Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Har diagnose sosial fobi, selv om jeg liker å være sosial. Nå er jeg i arbeidslivet igjen og nervene er helt ute fordi....jeg vet ikke faktisk. Hva er jeg egentlig redd? Er bare redd jeg skal si noe dumt, oppfattes ufin, være for sjenert osv. Heldigvis tenker ikke folk så på deg som du selv tror, men dette er en så unødvendig angst.. Anonymkode: 4e701...46f
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 4 minutes ago, Anonym bruker said: Har diagnose sosial fobi, selv om jeg liker å være sosial. Nå er jeg i arbeidslivet igjen og nervene er helt ute fordi....jeg vet ikke faktisk. Hva er jeg egentlig redd? Er bare redd jeg skal si noe dumt, oppfattes ufin, være for sjenert osv. Heldigvis tenker ikke folk så på deg som du selv tror, men dette er en så unødvendig angst.. Anonymkode: 4e701...46f Sosial fobi handler jo ikke om å ikke ville være sosial, men redsel for at andre skal tenke negativt om deg. Isolering blir dermed bare en bieffekt av sosial fobi. Har du vært i behandling? Anonymkode: d6aae...958
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #3 Skrevet 19. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sosial fobi handler jo ikke om å ikke ville være sosial, men redsel for at andre skal tenke negativt om deg. Isolering blir dermed bare en bieffekt av sosial fobi. Har du vært i behandling? Anonymkode: d6aae...958 Ja. Men det de sier er at det eneste som funker er eksponering og legge fra seg negative tanker. Det har blitt bedre, men jeg blir noen ganger redd for at det ligger grunnleggende i meg. Anonymkode: 4e701...46f
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 1 minute ago, Anonym bruker said: Ja. Men det de sier er at det eneste som funker er eksponering og legge fra seg negative tanker. Det har blitt bedre, men jeg blir noen ganger redd for at det ligger grunnleggende i meg. Anonymkode: 4e701...46f Noen behandlere tenker nok at eksponering mot sosial fobi må gjøres litt annerledes enn ved andre fobier. Mer spesifikt at man må eksponere seg mer for tankene, enn å eksponere seg ved å være sosial. Eksponering som har fokus på å være mer sosial virker av og til mot sin hensikt.. Så tipset mitt er kanskje å finne en behandler som har erfaring med sosial fobi.. Ikke nødvendigvis en kognitiv psykolog. Anonymkode: d6aae...958
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå