Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Jeg har fått tilbud om og takket ja til å øke stillingen min til 100%. Dette vil ikke tre i kraft før til høsten når nye turnuser er klare. Jeg er selvfølgelig glad for det, men det viser seg at jeg ikke vil få betalt for full stilling så lenge jeg er i permisjon, selv om jeg har arbeidskontrakt som sier at stillingen min er økt. Kan dette være riktig? Det er jo endel fokus på alle rettighetene man har som gravid og i foreldrepermisjon, og jeg synes det er merkelig at det ikke betyr at jeg vil få full lønn. Jeg forstår at opptjeningsgrunnlaget mitt er dårligere, men likevel. Et paradoks er jo at jeg har krav på helligdagsgodtgjørelse på helligdager som faller på mine arbeidsdager i turnus, men de er jo en kompensasjon på ulempen det medfører å jobbe slike dager, hvilket jeg ikke gjør i permisjonen. Kan det stemme? Anonymkode: 763a7...ed9
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 Ja, det stemmer, det får da være måte på kravstorhet Anonymkode: e5ac8...6d5
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #3 Skrevet 19. juni 2020 Permisjonspengene du nå har er jo regnet ut fra det du tjente før gikk i permisjon. Du får ikke ikke økt lønn før du begynner å jobbe igjen. Anonymkode: 71f35...a62
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 Det er riktig ja. Du opparbeider deg rettigheter til foreldrepenger FØR du føder, så evt lønnshopp får man etter at permisjonen er over. Anonymkode: 0f68f...0c9
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #5 Skrevet 19. juni 2020 Du har som de andre sier ikke krav på 100% lønn før du fysisk tiltreder denne stilling. Vet noen arbeidsgivere som forskuttere lønn øker stillingsstørrelsen og lønn under sykdom og dersom de forskuttere lønn under sykdom/foreldrepermisjon så taper arbeidsgiver penger på dette. Er utbredt i helsevesnet dessverre. Angående helligdagstillegget så er de regnet med i ditt inntektsgrunnlag som ligger til grunn for din ytelse fra NAV så de skal du ha selv om du ikke jobber fordi de er en del av din gjennomsnittlige lønn. Anonymkode: c8ec1...2dc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 Helt riktig, som andre her har påpekt. Din eneste mulighet er å fysisk inntre i din nye stilling, altså jobbe, for så å gå tilbake i permisjon igjen Anonymkode: 2b8c5...8d4
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #7 Skrevet 20. juni 2020 Det stemmer ja. Du vil heller ikke få lønnsøkningen etter årets lønnsoppgjør før etter du er kommet tilbake i jobb igjen. Så vet du det. Anonymkode: d2f1c...23c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #8 Skrevet 20. juni 2020 Jeg tok fagbrev i permisjonen min, men gikk selvsagt ikke opp i lønn før jeg begynte på jobb igjen. Anonymkode: 9d097...103
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #9 Skrevet 20. juni 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt riktig, som andre her har påpekt. Din eneste mulighet er å fysisk inntre i din nye stilling, altså jobbe, for så å gå tilbake i permisjon igjen Anonymkode: 2b8c5...8d4 Det vil ikke hjelpe.. Beregning gjøres kun en gang ut fra inntekten man har før foreldrepengene starter... Anonymkode: 86d50...2a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå