Gå til innhold

Hvem gjorde feil her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer kjørte bil. Vi hadde de 2 barna våre med i bilen. Jeg og eldste skulle innom å kjøpe litt klær. Jeg stresser som vanlig med å bruke minst mulig tid. Jeg vet at han ikke liker å vente og han syns det er tungt å sitte i bilen med minsten. Vi brukte litt tid pga eldste ble dårlig og måtte på do. Han ringte å purret på oss etter 40 minutter. Jeg sa at jenta hadde blitt dårlig og jeg sa at jeg skyntet oss alt vi kunne. Vi var på plass i bilen 5 minutter etterpå. På vei hjem i bilen sa jeg at jeg alltid føler at jeg må stresse sånn med å bli ferdig osv. Han spurte om det var pga han. Jeg sa at ja. Var mye derfor. Er alltid sånn. Jeg sa at jeg følte at han ikke likte at jeg brukte tid. Han blei sint. Han omtrent skreik at jeg følte visst bare dritt om han... Jeg sa at det har jeg aldri sagt. Han sa at det er visst noe alvorlig gale siden jeg følte det sånn og så ble han så sint at han kjørte i 30 km i timen over fartsgrensen. Med ungene baki. Minsten gråt, men samboer ville ikke stoppe. Jeg sa at vi kan stoppe og prøve å gi tutten. Han stoppet lett aggressivt.  Eldste jenta ble litt lei seg for situasjonen. Er dette en normal situasjon som kan skje hos alle og enhver? Er dette ok?

Anonymkode: 6eb13...210

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde dette skjedd her så hadde jeg spurt hva det egentlige problemet hans er, og at vi uansett trengte parterapi. Og han må ta sinnemestringskurs.

I tillegg hadde jeg satt stopp for at han skulle kjøre med barna/familien inntil parterapi og sinnemestringsstrategier var på plass.

Nei, å klikke så totalt er ikke normalt. Spesielt ikke at en voksen mann sitter og skriker i en bil med barna tilstede og i tillegg kjører så farlig og ulovlig.

Er dette vanlig hos dere siden du spør?

Anonymkode: eedb1...d7a

Skrevet

1. Jeg hadde blitt dritsur om jeg måtte vente i bilen i over 40 minutter fordi noen skulle inn å handle "litt klær".  1-0

2. Dere starter en diskusjon i bilen om dette mens ungene sitter baki. Den som begynte den diskusjonen har dårlig dømmekraft, og den som fulgte den opp er omtrent på samme nivå. 1-1

3. Han kjører som en idiot med ungene baki. 0-1

4. Han demonstrerte at han var sur når han måtte stoppe sånn at minsten fikk tutten. 0-1

Stillingen blir 2-3 i din favør. Det høres ut som om dere har et større problem enn hvem son har rett eller galt her. Noe bør gjøres med kommunikasjonen dere i mellom og dere bør bli enige om at slik kommunikasjon dere har ikke skal foregå foran ungene. 

Anonymkode: b2ea1...b73

Skrevet

Og nei, det er ikke normalt. Langt i fra. 

Skrevet

Det er jo helt unormalt å vente i bilen i 40 min med et barn. Kan ikke den som skal gjøre innkjøp dra alene? Enig med den over som mener dere er omtrent på samme nivå. 

Skrevet

Hvorfor ble han sittende å vente i bilen, om han hater det?? Kunne vel gått en tur el. Mens han ventet. Klær tar tid. 

Anonymkode: ae2bf...ee1

Skrevet

Han kunne tatt seg ein tur med minsten mens detiventa. Du kunne venta med å kjøpe kle til eingong han ikkje var med. Han og minste kunne blitt med å kjøpe kle, det fanst mange betre måtar å løyse dette på, men det er ikkje normalt å brøle i bilen etterpå fordi det tok litt lang tid. Det er ikkje normalt å skremme ungane på den måten. Og det er ikkje trygt å plutseleg køyre mykje fortare enn elles. Syns ikkje dette høyrest bra ut. 

Anonymkode: dc06e...dd0

Skrevet

Her gjorde dere masse feil begge to.

Først er det etter min mening uhørt å la noen sitte 45 minutter i  ilen og vente uten å ha gjort noen avtale o. Hvor lang tid det skulle ta. Hadde det  ært meg hadde jeg ringt etter under 15 minutter for å høre h a dere somlet med.

For det andre er det feigt å legge opp til krangel mens ungene er til stede.

Deretter burde han ikke bitt på krangleagnet ditt og han burde holdt fartsgrensen.

Anonymkode: 5e85a...3b0

Skrevet

Mannen min (og jeg) hater å sitte i bilen og vente. Jeg stresser også som en gal for å bruke minst mulig tid. Men ingen av oss blir sinte eller aggressive på den andre på grunn av det. Det der høres ikke ut som normal oppførsel!

Anonymkode: 75004...9dd

Skrevet

Feil nr en er jo at de to ventet i bilen i 40 minutt! For en utrolig dårlig måte å ordne dette praktisk. 

Jeg kan også bli urimelig sint, men å kjøre altfor fort er jo helt uakseptabelt uansett. 

Her tenker jeg at dere planla en dårlig måte i utgangspunktet og må dele skylden. 

Anonymkode: f84f6...934

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min (og jeg) hater å sitte i bilen og vente. Jeg stresser også som en gal for å bruke minst mulig tid. Men ingen av oss blir sinte eller aggressive på den andre på grunn av det. Det der høres ikke ut som normal oppførsel!

