Gå til innhold

Hva er maks alder man kan bestille barnemeny?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varierer det fra spisested til spisested eller er det noen regel på dette?

Anonymkode: 1250b...589

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det varierer. Men opp til 12 år er vel det vanlige.

Anonymkode: 58cfb...d73

Skrevet

Ok. Takk. 

Skrevet

Ja jeg tror 12 år er vanlig 🙂

Anonymkode: 01c52...fdc

Skrevet

Har sett det står 12 år mange steder, men jeg har en småspist 13-åring som bestiller barnemeny enda, ingen som sier noe på det. Når vi kommer en familie og spiser er det ingen som har spurt etter alder når vi bestiller to barneretter og to vanlige retter.

Husker da vi hadde med oss farmor for å spise, eldre dame som var superkresen. Selv da fikk vi bestille barnemeny til henne, vi spurte bare om å få en barnemeny med f.eks hamburger og pommes frites til henne og bestilte fra den vanlige menyen til oss andre, det var aldri noe problem.

Regelen er nok satt for at det ikke skal komme en gjeng på 21 år og bestille barnemeny, men så lenge man kommer en familie så er min erfaring at de ikke er så nøye på den alderen. Alternativet er jo at hele familien går et annet sted, og det vil de jo ikke ;)

Anonymkode: 2586d...68d

Skrevet

Har aldri tenkt over at det skulle være en øvre aldersgrense på dette. Det er jo som regel mindre porsjoner, så det er ikke akkurat som om man "lurer systemet" ved å bestille barnemeny til en liten magesekk, uansett alder.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har sett det står 12 år mange steder, men jeg har en småspist 13-åring som bestiller barnemeny enda, ingen som sier noe på det. Når vi kommer en familie og spiser er det ingen som har spurt etter alder når vi bestiller to barneretter og to vanlige retter.

Husker da vi hadde med oss farmor for å spise, eldre dame som var superkresen. Selv da fikk vi bestille barnemeny til henne, vi spurte bare om å få en barnemeny med f.eks hamburger og pommes frites til henne og bestilte fra den vanlige menyen til oss andre, det var aldri noe problem.

Regelen er nok satt for at det ikke skal komme en gjeng på 21 år og bestille barnemeny, men så lenge man kommer en familie så er min erfaring at de ikke er så nøye på den alderen. Alternativet er jo at hele familien går et annet sted, og det vil de jo ikke ;)

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan det, selv om man er en gjeng på 21 år. Men betaler jo for den maten man får uansett, man snyter jo ikke på noen som helst måte.

Anonymkode: 32598...20d

Skrevet

Hæ? Er det en regel på det?

Anonymkode: 30bbe...e05

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan det, selv om man er en gjeng på 21 år. Men betaler jo for den maten man får uansett, man snyter jo ikke på noen som helst måte.

Anonymkode: 32598...20d

Man tar opp bord og plass, og legger igjen utrolig lite penger. Ergo tap i fortjeneste.

Anonymkode: 89947...5ed

Skrevet

13 år der jeg jobber. Er 12 år en plass jeg jobbet som frivillig, har ikke tall på hvor mange "hva skal jeg betale voksenpris for den jenta som nesten ikke spiser". Fristet utrolig å svare at det blir på lik linje med at jeg skulle betalt voksen billett for jenta mi på 11 som spiser like mye som en voksen mann. En regel gjelder for alle uansett alder og matmengde. (Bare så det er sakt, hun har høyt aktivitetsnivå og en enrom forbrenning, tynn som en strek så kan ikke begrense matmengden hennes heller)

Anonymkode: 3134a...aff

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

13 år der jeg jobber. Er 12 år en plass jeg jobbet som frivillig, har ikke tall på hvor mange "hva skal jeg betale voksenpris for den jenta som nesten ikke spiser". Fristet utrolig å svare at det blir på lik linje med at jeg skulle betalt voksen billett for jenta mi på 11 som spiser like mye som en voksen mann. En regel gjelder for alle uansett alder og matmengde. (Bare så det er sakt, hun har høyt aktivitetsnivå og en enrom forbrenning, tynn som en strek så kan ikke begrense matmengden hennes heller)

Er det buffet du tenker på nå? Det blir jo i så fall selvfølgelig noe helt annet.

Skrevet

Det bruker å være mellom 11 og 13 år. Men de har altså ikke lov å nekte andre å kjøpe det. 

Anonymkode: 86d7f...881

Skrevet

10 år på Egon.

Anonymkode: 68907...ad0

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

10 år på Egon.

Anonymkode: 68907...ad0

Jeg bestilte barneburger til min småspiste og kresne 13-åring sist vi var der. 

Tror det er bare veiledende altså. 

Så lenge det ikke er buffé selvfølgelig. 

Skrevet

Tror det varierer veldig fra sted til sted.
De stedene som har aldersgrense så er det ofte dere det er bufeet, og spis så mye du vil.
Der pleier det være 10 eller 12 år.

En ferdig meny på en forehåndsbestemt mengde man er det ikke bestandig det er det   

Anonymkode: e6360...394

Skrevet
2 timer siden, Barbalamma skrev:

Er det buffet du tenker på nå? Det blir jo i så fall selvfølgelig noe helt annet.

Ene var buffer ja, men det krangles like mye ellers også.

Skrevet
On 6/21/2020 at 12:32 PM, Anonym bruker said:

Varierer det fra spisested til spisested eller er det noen regel på dette?

Er til 15 der vi spiser mest, barna våre er 12 og 14,men tror de fleste har til 12 år

Anonymkode: 8ca04...629

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...