Gå til innhold

Hva hadde dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her vil pappan ta med barna til Italia, jeg ønsker ikke dette, da Italia var ganske hardt rammet av Korona.

Ene barnet har hatt det,men de 2 andre ikke ( største er 21 og bor alene ), de 2 andre er 12 og 9 og begge er i risikogruppe og holdes hjemme fra skolen også og skal ikke tilbake før August.

Hadde dere sendt eller latt være? Har prøvd og få faren til og drar til Danmark eller Finland, de 2 ukene,men han rikker seg ikke, kan jeg holde de hjemme? største på 21 får selvsagt velge selv, den siste uka skal de bare være på hytta i lofoten og det er helt greit

Anonymkode: 4b7fe...bd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barna er i risikogruppa så skjønner jeg ikke hva dilemmaet er. Da holder man seg der det er minst smitte. Italia er der høyst sannsynlig neste år og.

Anonymkode: c49db...876

Skrevet

Jeg synes det er helt uhørt å sende de på ferie til Italia når de holdes hjemme fra skolen pga smittefrykt

Anonymkode: d9f63...5c0

Skrevet

Få fastlegen til å skrive brev til ham? For siden barnet holdes hjemme fra skolen tenker jeg fastlegen har levert erklæring til skolen også? 

Hadde ikke turt dette nei i deres tilfelle. 

Anonymkode: d160d...96d

Skrevet

Takk for svar

Det med fastlegen har jeg ikke tenkt på,men det skal jeg jammen gjøre, ja han skrev legeerklæring til skolene.

Så hvis far ikke rikker seg så er det greit og holde de hjemme? frykter bare at far ser det som sabotasje

Anonymkode: 4b7fe...bd9

Skrevet

Jeg ville vurdert å "ha forlagt" passene til ungene i tillegg til det som er nevnt over, som en nødløsning.

Nye pass må vel begge underskrive for at de skal få? I så fall vil jeg tro at du vil få medhold i å ikke akseptere at far tar med barn i risikogrupper, som ikke har kunnet gå på skole på mange måneder, til et land som har hatt langt større smitterisiko enn Norge har vært i nærheten av.

Først ville jeg snakket med legen, som er nevnt over, og så ville jeg kalt far inn til fvk for samtale, om dere kan få en hastetime der. Her vil jo far utsette dem for en alvorlig helserisiko, og det vil jeg anta du kan få medhold i er uforsvarlig.

Anonymkode: bc8c7...231

Skrevet

De har muligens ikke reiseforsikring som er gyldig heller - så lenge UD fraråder reiser til Italia. 

Anonymkode: 9baf9...ebc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...