Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #1 Skrevet 18. juni 2020 Hei barnet mitt er ferdig i 1 klasse nå, de har vert 3 klasser i 1 klasse,men blir 2 stk til høsten, barnet er veldig fornøyd med dem han kom med, så da er jeg fornøyd ,eneste som er trist er at lærer som har hatt barnet i 1 klasse ikke skal ha klasser lengre. Så det i dag og imorgen , før en lang sommerferie på 2 mnd. Hva skal jeg kjøpe til læreren ? Anonymkode: 00214...c6c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #2 Skrevet 18. juni 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei barnet mitt er ferdig i 1 klasse nå, de har vert 3 klasser i 1 klasse,men blir 2 stk til høsten, barnet er veldig fornøyd med dem han kom med, så da er jeg fornøyd ,eneste som er trist er at lærer som har hatt barnet i 1 klasse ikke skal ha klasser lengre. Så det i dag og imorgen , før en lang sommerferie på 2 mnd. Hva skal jeg kjøpe til læreren ? Anonymkode: 00214...c6c Hvorfor skal du kjøpe noe til læreren i det hele tatt? Anonymkode: 0bdef...f7f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #3 Skrevet 18. juni 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal du kjøpe noe til læreren i det hele tatt? Anonymkode: 0bdef...f7f Avskjedspresang? Blomst, sjokolade, god kaffe/te. Anonymkode: bc1b1...a4c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #4 Skrevet 18. juni 2020 Læreren får vel en gave fra hele klassen? Litt unødvendig med 25 smågaver i tillegg... La ungen tegne et kort. Anonymkode: 3bfdd...ffb
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #5 Skrevet 18. juni 2020 er bare 14 i klassen hans i år, da de er delt inn i 3. læreren har ikke fått noe, for de har ikke samlet inn penger. Men kjøpte et gavekort på kino jeg til 500kr Anonymkode: 00214...c6c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #6 Skrevet 18. juni 2020 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: er bare 14 i klassen hans i år, da de er delt inn i 3. læreren har ikke fått noe, for de har ikke samlet inn penger. Men kjøpte et gavekort på kino jeg til 500kr Anonymkode: 00214...c6c Kjedelig upersonlig gave. Anonymkode: 1b5b0...cbc
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #7 Skrevet 18. juni 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjedelig upersonlig gave. Anonymkode: 1b5b0...cbc Ah, jeg hadde blitt kjempeglad for gavekort på kino 😊 Anonymkode: bc1b1...a4c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #8 Skrevet 18. juni 2020 Jeg skal kjøpe to flasker med bobler til min datters kontaktlærer. Hun er super. Anonymkode: d4801...fc3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #9 Skrevet 19. juni 2020 23 hours ago, Anonym bruker said: Kjedelig upersonlig gave. Anonymkode: 1b5b0...cbc din mening det, lærer ble kjempe glad Anonymkode: 00214...c6c
Hannasbananas Skrevet 19. juni 2020 #10 Skrevet 19. juni 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: din mening det, lærer ble kjempe glad Anonymkode: 00214...c6c Læreren har strengt tatt ikke lov til å ta imot en slik type gave, det kan ansees som en bestikkelse. Det står gjerne tydelig om dette i kommunenes regelverk, og læreren kan få en kraftig skrape om det blir kjent at han har tatt imot. Det er rett og slett ikke lov. Det er nettopp derfor man gjerne gir en blomst eller en symbolsk gave istedet, dersom man velger å gi noe utenom fellesgave fra klassen.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #11 Skrevet 19. juni 2020 1 minutt siden, Hannasbananas skrev: Læreren har strengt tatt ikke lov til å ta imot en slik type gave, det kan ansees som en bestikkelse. Det står gjerne tydelig om dette i kommunenes regelverk, og læreren kan få en kraftig skrape om det blir kjent at han har tatt imot. Det er rett og slett ikke lov. Det er nettopp derfor man gjerne gir en blomst eller en symbolsk gave istedet, dersom man velger å gi noe utenom fellesgave fra klassen. Gud så kjeeeeeedelig... Det er garantert ingen som sladrer, ingen bryr seg en pøkk. Bortsett fra deg. Anonymkode: 86f14...f89
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #12 Skrevet 19. juni 2020 Jo, det er noen som bryr seg om slikt. Jeg jobber i Ppt, der tar vi aldri med gaver vi får hjem. Blomster blir stående i fellesområdet, mens vin, billetter etc dessverre ikke kan tas i mot. Vi har et strengt regelverk for å unngå korrupsjon, og det er ubehagelig å bli satt i en posisjon der vi må avvise gaver. Dette handler ikke om at vi ikke blir glade for en oppmerksomhet, men om etiske verdier i kommunen. De beste gavene er hyggelige e-poster, kort og telefoner med takk for hjelpen. Jeg ville sendt læreren din en e-post med takk for året. Anonymkode: 0bee1...94d
Hannasbananas Skrevet 19. juni 2020 #13 Skrevet 19. juni 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gud så kjeeeeeedelig... Det er garantert ingen som sladrer, ingen bryr seg en pøkk. Bortsett fra deg. Anonymkode: 86f14...f89 Nuvel... Det kan du jo si, men det er nok ikke helt sant. Blomster, vin, sjokolade - helt greit. Ting som kan omsettes i penger - veldig ugreit. Det setter også mottaker i en vanskelig situasjon.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2020 #14 Skrevet 19. juni 2020 En gave på 500 kr fra en foreldre, er mer enn det som er behagelig å få. Jeg hadde nok takket pent og tatt i mot, en ville følte meg ille til mote og ikke visst helt hva jeg skulle gjøre i farten. En blomst, en pose kaffe eller litt sjokolade eller bare et kort, ville vært mye enklere å ta i mot. Anonymkode: 5b64c...c23
sug lut Skrevet 20. juni 2020 #15 Skrevet 20. juni 2020 På 18.6.2020 den 20.02, Anonym bruker skrev: Kjedelig upersonlig gave. Anonymkode: 1b5b0...cbc Deilig gave, mener du vel!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #16 Skrevet 20. juni 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo, det er noen som bryr seg om slikt. Jeg jobber i Ppt, der tar vi aldri med gaver vi får hjem. Blomster blir stående i fellesområdet, mens vin, billetter etc dessverre ikke kan tas i mot. Vi har et strengt regelverk for å unngå korrupsjon, og det er ubehagelig å bli satt i en posisjon der vi må avvise gaver. Dette handler ikke om at vi ikke blir glade for en oppmerksomhet, men om etiske verdier i kommunen. De beste gavene er hyggelige e-poster, kort og telefoner med takk for hjelpen. Jeg ville sendt læreren din en e-post med takk for året. Anonymkode: 0bee1...94d Vi kan motta gaver til inntil kr 1000, da summen ikke egner seg til å korrumpere noen. Men det er over min personlige komfortgrense. 500 hadde jeg vært komfortabel med, og hadde blirr kjempeglad for kino. Anonymkode: 9efd3...0fc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #17 Skrevet 20. juni 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi kan motta gaver til inntil kr 1000, da summen ikke egner seg til å korrumpere noen. Men det er over min personlige komfortgrense. 500 hadde jeg vært komfortabel med, og hadde blirr kjempeglad for kino. Anonymkode: 9efd3...0fc Her kan vi ikke ta imot noe som helst. Og 1000 kr er mer enn nok til å få noen til å forfordele deg. «Skal bare gi PP-rådgiveren en litt ekstra fin gave i år jeg, siden sønnen min helst skulle hatt en evnetest». Anonymkode: 11a09...65b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå