Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Har både single og samboende/gifte venninner. De færreste hadde klart seg alene i et hus med hage. For de gifte/samboende så kan jeg til en viss grad forstå at mannen tar seg av en del «mannfolkoppgaver» som plenklipping, kantklipping, hjulskift og snekring. De har en fordeling seg i mellom. Men de single damene. Fortsatt vil de at eksen, faren, broren, naboen, nye kjæresten eller egentlig hvem som helst skal komme og hjelpe til hver gang det er noen slike «mannfolkjobber» som må til. Var på kaffebesøk hos ei nå i dag. Plenen var LANG. Spurte om hun ikke skulle klippe den, og så svarte hun «ja, xxx (broren hennes) skulle komme og ta det i går, men han dukket aldri opp» jeg lo litt og sa at hun jo kunne gjøre det selv, men det var for slitsomt for henne. Men så kom hun på at det er byttedag for sønnen hun har med eksen sin i kveld og da kunne hun be eksen om å gjøre det ved levering. Hun er en av mange som virkelig ikke gidder/klarer en dritt uten at en mann hjelper til. Heldigvis finnes det de som fikser det selv, men de aller fleste venter bare på at de skal få en mann til å gjøre det, for det er jo såååå slitsomt. Ikke kjøp eller lei et sted med hage eller behov for oppussing da vel!? Skjønner ikke at det er mulig å sitte på ræva og vente på at en mann skal redde dem. Anonymkode: 035b7...125
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 Kjenner INGEN sånne! Eneste jeg vet om som ikke klipte plenen, var ei som var super allergisk. Hun hadde bare en liten plenstripe da. Der forbarmet naboen hennes over henne, og klippet det når de likevel klippet egen plen. (Sikkert mest for egen del, så slapp de å se på de gjengrodde hagen 😅 ) Ellers så skrur, maler, fikser, klipper og ordner alle de jeg kjenner det meste altså. Anonymkode: ecf0c...36b
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #3 Skrevet 19. juni 2020 Kjenner ingen slike kvinner. Har en venninne som feks murte opp en diger mur rundt eiendommen alene. Fikk mange blikk når hun fyra sementblanderen. Jeg har satt opp gjerde rundt hagen, spett og sag, null problem. En annen venninne har nylig bygget en hel trehytte til ungene. Tiltaksløse late kvinner som er redd for å knekke en negl er ikke kvinner jeg liker å omgås. Anonymkode: 96fe3...e03
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har både single og samboende/gifte venninner. De færreste hadde klart seg alene i et hus med hage. For de gifte/samboende så kan jeg til en viss grad forstå at mannen tar seg av en del «mannfolkoppgaver» som plenklipping, kantklipping, hjulskift og snekring. De har en fordeling seg i mellom. Men de single damene. Fortsatt vil de at eksen, faren, broren, naboen, nye kjæresten eller egentlig hvem som helst skal komme og hjelpe til hver gang det er noen slike «mannfolkjobber» som må til. Var på kaffebesøk hos ei nå i dag. Plenen var LANG. Spurte om hun ikke skulle klippe den, og så svarte hun «ja, xxx (broren hennes) skulle komme og ta det i går, men han dukket aldri opp» jeg lo litt og sa at hun jo kunne gjøre det selv, men det var for slitsomt for henne. Men så kom hun på at det er byttedag for sønnen hun har med eksen sin i kveld og da kunne hun be eksen om å gjøre det ved levering. Hun er en av mange som virkelig ikke gidder/klarer en dritt uten at en mann hjelper til. Heldigvis finnes det de som fikser det selv, men de aller fleste venter bare på at de skal få en mann til å gjøre det, for det er jo såååå slitsomt. Ikke kjøp eller lei et sted med hage eller behov for oppussing da vel!? Skjønner ikke at det er mulig å sitte på ræva og vente på at en mann skal redde dem. Anonymkode: 035b7...125 Har også sånne venninner, som er helt avhengig av andre for å få ting til å gå rundt. Vi er flere søsken og vi er oppdradd til å kunne være selvstendig og klare oss selv, men likevel, så er den ene søsteren vår helt fortapt på egenhånd. Ikke fordi hun ikke hadde klart å,gjøre som oss andre, men fordi hun rett og slett er lat og hun har selvsagt funnet seg en tøffel, som gjør alt hun ber han om. Er sikker på han kommer til,å stryke med av utmattelse om noen år. Ikke bare jobber han full stilling, men han tar hus , hage, hunder, katter og rengjøring, hun gjør absolutt ingenting, ikke lager hun mat heller, bare soser rundt på festligheter når hun har fri. Hun har aldri noensinne bidradd med hjelp, hverken hos seg selv eller blandt venner eller familie, selv om vi har stilt opp for henne mange ganger, men nå har ihvertfall jeg satt foten ned, jeg har nok med mitt eget hus og hage og i og med at jeg er alenemamma, så faller alt på meg her hjemme og her fikses alt fra kloakk, til hage, snekring , og stillasarbeid av meg og kun meg. Og ungene mine får samme opplæring som meg,for jeg mener at det kan være en fordel at også jenter klarer det som mange ser på som mannfolkoppgaver, som snekring , hagearbeid, oppussing osv. Forferdelig kjedelig å måtte være avhengig av noen for å få hjelp. Dyrt kan det også,bli hvis man i tillegg må leie inn folk. Anonymkode: c5066...0e6
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #5 Skrevet 19. juni 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har både single og samboende/gifte venninner. De færreste hadde klart seg alene i et hus med hage. For de gifte/samboende så kan jeg til en viss grad forstå at mannen tar seg av en del «mannfolkoppgaver» som plenklipping, kantklipping, hjulskift og snekring. De har en fordeling seg i mellom. Men de single damene. Fortsatt vil de at eksen, faren, broren, naboen, nye kjæresten eller egentlig hvem som helst skal komme og hjelpe til hver gang det er noen slike «mannfolkjobber» som må til. Var på kaffebesøk hos ei nå i dag. Plenen var LANG. Spurte om hun ikke skulle klippe den, og så svarte hun «ja, xxx (broren hennes) skulle komme og ta det i går, men han dukket aldri opp» jeg lo litt og sa at hun jo kunne gjøre det selv, men det var for slitsomt for henne. Men så kom hun på at det er byttedag for sønnen hun har med eksen sin i kveld og da kunne hun be eksen om å gjøre det ved levering. Hun er en av mange som virkelig ikke gidder/klarer en dritt uten at en mann hjelper til. Heldigvis finnes det de som fikser det selv, men de aller fleste venter bare på at de skal få en mann til å gjøre det, for det er jo såååå slitsomt. Ikke kjøp eller lei et sted med hage eller behov for oppussing da vel!? Skjønner ikke at det er mulig å sitte på ræva og vente på at en mann skal redde dem. Anonymkode: 035b7...125 Har bare 1 av mine bekjente som er sånn. Helt hjelpeslaus som singel ... men egentlig ikke no bedre nå som hu har samboer heller. Men hu brukte alle rundt seg da, uavhengig av kjønn. Noen lider av «Damsels in distress» syndromet. Fatter det ikke... slitsom å være prisgitt å få hjelp av folk når det passer dem. Anonymkode: 5fc6b...a3a
Engodkoppkaffe Skrevet 19. juni 2020 #6 Skrevet 19. juni 2020 Jeg er alene og kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen, det samme gjelder de av venninnene mine som er single. Vi fikser, klipper, maler, skrur, monterer etc. Godt å være selvstendig selv om jeg av og til tenker det hadde vært fint å ha noen å dele arbeidet med. Det skal sies at jeg pga allergi betaler en ungdom i nabohuset for å klippe plenen min og bildekkene bor på hotell da...
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #7 Skrevet 19. juni 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har både single og samboende/gifte venninner. De færreste hadde klart seg alene i et hus med hage. For de gifte/samboende så kan jeg til en viss grad forstå at mannen tar seg av en del «mannfolkoppgaver» som plenklipping, kantklipping, hjulskift og snekring. De har en fordeling seg i mellom. Men de single damene. Fortsatt vil de at eksen, faren, broren, naboen, nye kjæresten eller egentlig hvem som helst skal komme og hjelpe til hver gang det er noen slike «mannfolkjobber» som må til. Var på kaffebesøk hos ei nå i dag. Plenen var LANG. Spurte om hun ikke skulle klippe den, og så svarte hun «ja, xxx (broren hennes) skulle komme og ta det i går, men han dukket aldri opp» jeg lo litt og sa at hun jo kunne gjøre det selv, men det var for slitsomt for henne. Men så kom hun på at det er byttedag for sønnen hun har med eksen sin i kveld og da kunne hun be eksen om å gjøre det ved levering. Hun er en av mange som virkelig ikke gidder/klarer en dritt uten at en mann hjelper til. Heldigvis finnes det de som fikser det selv, men de aller fleste venter bare på at de skal få en mann til å gjøre det, for det er jo såååå slitsomt. Ikke kjøp eller lei et sted med hage eller behov for oppussing da vel!? Skjønner ikke at det er mulig å sitte på ræva og vente på at en mann skal redde dem. Anonymkode: 035b7...125 Ja, kjenner flere sånne damer jeg og. En venniav meg kjøpte et bord på IKEA. Det sto i to uker i pakken fordi hun ikke klarte å sette det opp selv. Da jeg var på besøk skrudde jeg det sammen på 15 min, kjempe lett. Nei, det hadde ikke hun klart. Anonymkode: 89972...457
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #8 Skrevet 19. juni 2020 Jeg kjenner ingen sånne kvinner under 70. Min svigermor og moren til en venninne er lott sånn, men de er over 80 begge to. Her hjemme overlater jeg plenklippingen til mannen, men det er bare fordi det er det eneste motorarbeidet han kan. Jeg brøyter snø med traktor, bruker motorsagen, skifter dekk osv. Litt må han gjøre også. Anonymkode: c58f7...347
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #9 Skrevet 19. juni 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har både single og samboende/gifte venninner. De færreste hadde klart seg alene i et hus med hage. Anonymkode: 035b7...125 Samme her. I tillegg har den feministiske stakkarsliggjøringen dessverre gjort kvinner til offer for all urett. Min bestemor var tøff og kunne alt fra vedkløyving til å følge opp merkantile forhold. Feminismen som gir kvinner hinsides fordeler (f.eks at kvinner får nesten alle kjønnspoeng til høyere utdannelse til tross for at de fleste som studerer på høyere utdannelse er kvinner) oppfordrer til hjelpesløshet. Anonymkode: 85527...575
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #10 Skrevet 19. juni 2020 Jeg bruker dekkhotell og bilvask. Dekkhotell fordi jeg ikke har plass til å lagre dekk (og det er dritkjedelig å bytte dekk) og bilvask fordi jeg ikke har vannkran ute. Tidligere i vår satte jeg opp trampolina, skrudde sammen grillen og kuttet ned hekken med motorsag. Alle møblene mine har jeg skrudd sammen selv. Klipper plen, steller i grønnsakshagen, fikser tette sluk og skrur opp lamper. Jeg kjenner bare kvinner som er som meg. Ingen som er sånn du beskrive. Eller jo, kanskje et par som er litt hjelpeløse, men ikke i den grad du beskriver. Du må ha en særdeles hjelpeløs omgangskrets. Anonymkode: c455e...3a9
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #11 Skrevet 19. juni 2020 Jeg kjenner ingen som er slik du beskriver, HI. Eller en som kanskje har litt tendenser i den retningen, men hun fikser så mye annet, at det veier opp for at hun er litt "hjelpesløs" på enkelte områder. Jeg tenker det sier mer om hvilke damer du omgås, Hi, enn om kvinner generelt. Anonymkode: 6c970...fe0
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #12 Skrevet 19. juni 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme her. I tillegg har den feministiske stakkarsliggjøringen dessverre gjort kvinner til offer for all urett. Min bestemor var tøff og kunne alt fra vedkløyving til å følge opp merkantile forhold. Feminismen som gir kvinner hinsides fordeler (f.eks at kvinner får nesten alle kjønnspoeng til høyere utdannelse til tross for at de fleste som studerer på høyere utdannelse er kvinner) oppfordrer til hjelpesløshet. Anonymkode: 85527...575 Kanskje du skal gå ut og bygge noe i stedet for å spy ut galle her. Anonymkode: 69968...adc
Bjæk Skrevet 19. juni 2020 #13 Skrevet 19. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme her. I tillegg har den feministiske stakkarsliggjøringen dessverre gjort kvinner til offer for all urett. Min bestemor var tøff og kunne alt fra vedkløyving til å følge opp merkantile forhold. Feminismen som gir kvinner hinsides fordeler (f.eks at kvinner får nesten alle kjønnspoeng til høyere utdannelse til tross for at de fleste som studerer på høyere utdannelse er kvinner) oppfordrer til hjelpesløshet. Anonymkode: 85527...575 Seriøst, blir du aldri lei? Hva i all verden er det som har skjedd i livet ditt som har gjort deg så voldsomt bitter? Ta og bytt plate en gang i blant, om ikke annet. Dette sporet som du har kjørt deg så aldeles fast i kommer du deg tydeligvis ikke opp av. Her er en radikal ide: slutt å sutre og ta ansvar for din egen tilkortkommenhet i stedet for å skylde på andre.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #14 Skrevet 19. juni 2020 Jeg er den i huset som mekker og skrur og fikser. Mannen vasker klær. Han er helt manisk på klesvasking! Anonymkode: 180e7...f64
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #15 Skrevet 19. juni 2020 9 minutter siden, Bjæk skrev: Seriøst, blir du aldri lei? Hva i all verden er det som har skjedd i livet ditt som har gjort deg så voldsomt bitter? Ta og bytt plate en gang i blant, om ikke annet. Dette sporet som du har kjørt deg så aldeles fast i kommer du deg tydeligvis ikke opp av. Her er en radikal ide: slutt å sutre og ta ansvar for din egen tilkortkommenhet i stedet for å skylde på andre. Vedkommende har jo helt rett. Anonymkode: c8c9a...fb4
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #16 Skrevet 19. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vedkommende har jo helt rett. Anonymkode: c8c9a...fb4 Bare i bakvendtland. For det som gjør kvinner til "damsels in distress", er patriarkatet og forventelsen om at "kvinner gjør kvinnejobb og menn gjør mannejobb". Anonymkode: a7c41...a90
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #17 Skrevet 19. juni 2020 Kjenner kun ei som er sånn. Selv har jeg alltid vært den som gjør mest av snekring, og sånt. Men bytte dekk har jeg aldri gjort, da det koster så lite å få det gjort. Men med tanke på alt annet jeg har klart, så hadde jeg nok klart å bytte dekk og. Anonymkode: 39dfc...79a
tante grusom master of law Skrevet 19. juni 2020 #18 Skrevet 19. juni 2020 Kjenner ingen slike damer. Her er det som regel jeg som klipper plenen. I dag har jeg skrudd sykkel, mens mannen tok kjøkkenet. Men det er kun han som skifter dekk, selv om jeg hadde klart det hvis han ikke gadd.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #19 Skrevet 19. juni 2020 Du går ut fra manneoppgaver som ide. Det begrenser deg. Det er ikke alt det er verd å bruke tid på. Hva jeg KAN om jeg må og hva jeg faktisk GIDDER er to forskjellige ting, jeg kan skifte dekk og koble lamper, men ville heller betalt for det enn gjøre det sjøl, å snekre er kjedelig og oppussing helt skrekkelig, mens jeg gjerne spavender to mål tomt og anlegger hage og drifter plen og blomster, fisker og jakter. Anonymkode: a2df8...cda
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #20 Skrevet 19. juni 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare i bakvendtland. For det som gjør kvinner til "damsels in distress", er patriarkatet og forventelsen om at "kvinner gjør kvinnejobb og menn gjør mannejobb". Anonymkode: a7c41...a90 Absolutt ikke. Jeg kommer fra patriarkat-land, og kvinnene der er ikke halvparten, eller, ikke en gang ti prosent, så hjelpesløse som hva de er i feminisme-land. Anonymkode: c8c9a...fb4
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #21 Skrevet 19. juni 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Absolutt ikke. Jeg kommer fra patriarkat-land, og kvinnene der er ikke halvparten, eller, ikke en gang ti prosent, så hjelpesløse som hva de er i feminisme-land. Anonymkode: c8c9a...fb4 Tvert om, feminisme frigjør folk fra kjønnsroller, følgelig er folk ikke opptatt av hva som er "mannejobb" og hva som er "kvinnejobb". Da er det bare en jobb som må gjøres. Anonymkode: a7c41...a90
*Miss Marple* Skrevet 19. juni 2020 #22 Skrevet 19. juni 2020 Nei, de fleste kvinner er langt fra hjelpesløse.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #23 Skrevet 19. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tvert om, feminisme frigjør folk fra kjønnsroller, følgelig er folk ikke opptatt av hva som er "mannejobb" og hva som er "kvinnejobb". Da er det bare en jobb som må gjøres. Anonymkode: a7c41...a90 Sant det, du vet sikkert bedre enn jeg hva jeg opplever i mitt liv. Kan du fortelle meg mer, siden jeg bare er en stakkars kvinne som ikke kan oppleve ting selv, og danne meg meninger selv? Anonymkode: c8c9a...fb4
CherryC Skrevet 19. juni 2020 #24 Skrevet 19. juni 2020 Har en helt annen oppfatning. Jeg er alene og kjenner flere damer som er single. Jeg tar meg av absolutt alt selv, fra plenklipping til bytting av dekk, skifter pakninger og skrur selv. Samme gjør de andre jeg kjenner som er alene.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #25 Skrevet 19. juni 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tvert om, feminisme frigjør folk fra kjønnsroller Anonymkode: a7c41...a90 Men det er jo feminister som er mest for kjønnspoeng hvor kvinner får nesten alle fordelene til tross for at de er i flertall ved høyere utdannelse, sier ja til omskjæring av friske guttebabyer (FRP er beint imot), applauderer at 93 % de som får hovedomsorgen for felles barn ved skilsmisse er kvinner, flott at menn straffes hardere for tilsvarende forbrytelse sammenlignet med en kvinne som det er i dag, digger at det er forbudt med morsjonsløp kun for menn samtidig som de deltar på både kk-mila, Trysil-rypa hvor menn nektes adgang osv. På grunn av Metoo forbys menn ansatt f.eks. i Netflix å se på en kvinnelig medarbeider i mer enn 5 sekunder eller spørre om hennes telefonnummer. Blir ikke kvinner litt svakere, mer hjelpesløse og mer offer på grunn av sitt kjønn med slik feministisk ideologi? Anonymkode: 85527...575
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå