Gå til innhold

Dere med ungdommer/ unge voksne som har flyttet ut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ganger i uka snakker dere med ungdommen deres? Eller sender melding, snapp osv..

Her har sønnen på 19 flyttet delvis ut. Er borte noen uker og noen uker hjemme. 

Han ringer selv kanskje en gang pr borteperiode. Jeg ringer heller ikke så ofte. Det er liksom ikke så mye nytt som skjer, og vi har begge travle hverdager. Men føler kanskje jeg skulle ringt han oftere. 

Vi snakker mye sammen når han er hjemme da.

Anonymkode: ed956...482

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stor forskjell på jenta og gutten, dessverre. 

Jenta sender snap og meldinger på messenger hver dag, og vi snakkes på FaceTime er par ganger i uka. 

Sønnen åpner snappene jeg sender og svarer på spørsmål på messenger, men tar sjelden kontakt selv. Ringer han så er det som regel pga problemer av div slag. Jeg ringer en gang i uka og da er det litt opp og med hvor mye han har å si. 

Anonymkode: 6290d...39c

Skrevet

Han kommer hjem på middag en gang i uka, det er jo da vi snakker mest. Da blir han gjerne et par timer. Sender en og annen melding i løpet av uka, men ikke ekstremt med kontakt nei 😉 Han er 19 år da, så mamma er fremdeles en man tar kontakt med når det er trøbbel eller noe skal vaskes/fikses som han ikke er så god på selv. 

Forteller fra livet sitt, hva som skjer, hvem som har blitt kjærester, hvor han skal på fest, hvordan det går med utdanning osv tar han når han er hjemme. 

Han har bare flyttet til nabobyen og er bare en time unna. 

Anonymkode: 8eee9...c53

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er stor forskjell på jenta og gutten, dessverre. 

Jenta sender snap og meldinger på messenger hver dag, og vi snakkes på FaceTime er par ganger i uka. 

Sønnen åpner snappene jeg sender og svarer på spørsmål på messenger, men tar sjelden kontakt selv. Ringer han så er det som regel pga problemer av div slag. Jeg ringer en gang i uka og da er det litt opp og med hvor mye han har å si. 

Anonymkode: 6290d...39c

Samme her. Jenta oppdaterer oss om karakterer, venninnedrama, kjærester osv. Gutten ringer mest når han trenger penger 😁

Ringer ham en gang i uka. Meldinger og snap svarer han sjeldent på. Han sier han hater og sitte og tekste. 

Anonymkode: ce503...e52

Skrevet

Han ble så voksen og seriøs med livet sitt så fort. Ble samboer da han fyldte 18. Nå er han 21 med fast jobb, skole vedsiden av, eget hus og stadig samboer. Kommer på besøk 1 gang i måneden. Er i Nordsjøen, så blir ikke mye vi snakkes utenom. 

Anonymkode: af0b8...5dc

Skrevet

Datter på 20. Vi snakker når vi føler for det. Hun bor 20 timer unna. Kanskje en gang i uken eller annenhver uke. Da snakker vi brått i ett par timer

Anonymkode: 7efb4...09d

Skrevet

Sønn på 23 år, spiser middag hos oss nesten hver dag. Bor bare 10 min unna.

Anonymkode: 6732f...79b

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Hvor mange ganger i uka snakker dere med ungdommen deres? Eller sender melding, snapp osv..

Her har sønnen på 19 flyttet delvis ut. Er borte noen uker og noen uker hjemme. 

Han ringer selv kanskje en gang pr borteperiode. Jeg ringer heller ikke så ofte. Det er liksom ikke så mye nytt som skjer, og vi har begge travle hverdager. Men føler kanskje jeg skulle ringt han oftere. 

Vi snakker mye sammen når han er hjemme da.

Anonymkode: ed956...482

Har 3 som akkurat har flyttet ut ,så rart, 18 åringen bor her i byen, så hun er innom til middag nesten hver dag,men skriver sjelden meldinger

nr 2 er 21, han har flyttet til oslo pga studier til høsten, han melder en del, og skal være med hos på ferie i 2 uker til lofoten i ferien

nr 3 er snart 23, han skal ta utdannelse i millitæret, så han er langt oppi nord, kommer kun hjem til jul :) han melder og ringer nesten daglig,men var rart at nesten alle 3 flyttet likt, de flyttet alle i løpet av mai.

Så da er bare de 2 minste på 12 og 14 igjen ❤️

Anonymkode: 657d8...6e9

Skrevet

Ringer når han trenger penger 😄😄

Ellers er det stille 

Anonymkode: cd62a...f8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...