Gå til innhold

Gult snørr bhg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er frustrert. Har en sønn på snart 2 år som har kronisk gult snørr. Han har påvist astma og allergi. Har hatt gult snørr gjennom hele bhgtiden. Selv med erklæring fra lege/sykehus på det overnevnte, uttalelse fra lege, samt negativ koronatest får han ikke være i bhg. De dagene han har vært innom har vi blitt oppringt. Jeg vet snart ikke hva vi skal gjøre. Forstår reglene og hvorfor de er der, men dette går hardt utover oss. Sjefene og kollegaer er ikke fornøyd. Vi har ikke flere sb-dager igjen. Gult nivå skal vare utover høsten. Må jeg eller mannen si opp jobben? Kan man få pleiepenger? Kan vi risikere å få sparken?

 

Anonymkode: ab91d...c0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt det opp med styrer. Hvis du har det, så hadde jeg meldt det til kommunen. Det sies jo at med legeerklæring og kjent sykdom, så skal barnehagen ta hensyn til det.

Anonymkode: e6252...e73

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du tatt det opp med styrer. Hvis du har det, så hadde jeg meldt det til kommunen. Det sies jo at med legeerklæring og kjent sykdom, så skal barnehagen ta hensyn til det.

Anonymkode: e6252...e73

Ja, vi har tatt det opp med styrer som henviser til smittevernreglene og siste uttalelse fra smittevernlegen i kommunen. Så lenge snørret har farge kan han ikke komme. Må ha en symptomfri dag hjemme selv etter koronatest. Vel, en dag uten farget snørr har han knapt nok hatt i sitt liv. De ansatte (og styrer) i bhg forstår veldig godt frustrasjonen vår. De ser en frisk gutt med gult snørr, og de beklager seg veldig over de rigide reglene.

Anonymkode: ab91d...c0d

Skrevet

Kan dere ta det videre med smittevernlegen i kommunen, siden det er dennes retningslinjer barnehagen forholder seg til? Med dokumentasjonen dere har, kan smittevernlegen kanskje anbefale et konkret unntak i deres tilfelle? Skjønner det er mye usikkerhet rundt situasjonen vi har nå, men synes vel barnehagen her er vel rigide når de velger å tillegge generelle anbefalinger fra kommunen mer vekt enn konkrete anbefalinger fra barnets behandlere.

Skrevet
21 hours ago, Anonym bruker said:

Hei.

Jeg er frustrert. Har en sønn på snart 2 år som har kronisk gult snørr. Han har påvist astma og allergi. Har hatt gult snørr gjennom hele bhgtiden. Selv med erklæring fra lege/sykehus på det overnevnte, uttalelse fra lege, samt negativ koronatest får han ikke være i bhg. De dagene han har vært innom har vi blitt oppringt. Jeg vet snart ikke hva vi skal gjøre. Forstår reglene og hvorfor de er der, men dette går hardt utover oss. Sjefene og kollegaer er ikke fornøyd. Vi har ikke flere sb-dager igjen. Gult nivå skal vare utover høsten. Må jeg eller mannen si opp jobben? Kan man få pleiepenger? Kan vi risikere å få sparken?

 

Anonymkode: ab91d...c0d

er flere barn i bhg enn ungen din vettu, så må ta hensyn til alle

Anonymkode: 6bb8e...a12

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei.

Jeg er frustrert. Har en sønn på snart 2 år som har kronisk gult snørr. Han har påvist astma og allergi. Har hatt gult snørr gjennom hele bhgtiden. Selv med erklæring fra lege/sykehus på det overnevnte, uttalelse fra lege, samt negativ koronatest får han ikke være i bhg. De dagene han har vært innom har vi blitt oppringt. Jeg vet snart ikke hva vi skal gjøre. Forstår reglene og hvorfor de er der, men dette går hardt utover oss. Sjefene og kollegaer er ikke fornøyd. Vi har ikke flere sb-dager igjen. Gult nivå skal vare utover høsten. Må jeg eller mannen si opp jobben? Kan man få pleiepenger? Kan vi risikere å få sparken?

