Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #1 Skrevet 17. juni 2020 Jobbet på legekontor i 15 år. De siste 7-8 årene har det vært en markant økning med foreldre som bestiller legetime for sine myndige barn. Flere foreldre som følger sine myndige barn. Flere foreldre som er med inn til legen og holder i hånda ved blodprøver. Er dette normalt i dag? Eller er det ekstremt her jeg bor? Selv i disse koronatider der vi vil ha minst mennesker på legekontoret så insisterer foreldre å bli med sin nittenåring inn som har vrikket ankelen. Det er selvsagt flest som klarer seg selv altså men jeg ser stadig flere som følger voksne barn for ting som ikke er alvorlig sykdom eller kritisk. Anonymkode: 6e031...596
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #2 Skrevet 17. juni 2020 Det er en endring i samfunnet, ja. Anonymkode: 8b7bd...f79
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #3 Skrevet 17. juni 2020 Samme så jeg hos tannlegen igår. En på 19 år som skulle til tannlege at mor som var med å snakket for han å var med inn. Det virket som en normal oppgående 19 åring i de 15 minuttene vi satt på samme venterom. Rart å ha med mor når de er så store. Anonymkode: 05d53...137
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 Jepp! Men mye har blitt vanskeligere og. Dagens unge er også mer bortskjemt. Synes det er latterlig, patetisk at barn på 10 år går med iPhone til 7-13.000 herregud! Jeg ser det fordi jeg har yngre søsken, deres venner kommer med iPhone 11, 11 pro osv. Hva er greia? Det jeg la merke til er at dette skjedde etter at ei fikk en 11 pro. Jeg legger merke til telefoner, er slik jeg er. Men de hadde Samsung og iPhone 7. Etter at hun ene kom med 11 pro så har jeg sett ner av både 11 og 11 pro.. foreldre som er livredd for at deres familie skal virke fattig? Anonymkode: 2b094...78b
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #5 Skrevet 17. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jepp! Men mye har blitt vanskeligere og. Dagens unge er også mer bortskjemt. Synes det er latterlig, patetisk at barn på 10 år går med iPhone til 7-13.000 herregud! Jeg ser det fordi jeg har yngre søsken, deres venner kommer med iPhone 11, 11 pro osv. Hva er greia? Det jeg la merke til er at dette skjedde etter at ei fikk en 11 pro. Jeg legger merke til telefoner, er slik jeg er. Men de hadde Samsung og iPhone 7. Etter at hun ene kom med 11 pro så har jeg sett ner av både 11 og 11 pro.. foreldre som er livredd for at deres familie skal virke fattig? Anonymkode: 2b094...78b Hva i all verden har iPhone 11 med spørsmålet å gjøre? 😳 Anonymkode: 6e031...596
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #6 Skrevet 17. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva i all verden har iPhone 11 med spørsmålet å gjøre? 😳 Anonymkode: 6e031...596 At de ikke engang trenger å jobbe og tjene penger for dyre ting Anonymkode: 2b094...78b
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #7 Skrevet 17. juni 2020 Det er ikke rart, de får jo ikke lov til noe som helst. Ikke noe merkelig med at det blir uselvstendige voksne av barn som har vært knyttet fast i skjørtekanten til mor. Det synes jeg mange foreldre er alt for bedagelige. De tar ikke jobben med å selvstendiggjøre barna fordi det føles ubehagelig å la dem få prøve seg. Anonymkode: ded31...00b
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #8 Skrevet 17. juni 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke rart, de får jo ikke lov til noe som helst. Ikke noe merkelig med at det blir uselvstendige voksne av barn som har vært knyttet fast i skjørtekanten til mor. Det synes jeg mange foreldre er alt for bedagelige. De tar ikke jobben med å selvstendiggjøre barna fordi det føles ubehagelig å la dem få prøve seg. Anonymkode: ded31...00b Tror ikke "føles ubehagelig" er riktig begrunnelse. Det er veldig sammensatt. Ikke nok med at vi vet alt, hele tiden, og er redd for alt som kan skje barnet, men sosiale medier påvirker ikke bare barn og unge men også voksne som da vil være den perfekte forelder. Det er litt av hvert å leve opp til, både som barn og voksen. At vi har nyhetsoppdateringer 24/7 gjør at vi også engster oss mer. Mammapolitiet har blitt den nye "storebror ser deg" og det er tydelig mer akseptert med bobleplast enn øving i selvstendighet. Tror de fleste av oss havner et sted midt på treet, litt mer hønemor enn vi hadde trengt, men gjør så godt vi kan med selvstendiggjøring. Anonymkode: c872e...88a
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #9 Skrevet 17. juni 2020 Jobber selv på legekontor, gjort det i 16 år, og ja, det har skjedd noe der på fronten. Mor bestiller timer, er med, bestiller resepter osv..mye som har endret seg ja. Anonymkode: ae4a4...165
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå