Gå til innhold

Dere som har basseng.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ungene dere på magisk vis større vennekrets på sommeren?

Mine barn er hverken populære eller upopulære men de har en fin vennegjeng. På sommeren så ringer stadig klassekamerater og «lurer på om de vil finne på noe» dette er helt OK unger og ikke noe å utsette på de. Men de har ingen felles interesser eller er sammen resten av årer. Greia er jo at når begge har over to venner hver og mannen og jeg er hjemme så synes jeg vi er nok folk. Vi driver ikke svømmehall liksom. Jeg sier ofte ja til at de kan stikke innom da men kjenner det irriterer meg. Her om dagen hadde vi lagt over duken på bassenget fordi vi måtte rense det. Det slang innom noen som ville finne på noe. Da de skjønte bassenget ikke skulle brukes så sykla de videre etter 20 minutter. 
Kan jeg bare si nei til disse? Er det ufint?

Anonymkode: 6f395...ff7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si nei. Ikke lær barna dine at det er greit å bli utnyttet pga materielle goder. 

Skrevet

Ja, vi har svømmebasseng. Men bor heldigvis ikke slik at så mange barn kan «stikke innom». De barna som bor i nærområdet og er venner av våre barn kommer og går, og bader selvsagt. Men de omgås like mye utenfor bassengsesong, og er både hos oss hjemme hos de andre. 

Andre venner fra skolen og annet kommer på besøk når det er avtalt. Jeg sier nei til besøk som er mer opptatt av å bade enn å være sammen med barna mine. 

Anonymkode: 77575...cf3

Skrevet

Vi har strand og brygge. Merker mer besøk når det er fint vær, men har tenkt at det er naturlig at man er mer ute på sommeren. Vi bor et lite stykke unna og det er ekstra koselig når venner av barna kommer. Har aldri tenkt over om vi blir utnyttet.

Anonymkode: 4672c...45b

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har strand og brygge. Merker mer besøk når det er fint vær, men har tenkt at det er naturlig at man er mer ute på sommeren. Vi bor et lite stykke unna og det er ekstra koselig når venner av barna kommer. Har aldri tenkt over om vi blir utnyttet.

Anonymkode: 4672c...45b

Venner med barn er hyggelig. Vi har ofte grilling og bading med masse venner. Det er disse barna som lurer på om de skal «finne på noe» og har badetøy i sekken som irriterer litt. 

Anonymkode: 6f395...ff7

Skrevet

Ikke bare ungene.

Vi har generelt hatt mer besøk den siste uken enn vi har hatt hele året ellers.

Anonymkode: 65369...e99

Skrevet

Er litt på andre siden. Vi har ikke basseng, men min sønn som elsker å bade kjenner to stk som har. Bestevennen og en i klassen som han ikke pleier å være så mye sammen med (men litt sporadisk innimellom). Denne siste har han vært oftere hos nå i det siste fordi han har blitt invitert til å bade der. Han får ikke lov til å invitere seg selv, men han drar når han blir invitert. Bestevennen får han lov til å spørre selv.

Vil ikke la ham utnytte noen, men er dette innafor? Vi har ikke noe kult i hagen å stille opp med selv (liten hage), men har hatt begge disse med på stranda, trampolinepark o.l. Bestevennen mer enn den andre, naturlig nok.

Anonymkode: 3d0af...f3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...