Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Om det står noe på samværs avtalen som man plutselig ikke er enig med siden man ser at barnet ikke er «klar» enda. Går det an og nekte og vær uenig og ta det opp i neste saksforberedende møte? Nå krever far 3 overnattinger i neste måned og en lang helg etter at han bare har barnet i 6 timer i uka, Det jeg er uenig med er siden dette høres ut som en veldig stor trapp opp for barnet og gå fra 6 timer i uka til overnatting og en lang helg 3 ganger i neste måned. Og er ikke sikker på om han klarer og ta av seg barnet en gang.. Men det er en annen historie. Anonymkode: 3d125...1f4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Om det står noe på samværs avtalen som man plutselig ikke er enig med siden man ser at barnet ikke er «klar» enda. Går det an og nekte og vær uenig og ta det opp i neste saksforberedende møte? Nå krever far 3 overnattinger i neste måned og en lang helg etter at han bare har barnet i 6 timer i uka, Det jeg er uenig med er siden dette høres ut som en veldig stor trapp opp for barnet og gå fra 6 timer i uka til overnatting og en lang helg 3 ganger i neste måned. Og er ikke sikker på om han klarer og ta av seg barnet en gang.. Men det er en annen historie. Anonymkode: 3d125...1f4 Ikke bare det men er så lei av truslene hans om rettsak osv! Anonymkode: 3d125...1f4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #3 Skrevet 21. juni 2020 Herregud, ønsker du å miste omsorgen for barnet ditt helt? Håper noen kjenner deg igjen og printer ut alt så motparten kan se hva slags syk agenda du har Anonymkode: dba24...f92
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud, ønsker du å miste omsorgen for barnet ditt helt? Håper noen kjenner deg igjen og printer ut alt så motparten kan se hva slags syk agenda du har Anonymkode: dba24...f92 Hadde jeg vært deg hadde jeg la vært og skrive, Og jeg har null peiling på det siste du skreiv men hele kommentaren din er person angrep. Slutt og kommenter og les andres tråder om det plager deg så utrolig mye! Anonymkode: 3d125...1f4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 Barnet ditt har rett på faren sin. Hjelp barnet ditt å få det som er dets rett heller enn å fokusere på hva du mener Anonymkode: 09056...6ae
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde jeg vært deg hadde jeg la vært og skrive, Og jeg har null peiling på det siste du skreiv men hele kommentaren din er person angrep. Slutt og kommenter og les andres tråder om det plager deg så utrolig mye! Anonymkode: 3d125...1f4 Det plager meg at du gjør alt for å holde barnet deres, ikke ditt, borte fra faren sin. Anonymkode: dba24...f92
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Herregud, ønsker du å miste omsorgen for barnet ditt helt? Håper noen kjenner deg igjen og printer ut alt så motparten kan se hva slags syk agenda du har Anonymkode: dba24...f92 Enig! Anonymkode: 4f132...d0e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke bare det men er så lei av truslene hans om rettsak osv! Anonymkode: 3d125...1f4 Hvordan kan du se at barnet ikke er klar da? Hvordan vil du begrunne det for retten? Har du gjort alt i din makt for å gjøre barnet klart eller har du bare trenert og sabotert samvær mellom barn og far? Du kan ikke bare plutselig bli uenig, du må kunne begrunne det saklig og legge frem bevis på at du har tilrettelagt på beste måte for å trygge barnet. Anonymkode: ca155...160
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 Du må forberede barnet. Du må ha positiv instilling til samvær. Er det uenigheter må du ta det til mekling frem til et evt meklingsmøte vil samvær gå som normalt. Anonymkode: 59095...98c
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #10 Skrevet 21. juni 2020 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan kan du se at barnet ikke er klar da? Hvordan vil du begrunne det for retten? Har du gjort alt i din makt for å gjøre barnet klart eller har du bare trenert og sabotert samvær mellom barn og far? Du kan ikke bare plutselig bli uenig, du må kunne begrunne det saklig og legge frem bevis på at du har tilrettelagt på beste måte for å trygge barnet. Anonymkode: ca155...160 Far har samvær som vanlig. Og nei har ikke sabotert det. Han vil ha mest mulig samvær for og la vær og slippe og betale bidrag.. Sjappest muligt som kan bli for brått start for et lite barn. Anonymkode: 3d125...1f4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Far har samvær som vanlig. Og nei har ikke sabotert det. Han vil ha mest mulig samvær for og la vær og slippe og betale bidrag.. Sjappest muligt som kan bli for brått start for et lite barn. Anonymkode: 3d125...1f4 Hva er "som vanlig" da? Er barnet under ett år, er hyppige, korte samvær best for barnet. Helst 3 ganger i uka i barnets hjem, men bostedsforelder kan godt gå ut av huset. Fra barnet er ett år, kan man begynne med overnatting, om det er tilrettelagt for gode samvær før det. Er barnet nærmere 2 år, er det vanlig med annenhver helg. Fortsatt forutsatt at samvær og kontakt med samværsforelder har vært godt tilrettelagt. Om du samarbeider med far og tilrettelegger for gode, hyppige samvær, trenger han jo ikke å gå rettens vei. Det truer han vel med fordi han føler du ikke samarbeider. Anonymkode: ca155...160
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #12 Skrevet 21. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er "som vanlig" da? Er barnet under ett år, er hyppige, korte samvær best for barnet. Helst 3 ganger i uka i barnets hjem, men bostedsforelder kan godt gå ut av huset. Fra barnet er ett år, kan man begynne med overnatting, om det er tilrettelagt for gode samvær før det. Er barnet nærmere 2 år, er det vanlig med annenhver helg. Fortsatt forutsatt at samvær og kontakt med samværsforelder har vært godt tilrettelagt. Om du samarbeider med far og tilrettelegger for gode, hyppige samvær, trenger han jo ikke å gå rettens vei. Det truer han vel med fordi han føler du ikke samarbeider. Anonymkode: ca155...160 Selvølgeligt er det ikke lett og samerbeide med far da han valgte og stikke av da barnet var 4 måneder og så komme tilbake som ingenting da barnet var 8 måneder for og komme og kreve overnattinger og 50%, Jeg vet ikke hvordan han fungerer heller når det kommer til mye mer samvær en det er nå. Anonymkode: 3d125...1f4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #13 Skrevet 21. juni 2020 Du svarer ikke på samværsspørsmålene da.. Skjønner det var tungt for deg at han dro, for så å komme tilbake, men du kan ikke straffe barnet for det. For det er barnet du straffer ved å ikke samarbeide. Som hovedomsorgesgiver må man svelge mange kameler, for barnet sitt. Har selv kjent det på kroppen. Jeg kunne få en sms med utallige skjellsord og nedsettende innhold, gjerne avluttet med "brenn i helvete", 5 min før faren kom for samvær med babyen inne i mitt hjem. Men det var ikke barnets feil at pappaen var en drittsekk. Han truet også med barnevern og å ta meg til retten, det bunnet i at han trodde jeg ville nekte han å se barnet. Jeg motbevise det. Vi fikk imidlertid god hjelp av ulike instanser, og har i dag et godt vennskap og samarbeid. Anonymkode: ca155...160
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #14 Skrevet 21. juni 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde jeg vært deg hadde jeg la vært og skrive, Og jeg har null peiling på det siste du skreiv men hele kommentaren din er person angrep. Slutt og kommenter og les andres tråder om det plager deg så utrolig mye! Anonymkode: 3d125...1f4 Du, vi kjenner deg igjen. Og han har jo uansett to andre voksne der, hvorfor mener du han ikke greier å ta vare på henne? Til spørsmålet ditt: nei, du bør ikke sabotere samværsavtalen selv om du ikke liker alt som står der. I sommerferien er det faktisk normalt å dele tida litt mer, ikke bare ha minimumssamvær. Anonymkode: 69bbb...096
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #15 Skrevet 21. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Far har samvær som vanlig. Og nei har ikke sabotert det. Han vil ha mest mulig samvær for og la vær og slippe og betale bidrag.. Sjappest muligt som kan bli for brått start for et lite barn. Anonymkode: 3d125...1f4 Hun er ikke et spebarn mer. Du har selv fortalt at hun er 1,8 år. Anonymkode: 69bbb...096
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå