Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Føler nesten ikke jeg får puste til tider. Hjemme og på campingen. Alltid 2-3 ekstra. Det blir dyrt, det! Vi har 4, og foreldre syns tydeligvis det er helt topp at vi har campingvogn med strand, for de kjører ungene sine ut og henter de på kvelden igjen. Ungene er så store at det ikke er naturlig å direkte avtale, men hadde jo vært greit med en mld innimellom om det passer. På camping har vi jo ikke all verdens frysrplass, så noen ganger kan 2 store unger ekstra føre til at jeg spiser nesten ingenting. Bare et lite hjertesukk😊Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 99b3c...270
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 Det hadde ikke jeg godtatt. Anonymkode: 2317c...7ab
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #3 Skrevet 19. juni 2020 Du må jo snakke med de foreldrene det gjelder. Si at det er veldig hyggelig at ungene vil komme på besøk, men det hadde vært fint å få beskjed først, så det går an å planlegge hvor mye dere må handle. Eventuelt gi beskjed om hvilken mat de skal ta med, hvis dere feks skal grille. "Så hyggelig at Ola vil spise middag med oss, ta med pølser, vi har brød". Anonymkode: 6a9b7...522
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Føler nesten ikke jeg får puste til tider. Hjemme og på campingen. Alltid 2-3 ekstra. Det blir dyrt, det! Vi har 4, og foreldre syns tydeligvis det er helt topp at vi har campingvogn med strand, for de kjører ungene sine ut og henter de på kvelden igjen. Ungene er så store at det ikke er naturlig å direkte avtale, men hadde jo vært greit med en mld innimellom om det passer. På camping har vi jo ikke all verdens frysrplass, så noen ganger kan 2 store unger ekstra føre til at jeg spiser nesten ingenting. Bare et lite hjertesukk😊Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 99b3c...270 Skal love deg at foreldrene deres er glad for det... Anonymkode: e1a18...dc8
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #5 Skrevet 19. juni 2020 Dersom dine barn fjør avtaler uten at dette er avklart med deg er jo det hovedproblemet. Du må si tydelig ifra st dere ikke ønsker besøk til egne barn. Anonymkode: 26765...f70
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #6 Skrevet 19. juni 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dersom dine barn fjør avtaler uten at dette er avklart med deg er jo det hovedproblemet. Du må si tydelig ifra st dere ikke ønsker besøk til egne barn. Anonymkode: 26765...f70 Tenkte akkurat det samme, her er det jo HI sine barn som er problemet Anonymkode: 20958...fbd
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #7 Skrevet 19. juni 2020 Dine barn må jo avklare med deg om det passer med besøk. Så det er barna dine du må snakke med først og fremst. Anonymkode: bb67a...7e1
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #8 Skrevet 19. juni 2020 Hatt det samme. Vi valgte å ta middagen sent, når det ikke var andre barn der ofr det ble helt umulig å ha nok middag til alle og dyrt. Både vi voksne og ungene syns det var deilig å samles rundt middagsbordet alene, uten at noen unger ventet på utsiden eller vi ikke hadde nok middag til alle som satt rundt bordet. Det blir en annen ro rundt bordet så når vi hadde unger inn og ut døra hver dag så ble dette det beste for oss. Det tok litt tid før vi kom inn i vanen å spise middag som kveldsmat, men nå får jeg kjeft av mine tenåringer om jeg lager middag til vanlig middagstid, for de liker å spise middag sent. Det blir vist helt feil med middag kl fire feks. Så det kan kanskje være noe for dere også. Dere blr nok ta en prat med ungene om kring dette. Velge dere ett klokkeslett som dere ikke skal ha besøk av andre hjemme/csmpingvogn etter. Ungene bør da klare å formidle dette videre og tilpasse avtaler de gjør med venner. Vi sa i fra hver morgen at idag skal det kun være oss i huset. Skal dere være med venner idag så er det hos de, idag er kun oss som skal være her. Dette kunne vær oss voksne eller ett av barnas ønsker. Dette syns alle var greit. Vi måtte si det om morran før de gikk på skolen, for sa vi det på kvelden så var det glemt når de kom på skolen og la planer med venner. Ungene viste at det ikke var pga at vi ikke likte at de hadde besøk, men noen ganger så ønsket vi ro i huset og bare oss. De skjønte dette og de syns selv deg var deilig med slike dager innimellom. Anonymkode: 7b7d7...ce1
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #9 Skrevet 20. juni 2020 Du må jo selv sette noen grenser. Ingen kommer til å gjøre det for deg. Samle dine egne barn når det er middag, og fortell de andre at dere skal spise sammen dere i familien. Er du badevakt for hele gjengen også?? Anonymkode: 8fa4a...b9c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #10 Skrevet 20. juni 2020 Du må snakke med ungene dine. Det er jo de som gjør avtalene. Anonymkode: ae091...8b7
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #11 Skrevet 20. juni 2020 Om det er ungene dine som gjør avtalene er det jo ungene dine du må snakke med... Jeg har også fire barn, og mye besøk og overnattinger, men ingen kan avtale sånt uten å spørre meg først. 13 åringen kan spørre om Kristina kan spise her, noen ganger svarer jeg ja og andre ganger svarer jeg at i dag har vi ikke nok mat til å ha gjester så hun får gå hjem til middag. 16 åringen spør om kameraten kan overnatte før han kommer, tror aldri jeg har svart nei til overnatting da, men jeg vil ha spørsmålet først. Selv 19 åringen spør om kjæresten kan spise her før de kommer til middag. Alle forstår at slikt må planlegges, det må handles inn nok mat osv. Noen ganger passer det og andre ganger ikke. Anonymkode: 47ce0...2af
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #12 Skrevet 20. juni 2020 HI sier jo at foreldrene kjører disse barna til dem og henter dem igjen på kvelden. Da er de vel ikke invitert av HI's barn? Anonymkode: 2317c...7ab
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #13 Skrevet 20. juni 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI sier jo at foreldrene kjører disse barna til dem og henter dem igjen på kvelden. Da er de vel ikke invitert av HI's barn? Anonymkode: 2317c...7ab Det kan de da godt være. Hei Eva, vil du komme hit på campingen i dag? Mye artigere med deg her. Da kan vi bade og finne på mye moro 😊 Ja, det vil jeg gjerne. Mamma kan sikkert kjøre meg. Har hendt seg at jeg har kjørt line større barn bort uten å snakke med foreldrene. Jeg har jo da spurt ungene om det passer for de andre, og da sier de at det går helt greit. Da vet jeg jo ikke om foreldrene faktisk er informert, men jeg vet at mine ikke avtaler ting her hjemme uten å spørre/si i fra først. Anonymkode: fcc71...c54
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #14 Skrevet 22. juni 2020 Det er sånn at mange barn blir kjørt ut dit for å være med venner og bade. Mange på skolen har vogn der, er kort avstand hjemmefra dette. Dette er snakk om 12-14 år, og det er ikke alltid mine barn som avtaler nei. Jeg har alltid hatt åpent hus hjemme, der er det ingen problem. Men når en pakke is forsvinner i et jafs da blir det litt irriterende.... Anonymkode: 99b3c...270
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #15 Skrevet 22. juni 2020 Slutt å server dem ! Enkelt Anonymkode: 991c7...c84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå