Gå til innhold

Har du et sunt kosthold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du normalvektig? Hvor ofte trener du? Hvor mange måltider spiser du pr dag? Hva spiser du når du skeier ut? 

Anonymkode: 7c6e8...371

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har et veldig sunt kosthold.

Er normalvektig mot slank.

Er i aktivitet hver dag, går tur. Trening er variabelt pga. kronisk sykdom.

Spiser som regel tre fullverdige måltider pr. dag.

Skeier ut med potetgull og mørk sjokolade. Og rødvin. (Spiser litt mørk sjokolade hver dag, men ikke mye.)

Anonymkode: ac22d...193

Skrevet

Har overhodet ikke sunt kostkold,drikkee mye brus og trener ikke. Men er tynn egentlig for tynn likevel.

Potetgull,is,cola er favorittene som det blir for mye av.

Anonymkode: b8e76...919

Skrevet

Både ja og nei. Jeg spiser sunt: mye frukt og grønt, rent kjøtt og mye fisk. Men elsker godis, så spiser altfor mye sjokolade, smågodt og potetgull. Drikker brus kun i feks bursdag, men glad i øl og vin. Før corona trente jeg 2-3 ganger i uken, men driver med kontaktidrett som enda ikke er lovlig for oss voksne (😡), så nå prøver jeg å jogge litt. Ellers mye aktiv med barna: sykler, går tur, svømmer osv.

169 høy og 69 kg, så er vel akkurat anbefalt vekt😊

Anonymkode: 2fd5a...f93

Skrevet

Alltid vært altfor tynn. Begynte å drikke cola for å legge på meg i ungdomsårene, ble avhengig av det (2-3 liter per dag), sluttet i mars (nesten 20 år med cola) og har nå gått ned 8 kg. Alltid vært innenfor normalvektig bmi. Fått 3 unger og bittelitt bredere hofter, men ser ut til at jeg går mot figuren jeg hadde "pre-cola". Spiser ganske sunt, 3-4 måltider daglig + frukt/grønt, men skeier ut med hva enn jeg har lyst på når jeg har lyst. Trener en gang hvert jubelår. 🙈

Anonymkode: 86d0a...515

Skrevet

Ja, jeg lever relativt sunt. Velger alltid de sunneste alternativene og vi har et sunt kosthold i ukedagene. I helgene koser jeg meg med pizza, taco, biff etc med vin. Og godteri (sjokolade). Drikker aldri brus. Kun vann, kaffe eller vin. 

jeg er slank og muskuløs. Trener 4 ganger i uka. 

Anonymkode: b0760...a19

Skrevet

Har ett helt greit sunt kosthold. Har en datter som prøver å feite seg opp nå og hun klager på at det er litt for sindt, hun får ikke alle kaloriene hun trenger for den jobben. Jeg lager bare maten jeg og vi liker, bryr meg ikke om det er sunt ellr usunt. 
Nå har min datter alltid vært tynn som en strek uten former, men ikker undervektig. Egentlig burde jeg si til henne at hun burde være litt mere i ro, men det blir også feil. Hun har alltid vært en liten propell og klarer ikke å sitte rolig, så ikke rart hun forbreenner det hun får i seg. Kvinnelige former er ikke slekta heller kjent av, så kan jo ikke forvenet kjempe former. (Men å forklare slikt for en 15 åring er som å snakke til døve ører.

Jeg kommer også fra en småspist familie, så vi har alltid hatt mer av grønnsaker og slike ting som metter mest. Så dette er nok litt av grunnen til at kostholdet mitt er sunt, mengden av de ulike tingene. Jeg blir mett bare jeg ser størrelsen på biffen mange lager og biffen skal ikke være hovedvekten på tallerknen syns jeg. 

Anonymkode: 37615...1b4

Skrevet

Ja, er veldig bevist på kostholdet, og liker å spise sundt. Men skeier gjerne ut i helgene med potetgull, øl/vin og brus. Kan også kose meg i ukedagene en sjeldent gang med brus til middag, men dette er ikke normalen. 

Jeg spiser ikke sjokolade eller smågodt. Er heller svak for saltships.

Starter dagen med en kaffe 06, spiser yoghurt og granola kl 08, deretter lunsj kl 11,så middag mellom 16.30-17.30. Spiser sjeldent mat etter dette. Trener lite, men er moderat aktiv. Skal ta opp litt trening igjen nå. Tenker da å løpe 2 ganger i uka, og styrke en gang i uka. Er forresten 37 år, veier 61 kg og er 168 cm høy. 2 barn. 

Anonymkode: 3f7db...b89

Skrevet

Ja, jeg har et ganske sunt kpsthold og så spiser jeg kaker og sjokolade i tillegg. Er normalvektig, trener ca 2 ganger i uka og har en veldig aktiv jobb.

Anonymkode: ec5d4...9e8

Skrevet

Nei, jeg har et forferdelig dårlig kosthold for tiden. Potetgull, sjokolade og Pepsi Max (jepp) hver dag. Er feit som en julegris og har en kondisjon som en 70-åring (er 45 om du lurer). Jeg kommer til å gjøre noe med det, men det er fremdeles litt frem i tid. 

Anonymkode: db6cb...01a

Skrevet

Jeg har et sunt kosthold, men er ingen fanatiker. Lager det meste av mat fra bunnen, alt fra middager til brød, knekkebrød, ketchup, dressinger og sauser fordi jeg liker å lage mat. Spiser mye frukt og grønt og velger alltid grove varianter av brød, ris og pasta. Spiser i tillegg mye vegetarisk mat og mye fisk. 

Jeg er normalvektig, bmi på 21.Løper tur i skogen annenhver dag og trener styrke innimellom. 
Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kveldsmat og et par mellommåltider.  

Hvis jeg skal skeie ut spiser jeg helst ost med tilbehør med et glass vin eller litt potetgull. Er ikke spesielt glad i hverken gjærbakst, is eller godteri og spiser sjeldent kaker. Vil heller ha frukt enn godteri. 

Anonymkode: cdfd2...ef5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...