Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Ene barnet mitt rir. Jeg har egentlig ikke råd, men prioriterer dette fordi det betyr så møteform henne. Jeg betaler 8500 i halvåret. Nå mistet hun godt over halve kurset på grunn av korona. Rideskolen ber alle foreldre om å ta hensyn å ikke be om refusjon. Men om man likevel velger å gjøre det, kan man sende søknad. Jeg synes man blir satt litt i en fattig/vanskelig person skvis. De ber om å ikke gjøre det. Dette føler jeg litt på. Men er aleine med barn og har ikke kjøpt meg vinterjakke på flere år. Så føles litt feil å sponse en dyr rideklubb med 4000 kroner. Hva hadde du gjort? La være? Anonymkode: 1682a...729
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 Du kan sikkert prøve,men tror det blir vanskelig og få igjen, de har jo heller ikke skylden for at Korona kom Anonymkode: 7a75b...ef2
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #3 Skrevet 19. juni 2020 Jeg hadde bedt om refusjon. Greit at man skal støtte og hjelpe, men det skal ikke gå ut over egen økonomi i den grad som det vil gjør hos deg. Anonymkode: b3955...d71
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 Du kan be om refusjon med god samvittighet. Anonymkode: 17981...fd3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #5 Skrevet 19. juni 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan sikkert prøve,men tror det blir vanskelig og få igjen, de har jo heller ikke skylden for at Korona kom Anonymkode: 7a75b...ef2 Spiller ingen rolle hvem som har «skylden». Kunden har ikke fått den varen han/hun har betalt for. Da er selvfølgelig refusjon riktig. Det er også forbrukerombudet klare på. Anonymkode: bf2c2...57e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #6 Skrevet 19. juni 2020 Du kan, men jeg hadde ikke gjort det. I alle fall ikke dersom det ikke er et stort "rikt" ridesenter. Av samme grunn som at jeg ikke har krevd tilbake penger for ting jeg har bestilt billetter til eller sagt opp på treningsenteret. Jeg vil heller at de skal leve videre og være i stand til å åpne når krisen er over. Anonymkode: 69d9b...bff
TheWitch Skrevet 19. juni 2020 #7 Skrevet 19. juni 2020 Klart du kan be om refusjon eller spørre om hun kan få noen ridetimer nå uten å betale for det.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #8 Skrevet 19. juni 2020 Jeg hadde bedt om refusjon. Anonymkode: 7870a...81f
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #9 Skrevet 19. juni 2020 Jeg hadde bedt om refusjon, ingen tvil. Jeg gjorde det på fotballen til de to eldste. Anonymkode: dcc18...03a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #10 Skrevet 19. juni 2020 Ja, med din økonomi, så hadde jeg gjort det Anonymkode: 2e5ae...ee7
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #11 Skrevet 19. juni 2020 Ja, det hadde jeg gjort. Vi fikk igjen ridetimene vi gikk glipp av vi. Anonymkode: 37713...5fa
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #12 Skrevet 19. juni 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, med din økonomi, så hadde jeg gjort det Anonymkode: 2e5ae...ee7 Men økonomien hennes hadde jo ikke vært annerledes selv om datteren hadde fått timene. Anonymkode: 8112d...f83
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #13 Skrevet 19. juni 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men økonomien hennes hadde jo ikke vært annerledes selv om datteren hadde fått timene. Anonymkode: 8112d...f83 Nei, men da kan hun spare de pengene til hun kan få timene, eller bruke de til noe annet. Det er flott at de som ønsker det og har mulighet til det økonomisk avstår fra å be om refusjon fra diverse ting. Men har man dårlig råd, så må man ta hensyn til egen økonomi først. Anonymkode: 2e5ae...ee7
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #14 Skrevet 19. juni 2020 Skjønner godt at ridesentrene sliter. Og støtter dem i utgangspunktet gjerne, ser heller på det slik at vi betaler for å bevare et tilbud vi setter pris på. MEN jeg synes måten de spør deg på er ubehagelig. Og du kan godt be om penger tilbake. Hos oss lagde de ekstra ridetimer da de fikk åpne igjen. Dattera kunne være med på noen, men ikke alle. Det synes vi er Ok. Samt at de virkelig har gjort alle tiltak for å kunne åpne så raskt som mulig, de har blant annet leid inn noen jenter til å sale opp før timene og fulgt opp med ganske strenge regler for å minske risiko for smitte. Anonymkode: 5b00e...5ef
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #15 Skrevet 19. juni 2020 Går det an å be om få de timene hun har mistet igjen? Hvis ikke så hadde jeg bedt om refusjon. Anonymkode: 97579...85a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #16 Skrevet 19. juni 2020 Samme hos oss, og vi har valgt å ikke be om pengene tilbake. Men vi ble ikke økonomisk rammet av korona, da både far og jeg har beholdt jobbene våre. Da er jeg villig til å strekke meg for at ridesenteret skal klare seg. Alternativet, hvis alle foreldre krevde tilbake pengene, var at ridesenteret må legges ned og hestene slaktes. Men ble du økonomisk rammet av korona, så tror jeg du møter forståelse for at du ikke har råd til å støtte andre enn deg selv. skjønner at du i utgangspunktet har dårlig råd, men da har du jo tatt er valg fordi du kunne det, ridetimer til datter mor at du ikke får nye klær. Hvis du fortsatt vil at datteren din skal kunne ri til høsten, så mener jeg at du ikke krever refusjon hvis du har hatt full inntekt. Anonymkode: faf43...dfe
Tipp topp Skrevet 20. juni 2020 #17 Skrevet 20. juni 2020 Hadde bedt om refusjon i din situasjon uten dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #18 Skrevet 20. juni 2020 Jeg hadde latt det være. Hadde hun fått ridetimene, så hadde det jo ikke blitt jakke på deg uansett? Det er veldig dyrt å drive ridesenter. Jeg har selv hatt hest i mange år og vet alle kostnadene det medfører. I de stallene jeg var, så gikk de ikke mye i overskudd, så skjønner at koronakrisa lett kan velte lasset og stallen gå konkurs/bli stengt. Anonymkode: 445a8...a63
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #19 Skrevet 20. juni 2020 Klart du skal be om refusjon. Når de ber om at folk skal ta hensyn, så tenker de først og fre,st på dem som faktisk har ganske god råd og ikke p død og liv trenger disse pengene tilbake. Håper ikke at folk med svært god råd krever penger tilbake enten det er idrett, konserter/kultur eller reiser. Svelge kamelen og ta sin del av regningen er en del av dugnaden. Vi må rett og slett tenke litt sosialistisk i krisetider syns jeg. Av samme grunn skal de med dårlig råd selvfølgelig be om refusjon med god samvittighet. Når dette er sagt, så har rideskolen helt sikkert fått støtte i denne tiden selv. Både av staten og frivillige medlemmer av skolen med penger. Så du har full støtte her i fra🙂 Anonymkode: 0d13d...c7c
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #20 Skrevet 21. juni 2020 On 6/19/2020 at 7:00 PM, Anonym bruker said: Spiller ingen rolle hvem som har «skylden». Kunden har ikke fått den varen han/hun har betalt for. Da er selvfølgelig refusjon riktig. Det er også forbrukerombudet klare på. Anonymkode: bf2c2...57e vi fikk ikke igjen, selvom forbrukerombudet mener det ,er det ikke alle som følger det Anonymkode: 7a75b...ef2
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #21 Skrevet 21. juni 2020 På 19.6.2020 den 18.28, Anonym bruker skrev: Ene barnet mitt rir. Jeg har egentlig ikke råd, men prioriterer dette fordi det betyr så møteform henne. Jeg betaler 8500 i halvåret. Nå mistet hun godt over halve kurset på grunn av korona. Rideskolen ber alle foreldre om å ta hensyn å ikke be om refusjon. Men om man likevel velger å gjøre det, kan man sende søknad. Jeg synes man blir satt litt i en fattig/vanskelig person skvis. De ber om å ikke gjøre det. Dette føler jeg litt på. Men er aleine med barn og har ikke kjøpt meg vinterjakke på flere år. Så føles litt feil å sponse en dyr rideklubb med 4000 kroner. Hva hadde du gjort? La være? Anonymkode: 1682a...729 Be om refusjon du. Anonymkode: cc2e1...f61
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #22 Skrevet 21. juni 2020 På 19.6.2020 den 22.32, Anonym bruker skrev: Men økonomien hennes hadde jo ikke vært annerledes selv om datteren hadde fått timene. Anonymkode: 8112d...f83 Hvorfor bør man betale for noe man ikke får? Anonymkode: b9c3b...ffc
Gjest Skrevet 21. juni 2020 #23 Skrevet 21. juni 2020 Hvis jeg ikke hadde råd til å gi bort fire tusen, ville jeg ha bedt om refusjon. Syns faktisk det er litt sleipt av rideskolen å kaste seg på bølgen - det var kulturlivet som først kom med at man skulle avstå fra refusjon. Men hvis det er konsert/teaterbilletter man ikke ber om refusjon for, så snakker vi om noen hundrelapper pr. publikummer; og mange hundre publikummere til hver forestiling. Det blir noe annet med en rideskole. Å spleise flere tusen kroner pr. snute er selvsagt noe litt annet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå