Gå til innhold

Barnehage i corona tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er barnehagen etter corona epedimien? Går barna deres vær uke eller blir det delt? Feks at den uken er det den avdelingen eller de barna og  neste uke er det dine barn som skal i bhg? 

Og må dere betale hele Prisen eller halve barnehage regningen? 

Anonymkode: e1325...a55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn har full barnehage tid. En avdeling er en cohort/gruppe. De leker på en avdeling og holder seg unna andre avdelinger. De får tildelt en uteplass hver dag og alle uteområdene rullerer så alle barna får leke med alt. Betaler full pris utenom mat tillegg da vi må ha med 2 matpakkker hver dag. De ansatte gjør en flott jobb og jeg føler meg trygg på de smittevernsreglene de har med vasking, spriting og avstand. Blir en ansatt, et barn eller et familiemedlem på en gruppe syk så settes hele avdelingen i karantene. 

Anonymkode: 49685...36b

Skrevet

I vår barnehage har det vært omtrent som normalt. Litt kortere åpningstid ut mai, avdelingen var delt i 3 grupper og barna måtte møte ute/inne annenhver dag. Nå i juni har det vært som før Korona, normal åpningstid og avdelingen er samlet.

Har betalt vanlig pris etter at det åpnet igjen.

Privat barnehage

Anonymkode: 9838d...5f0

Skrevet

Nå er det som vanlig

Anonymkode: 7e0f3...7aa

Skrevet

Nå er det full barnehage. Har ikke myndighetene bestemt at vi skal ha tilbud om full dekning nå da?

Anonymkode: 2b7c8...f1d

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det full barnehage. Har ikke myndighetene bestemt at vi skal ha tilbud om full dekning nå da?

Anonymkode: 2b7c8...f1d

Myndighetene har vel rådet til det, men ingen krav. Vi velger å ha redusert åpningstid frem til sommerferien, så vi er åpent 7.30 - 16. De aller fleste foreldre er fornøyde med den tette voksenbemanningen og syns åpningstiden er bra for barna. Vi ser på muligheten for å endre åpningstiden permanent, for å ha bedre voksentetthet. Privat bhg. 

Anonymkode: 51d0e...4cb

Skrevet

Som vanlig. Nå er det bare uteområdet som er delt for å skille basene fra hverandre 👍🏻 

Har betalt fullpris siden åpning. 

Anonymkode: 3fd64...ac9

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Myndighetene har vel rådet til det, men ingen krav. Vi velger å ha redusert åpningstid frem til sommerferien, så vi er åpent 7.30 - 16. De aller fleste foreldre er fornøyde med den tette voksenbemanningen og syns åpningstiden er bra for barna. Vi ser på muligheten for å endre åpningstiden permanent, for å ha bedre voksentetthet. Privat bhg. 

Anonymkode: 51d0e...4cb

Jeg ser helt klart fordelen med større voksentetthet og kortere dager. For meg som forelder ville likevel klokken 16 vært umulig å få til hver dag med full jobb. Nå er det tilrettelagt for hjemmekontor også for meg, og jeg kan hente litt tidlig og jobbe litt på kvelden. 

I vår barnehage må vi gi beskjed hvis vi trenger å levere før 7.30 eller hente etter 16. Da legges det tilrette for det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...