var fristen. Siden jeg ikke har hørt noe om at den ble levert for sent har jeg ikke tenkt mer på det, og planlagt ut fra at hun skal være på sfo i to uker. Men nå, mens jeg står i dusjen, tenker jeg at det er merkelig at vi ikke har fått noen slags informasjon om hvor vi skal møte eller hva som skal med. Dette pleier det å opplyses om på forhånd, mener jeg å huske. Så hva om hun ikke har fått plass?? Hva om vi stiller kl 8 i morgen og hun ikke står på lista?!? Det blir jo krise. Jeg vet jo at det nok er forskjellig praksis, men er det noen her inne som skal ha sfo og som har fått/ikke fått info skriv? Om søknaden ikke ble behandlet pga for sen innlevering burde vi vel fått beskjed om det? Blir ikke mye søvn nå, kjenner jeg. Anonymkode: 0588c...765
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Det tror jeg nok går bra Prøv å sove godt, det ordner seg nok uansett Anonymkode: 7ea90...99b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Hos oss pleier SFO-leder sende ut mld at lappen ligger i sekken og må leveres inn til den datoen. Skjer ikke det, får de ikke plassen, uten forvarsel. To stk har mistet plassen denne uken pga for sen innlevering. Men de har også fått beskjed om det. Skal sies at det er et utrolig stort problem med priviligerte foreldre på vår skole, som mener de kan kjøre på og gjøre som de vil. Det er jo tross alt skattepengene som betaler lønningene. Anonymkode: a2d49...084
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #4 Skrevet 22. juni 2020 Tok du kontakt når du leverte lappen for sent, eller bare leverte du via barnet? Selv jeg som ikke har meldt på sommeraks i år har fått ukeplan. Jeg har levert for sent én gang. Ringte til aks kl 7 mandags morgen, beklaget og spurte om det var mulig å levere lappen. Fikk da lov. Vet om andre som bare har levert for sent og forventet at det gikk bra, som ikke fikk plass (annet år enn meg da). Anonymkode: a1153...d11
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #5 Skrevet 22. juni 2020 Sfo har ikke i utganspunktet lov å nekte å levere barnet. Du betaler for en tjeneste. Men reglene er noe annerledes pga corona. På min jobb tar vi ikke i mot barn som ikke er påmeldt. Dette har vi vært tydlige på i i formasjonen til foreldre. men jeg forventer at det kommer inntil 10 stk fordelt på 3 baser som ikke de påmeldt. Akkurat de samme som sist det var påmelding. Anonymkode: 6e721...358
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #6 Skrevet 22. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Sfo har ikke i utganspunktet lov å nekte å levere barnet. Du betaler for en tjeneste. Men reglene er noe annerledes pga corona. På min jobb tar vi ikke i mot barn som ikke er påmeldt. Dette har vi vært tydlige på i i formasjonen til foreldre. men jeg forventer at det kommer inntil 10 stk fordelt på 3 baser som ikke de påmeldt. Akkurat de samme som sist det var påmelding. Anonymkode: 6e721...358 Sommer sfo ev vel utenfor vanlig betaling, det betales for seg selv? Anonymkode: 5b0c2...6f5
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 Om du leverte for seint, så vil jeg tro at du ikke har fått plass. De trenger ikke behandle søknader som ikke kommer innen fristen, og de trenger ihvertfall ikke å ringe deg for å fortelle at de ikke gjør det. Anonymkode: 3168e...274
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #8 Skrevet 22. juni 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Påmeldingslappen til sfo ble liggende i sekken til andreklassingen og ble levert mandag morgen i stede for fredag som var fristen. Siden jeg ikke har hørt noe om at den ble levert for sent har jeg ikke tenkt mer på det, og planlagt ut fra at hun skal være på sfo i to uker. Men nå, mens jeg står i dusjen, tenker jeg at det er merkelig at vi ikke har fått noen slags informasjon om hvor vi skal møte eller hva som skal med. Dette pleier det å opplyses om på forhånd, mener jeg å huske. Så hva om hun ikke har fått plass?? Hva om vi stiller kl 8 i morgen og hun ikke står på lista?!? Det blir jo krise. Jeg vet jo at det nok er forskjellig praksis, men er det noen her inne som skal ha sfo og som har fått/ikke fått info skriv? Om søknaden ikke ble behandlet pga for sen innlevering burde vi vel fått beskjed om det? Blir ikke mye søvn nå, kjenner jeg. Anonymkode: 0588c...765 Jeg synes det er rart at du ikke tok kontakt med de den mandagen for å forsikre deg om at søknaden kom med. Anonymkode: 5b0c2...6f5
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er rart at du ikke tok kontakt med de den mandagen for å forsikre deg om at søknaden kom med. Anonymkode: 5b0c2...6f5 Det er jo fordi nordmenn antar, som regel med rette, at ting bare ordner seg, selv om de selv ikke overholder frister og rutiner. Er bare å stå på krava vøtt! Anonymkode: 3e3bd...e9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå