Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 12 åringen min har vært med ett par kompiser og foreldrene på stranda i det siste. Så nå føler jeg at det er min tur til å ta med guttene. Men jeg gruer meg. Grunnen er at jeg har vannskrekk og kan ikke svømme. Går bra så lenge det er bare min gutt og jeg. Men å ha ansvar for flere der gjør meg bekymret. Skjer det noe så kan ikke jeg svømme ut å hjelpe. Flere som har det sånn?. Føler at jeg er den eneste Anonymkode: 9c87a...afc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Hvis du ikke kan svømme (og har vannskrekk) syntes jeg ikke du burde ta på deg ansvaret for andres barn på stranden. ... På en annen side så vil kanskje den angsten gjøre at du er mer årvåken og vokter barna mer en endel andre foreldre, og da være en bra ting? Anonymkode: add14...62a
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du ikke kan svømme (og har vannskrekk) syntes jeg ikke du burde ta på deg ansvaret for andres barn på stranden. ... På en annen side så vil kanskje den angsten gjøre at du er mer årvåken og vokter barna mer en endel andre foreldre, og da være en bra ting? Anonymkode: add14...62a Ja, jeg slipper dem ikke ut av syne Anonymkode: 9c87a...afc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 Hva med å gjøre noe med vannskrekken? Gå til psykolog og ta svømmekurs? Så kan du svømme til neste år. Anonymkode: f4a29...863
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #5 Skrevet 20. juni 2020 Da synes jeg ikke du skal være med. Jeg hadde ikke likt at en som ikke kan svømme hadde ansvar for mitt barn. Litt av poenget med å være med er jo at man kan redde dem hvis de kommer i en situasjon der de kan drukne. Anonymkode: 68109...78f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 Har dere hage? Hva med å invitere til vannkrig istedenfor med vannpistoler og/eller vannballonger, eller hoppe i vannspreder? 🙂. Anonymkode: 364a2...42e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #7 Skrevet 20. juni 2020 Du bør virkelig ikke tilby deg å ha ansvaret for ungene når de skal bade. Anonymkode: 3fe4d...bc7
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #8 Skrevet 20. juni 2020 Jeg har ei jente på 11 år og hvis en mor kom til meg og fortalte dette, ville jeg uten tvil tilbudt meg å bli med. Null stress. En nabo av meg fortalte noe lignende, da reiste vi på stranden sammen. Bare vær ærlig, de fleste forstår. Mange grunner til å ha vannskrekk, har en pappa som ble dratt under vann som barn og nesten druknet, vi vet alle at han ikke dukker i vannet pga dette og det er selvfølgelig helt greit. Anonymkode: 31192...f96
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #9 Skrevet 20. juni 2020 Hvorfor ikke være ærlig med foreldrene i stedet for å ta et ansvar du ikke burde ha? Anonymkode: 3d75b...35b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #10 Skrevet 20. juni 2020 Enig med de som sier at du må være ærlig med de andre foreldrene hvis du skal ha med deg andre unger. Hi, bruk dette som et lite spark bak for å bli kvitt vannskrekken din og lære deg å svømme. Om du tar tak i dette nå så kan du være heldig å være i gang allerede til høsten, og da kan du svømme til neste sommer. Tenk hvor deilig det vil være for deg Jeg har riktignok ikke vannskrekk, men jeg hadde fullstendig angst for å stupe, og slet også med å hoppe uti vann. Og det siste var forferdelig upraktisk når jeg ellers er glad i å være i vann. Husket én episode som jeg trodde forklarte det, selv om jeg vet jeg stupte og hoppet i vann etter den episoden noen ganger. Men så var det bom stopp en tid etterpå. Som voksen bestemte jeg meg for å utfordre meg selv. Fikk fatt i ei som hadde terapeutbakgrunn og som også hadde drevet mye med svømming, og vi tok det veldig, veldig gradvis. Til slutt turde jeg både hoppe og stupe! Senere fant jeg ut hva som hadde trigget denne angsten, og det var en episode jeg hadde fortrengt helt inntil noen minnet meg på det. Jeg liker fremdeles ikke å stupe, men jeg gjør det en gang i året eller annethvert år, bare for å holde det ved like. Men hoppe i vannet, det gjør jeg nå Jeg kjenner også ei som ikke lærte seg å svømme før som voksen, og hun var redd for å svømme. Hun tok svømmekurs for voksne, og nå svømmer hun veldig godt. Hun sier hun har fått en ny frihet, og det er også mye annet som ikke lenger er så skummelt for henne (være i båt, ta ferge, gå langs kaier og ved sjøen osv.) Anonymkode: a6c0e...f4b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #11 Skrevet 20. juni 2020 Jeg hadde blitt rasende om jeg fant ut at noen som hadde påtatt seg å passe mitt barn på stranda ikke kan svømme! Det kan du rett og slett ikke gjøre. Anonymkode: 70dff...517
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #12 Skrevet 20. juni 2020 Du kan da ikke finne på å ta på deg jobben som badevakt når du ikke kan svømme....! Send en melding til de andre foreldrene: "Heisann. Jeg har veldig dårlig samvittighet fordi dere stadig tar på dere jobben som badevakt når jeg ikke kan gjengjelde den tjenesten. Men jeg har skikkelig vannskrekk og kan ikke svømme så jeg tør ikke ta på meg det ansvaret. Bare si ifra om det er noe annet jeg kan gjøre til gjengjeld, guttene må gjerne komme hjem til oss en dag så spanderer jeg grilling og vannmelon f.eks" Anonymkode: f3084...3ab
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #13 Skrevet 20. juni 2020 Når de andre foreldrene vet at det er en grunn til at du ikke stiller opp på dette så blir de ikke sure heller. Om du bare dropper å si ifra så kan de nok bli litt irritert på at du aldri tar din tur, men når de vet det er en grunn til det så er de aller aller fleste veldig forståelsesfulle altså. Anonymkode: f3084...3ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå