Gå til innhold

Tidligere stebarn og tlf ved bordet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aaaah!

Jeg vet det er en filleting, men altså:

I morge skal vi ha familiesammenkomst med eksen, hans barn og vårt felles. Eksen ønsket å invitere med sin voksne sønn. Sønnen er 25år. Han sitter konstant med nesen i tlf. Deltar minimalt i samtale og viser lite interesse for andre. Jeg respekterer at vi er forskjellige, men synes det er utrolig irriterende og uhøflig at han vier all oppmerksomhet til tlf når vi spiser. Det tar rett og slett mye plass ved bordet. Jeg har sagt i fra utrolig mange ganger, men ingen endring. Hva ville du gjort? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo bare snakk om noen timer? Let it go. Dette er ingenting å bruke energi på:)

Skrevet

Han er en voksen mann, ikke noe du skal blande deg i. Hvis han vil fremstå som en uhøflig dust, så får han bare gjøre det.

Anonymkode: 797d4...91b

Skrevet

Eller bli enige om at alle legger mobilen i en kurv mens dere spiser, at måltider er mobilfrie soner. Men da må selvfølgelig din eks være enig i det, ellers blir det nok mer trøblete å få til.

25-åringen vil møte store utfordringer sosialt fremover med et slikt forhold til sosiale situasjoner, normal høflighet og relasjoner. Folk blir lei av å forholde seg til slike og trekker seg unna, noe som igjen vil øke tendensen han nå har.

Anonymkode: 52bfa...ad5

Skrevet

Bare si til han at ved bordet har vi ikke mobil. Klarer ikke faren si det, så gjør du det. 

Anonymkode: c801b...723

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller bli enige om at alle legger mobilen i en kurv mens dere spiser, at måltider er mobilfrie soner. Men da må selvfølgelig din eks være enig i det, ellers blir det nok mer trøblete å få til.

25-åringen vil møte store utfordringer sosialt fremover med et slikt forhold til sosiale situasjoner, normal høflighet og relasjoner. Folk blir lei av å forholde seg til slike og trekker seg unna, noe som igjen vil øke tendensen han nå har.

Anonymkode: 52bfa...ad5

Det er akkurat det!

Jeg har vondt av den unge mannen - i tillegg til at jeg blir irritert...

Skrevet
5 timer siden, oslofrk skrev:

Det er akkurat det!

Jeg har vondt av den unge mannen - i tillegg til at jeg blir irritert...

«Du får invitere ham på én eneste betingelse: du får ham til å legge vekk mobilen ved bordet. Ellers kaster jeg ham ut.»

Anonymkode: e3448...792

Skrevet

Altså.... Hadde glatt oversett dette for noen timer. Ville ikke ha lagd en sak om dette ved mindre du har stesønnen på middag daglig.

Velg dine kamper... og dette er en kamp jeg aldri hadde giddi å tatt 

Anonymkode: 96179...14c

Skrevet

Fortell eksen at selvfølgelig kan sønnen hans bli med dersom han vil, men at du gjør oppmerksom på at under måltidet er det mobilfri sone.

Anonymkode: f34ac...60e

Skrevet

Hadde ikke lagd noe styr rundt det og du alene kan vel neppe bestemme at måltidet er mobilfri sone. Vil han fremstå som en usosial fjott er ikke det mitt problem. 

Anonymkode: 4f787...e2f

Skrevet

Tolker jeg det riktig når jeg tenker at dette er halvbroren til barnet ditt? Isåfall er det er selvfølge at han inviteres. Når det gjelder mobilbruk ved bordet er jeg enig i at det er en uting, men det er ikke din jobb å oppdra han. 

Skrevet

Dere er så rause og tålmodige. Hjemme hos oss er det mobilforbud ved matbordet. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 62901...470

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere er så rause og tålmodige. Hjemme hos oss er det mobilforbud ved matbordet. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 62901...470

Samme her! Hvorfor i alle dager skal de måtte ha mobilen da de spiser sammen med andre? 

Anonymkode: c801b...723

Skrevet

Takk for svar!

Jeg valgte å ikke si noe om det og overse det fullstendig og bi hadde hyggelig familielag 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...