 

Anonymkode: ab91d...c0d

Hadde tatt det med kommunelege ,barnehagesjefen eller rett å slett gått til lokalavisen med det. Da blir det ofte en orden på problemene.

Har også er faring med barn med astma/allergi og gult snørr. Har du ikke fått råd om neseskyller og saltvann ? Det kan være effektivt og få en raskere slutt på det gule snørret. 

Anonymkode: 68e88...387

Skrevet

Kommuneoverlegen og barnehagesnsvarlig. Hvis ikke de får tvunget gjennom dette tar du det til avisen. Dere skal definitivt IKKE måtte si opp jobben pga denne barnehagen. Bytt evt barnehage (om mulig) og ha med legeerklæringer.

Anonymkode: 9977c...1cf

Skrevet
På 19.6.2020 den 20.34, Anonym bruker skrev:

Hadde tatt det med kommunelege ,barnehagesjefen eller rett å slett gått til lokalavisen med det. Da blir det ofte en orden på problemene.

Har også er faring med barn med astma/allergi og gult snørr. Har du ikke fått råd om neseskyller og saltvann ? Det kan være effektivt og få en raskere slutt på det gule snørret. 

Anonymkode: 68e88...387

Vi skyller med neseskyller, men fortsatt gult snørr. Alltid gult snørr. Har snakket med både koronatelefon og leger. Felles er at så lenge smittevernlegen i kommunen ikke endrer/gjør unntak er det ikke noe vi kan gjøre. Legeerklæring godtas ikke lenger i kommunen, ei heller negativ koronatest. De skal ha symptomfri dag uansett. Han snørrer ikke så lenge de er inne visst nok og det ser vi her hjemme, men de er bare inne begrenset tid av gangen. Hadde snørret vært blankt kunne han vært i bhg. 

Anonymkode: ab91d...c0d

Skrevet

Er eier i Bhg, å har sendt hjem noen med gult snørr men di har fått komme tilbake etter noen dager med samme snør. Di har ikke blitt syke med noe annet så da får di komme tilbake.

 

meget strengt i din Bhg vil jeg si..

Anonymkode: cf2f7...ff3

Skrevet

Har du ringt koronatelefonen ? Har du ringt kommuneoverlegen? Det skal ikke være sånn. Vi tar imot unger med snørr etter negativ test 

Anonymkode: 0c08f...5ea

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har du ringt koronatelefonen ? Har du ringt kommuneoverlegen? Det skal ikke være sånn. Vi tar imot unger med snørr etter negativ test 

Anonymkode: 0c08f...5ea

Ja, har snakket med begge deler. Barnet fikk komme tidligere med grønt/gult snørr pga legeerklæring og negativ koronatest, men smittevernlegen kom ut med nytt skriv til bhgene forrige uke (strengere), så nå gjelder ikke lenger legeerklæringer. Nå skal de holde seg hjemme med gult snørr uansett.

Anonymkode: ab91d...c0d

Skrevet

Men ungen din må jo ha noen bakterier i nesa han ikke blir kvitt ? Har dere tatt alle rester. Mulig han må ha antibiotika for å bli kvitt det 

Anonymkode: 0c08f...5ea

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men ungen din må jo ha noen bakterier i nesa han ikke blir kvitt ? Har dere tatt alle rester. Mulig han må ha antibiotika for å bli kvitt det 

Anonymkode: 0c08f...5ea

Han feiler ingen ting. Har tatt utallige tester. Han har alltid hatt gult snørr. Han har astma og allergi. Legen sier at mange har gult snørr uten bakterier/virus. 

Anonymkode: ab91d...c0d

Skrevet

Men er det bare i deres kommune dette skrivet er kommet!? Hvilken kommune er det ? Hører flere Bhg. Her å har blitt strengere 

Anonymkode: 0c08f...5ea

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det bare i deres kommune dette skrivet er kommet!? Hvilken kommune er det ? Hører flere Bhg. Her å har blitt strengere 

Anonymkode: 0c08f...5ea

Asker kommune

Anonymkode: ab91d...c0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...