Gå til innhold

Hva hadde du valgt ang bosted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du var alene og hadde to ungdommer som går på videregående i byen. bussen tar 50 min og det er veldig dårlig busstilbud så de bruker mye tid på å vente i byen på bussen. 

Hva hadde du valgt? Fortsette å bo på bygda med hus og hage eller kjøpe leilighet sentralt i nærheten av byen? 

Avstanden til eget arbeidssted ville vært det samme😊

Anonymkode: 946d3...29d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ha drøftet det med ungdommene. Leilighet er jo mye mer lettstelt, ungene vil flytte innen noen år, mindre behov for plass, nærhet til alt i ungdomstiden, osv. 

Anonymkode: 477a8...871

Skrevet

Definitivt leilighet, men jeg får angst av tanken på å bo utenfor ring 2, så jeg er kanskje inhalbil 😂

Anonymkode: 2530c...d79

Skrevet

Beholdt hus og hage. 

Anonymkode: 42469...3bb

Skrevet

Ungdommen er raskere ut av huset enn du tror, og mulig ungdommen får skole / jobb med kortere avstand. 

huset og Hagen Kan bli dypt Savnet. 50 min buss er ikke så lenge .. 

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungdommen er raskere ut av huset enn du tror, og mulig ungdommen får skole / jobb med kortere avstand. 

huset og Hagen Kan bli dypt Savnet. 50 min buss er ikke så lenge .. 

Det er ganske lenge når du skal både til og fra. 

Anonymkode: 828a2...159

Skrevet

Hva er viktig for deg? Ungdommene er snart uten av huset. 

Anonymkode: 7d496...506

Skrevet

Vgs er en periode på maks 5 år for dere.. Etter det så er det studier eller lære. Hva vil du er det viktige her..

Skrevet

Jeg personlig hadde valgt leilighet mer sentralt. 

Jeg har en 19 åring som flytter denne sommeren og en 16 åring som gleder seg til det blir hans tur.

Jeg personlig er mer en fornøyd med en balkong med en godstol og noen krukker med blomster. Har null behov for hage. 

Anonymkode: 06855...cfb

Skrevet

Men hvor ønsker du å bo, den dagen de har flyttet hjemmefra fra? For det er vel det viktigste. Jeg hadde flyttet til byen, men nå trives jeg best sentralt og har ikke noe imot leilighet.

Anonymkode: b4ba9...801

Skrevet

Hadde aldri gitt slipp på hagen min ❤️

Anonymkode: ee5bb...80e

Skrevet

Er det en mulighet å leie ut huset og leie en leilighet mer sentralt i en periode? Da kan du flytte tilbake når de er ferdig på videregående hvis du ønsker å bo der dere bor nå. 

Skrevet

Ville blitt boende. Hus, hage og bedre plass er gull når det kommer barnebarn. ;) Perioden med vgs varer så kort.

Anonymkode: 9b0d0...be7

Skrevet

Hadde ikke flytta. Tiden på vgs er kort og jeg penda selv på den tiden. Uproblematisk 

Anonymkode: a670a...332

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Pendlet sånn selv,.

Anonymkode: 050bd...65c

Skrevet

Hvis eneste argument er lang reisevei for ungdommen så hadde jeg blitt boende. De er ute av redet om kort tid, og det kan være svært ulønnsomt å flytte frem og tilbake slik. 
Det som betyr mest er hvor du vil bo, ikke bare de nærmeste årene, men så langt frem du kan tenke. Det er fordeler og ulemper med begge alternativene, og det er dine preferanser som teller, ikke våre.

Skrevet

Jeg ville valgt landet, hus og hage uten å blunke. For meg er det så mange verdier i det at en leilighet i byen ikke når det til knærne en gang. Etterhvert blir ungene 18 og kan ta lappen og kjøre til skolen. Jeg vet ikke hvordan det er hos dere, men her kjører jeg til byen på 15 minutter, mens bussen tar minst 25. Ellers er bussen et fantastisk sted å lese lekser, så om de lærer seg å utnytte tida, så har de ikke tapt noe fritid på å ha lang reisevei. Hadde det ikke vært for at jeg hadde skolebuss til vgs, så hadde ikke jeg hatt 6 i historie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...