Gå til innhold

Er det lov å fly drone over andre sin private eiendom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplevde i sta at nabo fløy over hagen her, dette mens barna badet i bassenget. E

Jeg satt ved siden av i bade tøy. Jeg syns ikke dette er greit.  Noen som vet om det finnes lover på dette. 

Anonymkode: 5fe93...159

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lufta er for alle!

Anonymkode: 2a4ca...ce9

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lufta er for alle!

Anonymkode: 2a4ca...ce9

Eeeeeeh NEI!

Sett deg inn i reglene før du svarer.

Det er ikke lov å fly droner over andres eiendom slik hi beskriver. Siden du vet hvem det er hadde jeg sagt i fra hi. 

Anonymkode: 908bf...a63

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Opplevde i sta at nabo fløy over hagen her, dette mens barna badet i bassenget. E

Jeg satt ved siden av i bade tøy. Jeg syns ikke dette er greit.  Noen som vet om det finnes lover på dette. 

Anonymkode: 5fe93...159

De fleste droner har da ikke kamera... og de som har kamera må koste rimelig mye før man får noe utbytte av badetøyet ditt.

Anonymkode: a775b...82a

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste droner har da ikke kamera... og de som har kamera må koste rimelig mye før man får noe utbytte av badetøyet ditt.

Vi har kamera på vår. Kostet 8 000,- kan fint ta detaljerte bilder av hager samt zoome. 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har enn til 7000-og-noe. Den kan ta bilder bra nok til å bruke comersielt.

HI, det et ikke lov å fly over andres eiendom.

Anonymkode: ab20f...a9b

Skrevet

Fra Datatilsynet:

»Det et altså ikke forbudt å fly drone som lek eller hobby, men det er viktig at du alltid tar hensyn til andre menneskers personvern når du flyr. For eksempel bør du aldri ta bilder, video eller lydopptak av andre mennesker i deres hjem eller i deres hage uten tillatelse fra de som blir avbildet.»

Anonymkode: 073f8...fbd

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har kamera på vår. Kostet 8 000,- kan fint ta detaljerte bilder av hager samt zoome. 

Er ikke 8000 mye? 

Skrevet

Vi har leke-drone til under 2000,- og selv den kan ta gode bilder 😂

Anonymkode: 00115...64f

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men for alt du vet kan da denne dronen koste over 20.000,- 

Anonymkode: 2bded...04c

Skrevet
23 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Er ikke 8000 mye? 

Mulig det. 😂 Men det var den billigste og de beste kostet opp mot 20’

Sønnen har en barnevariant til 1 000,- den tar også bilder, der er kvaliteten dårligere men forbausende god til å være så billig. 

Mannen bruker vår til jobb, ikke kommersielt men som et hjelpemiddel og den er helt super. 

Skrevet

Lov å fly over hvis den er på vei en plass. Ikke lov å fly sakte over slik at de kan kikke og ta bilder, eller så lavt at den er til sjenanse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...