Anonymkode: 75004...9dd

Han ble jo heller ikke sint eller agresiv i første omgang. Han bare purret på dem etter 40 minutter. Det var først da hi startet krangelen i bilen ved å klage på at hun måtte stresse sån og at det var hans skyld han ble sint.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Feil nr en er jo at de to ventet i bilen i 40 minutt! For en utrolig dårlig måte å ordne dette praktisk. 

Nå vet vi jo ingenting om hvorfor de valgte å gjøre det sånn. Dette kan jo fint ha vært avtalt og avklart på forhånd, og ikke en plutselig innskytelse fra hi. Hun har neppe tvunget ham.

Anonymkode: 27aed...7e8

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå vet vi jo ingenting om hvorfor de valgte å gjøre det sånn. Dette kan jo fint ha vært avtalt og avklart på forhånd, og ikke en plutselig innskytelse fra hi. Hun har neppe tvunget ham.

Nei, det skriver jeg da heller ingen plass?

Det er uansett en dårlig plan når han tydligvis ikke syns det er greit å vente og purrer på hi og barnet. 40 min er virkelig ikke lang tid å bruke på å kjøpe klær (og gå på do, som man faktisk må få lov til). 

Skrevet

Han er jo 

1) utrolig lite løsningsorientert hvis han heller velger å sitte pal i bilen med en liten, utålmodig unge heller enn å kjøre litt rundt/gå ut av bilen og finne på noe gøy/sette på en lydbok/engasjere seg framfor å sitte i 40 min og ergre seg 

2) livsfarlig fordi han kjører mens han tydeligvis ikke har kontroll over seg selv og sinnet sitt 

Ingen oppegående far setter sine (eller andres) barn i livsfare fordi de 'ikke liker å vente' eller 'takler dårlig' å være sammen med minste. 

Dette er ikke normalt. 

Skrevet
1 minutt siden, the amazing spidermamma skrev:

Han er jo 

1) utrolig lite løsningsorientert hvis han heller velger å sitte pal i bilen med en liten, utålmodig unge heller enn å kjøre litt rundt/gå ut av bilen og finne på noe gøy/sette på en lydbok/engasjere seg framfor å sitte i 40 min og ergre seg 

2) livsfarlig fordi han kjører mens han tydeligvis ikke har kontroll over seg selv og sinnet sitt 

Ingen oppegående far setter sine (eller andres) barn i livsfare fordi de 'ikke liker å vente' eller 'takler dårlig' å være sammen med minste. 

Dette er ikke normalt. 

Hvis de ikke hadde avtalt noen tid kunne han jo ikke dra noe sted heller, men ja, han burde stoppet bilen da hi begynte å ta opp et vanskelig tema mens han kjørte. Hi burde ventet til de var hjemme og ungene var utenfor hørevidde, men når hun ikke gjorde det burde han som sjåfør og far gjort det.

Skrevet

Dra alene med barnet neste gang du skal handle klær. Da hadde ikke dette vært noe problem. Ingen liker å sitte i 40 minutter å vente

Anonymkode: 34c4c...4e1

Skrevet

Begge har gjort litt feil i denne situasjonen, men de to verste feilene er ah du tar opp en ømfintlig/vanskelig tema i bilen foran barna og at han råkjørte fordi han ble sint. 

Anonymkode: db0d2...81b

Skrevet

Fra nr 1: mamma er så utålmodig når vi skal kjøpe klær, ikke noe gøy.  Uff, nå krangler de fordi jeg måtte på do. Hvorfor kjører pappa så fort, det er skummelt.  Skulle ønske lillebror ikke gråt slik, han er sikkert redd

Fra nr 2: hvorfor skriker mamma og pappa slik, jeg liker det ikke! 

Anonymkode: 46ac9...56f

Skrevet

Hvorfor løser dere saken så dårlig i utgangspunktet? Dere er 4 år begge to. 

Hvorfor har du med deg unger som må vente i bil med mann som ikke liker det?
Hvorfor reiser ikke du alene med den som trenger klær? 

Anonymkode: 9003b...4b4

Skrevet

Han ble jo ikke sint fordi han måtte vente, men etter pirk/klaging fra Hi, som det kan høres ut som han har fått nok av generelt. Uten at det hadde noe med tidsbruk å gjøre.

For øvrig er vel ingen glad i å vente på andre

Anonymkode: 3fe14...844

Skrevet

Å rolig si fra om at det er ubehagelig å handle når mannen blir så utålmodig kan ikke sidestilles med mannens reaksjon. Ingenting kan forsvare det å sette barnas liv og helse i fare fordi man blir forbanna. Sånn gjør man bare ikke. Inget ekteskap et det mye man kan krangle om, men man håndterer det ikke på en måte som går utover barna.

Flere her får det til å høres ut som om hi hadde LYST til å handle klær, og nærmest har tvunget mannen til å vente. Dette vet vi ingenting om. Kanskje var dette planlagt og avtalt dem imellom (ikke alle bor i nærheten av klesbutikker), kanskje har hi «ofra seg» fordi mannen heller ville vente i bilen enn å handle.

Å råkjøre med barn i bilen er uansett utilgivelig. Å ta opp noe som man ser på som problematisk er ikke det.

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og samboer kjørte bil. Vi hadde de 2 barna våre med i bilen. Jeg og eldste skulle innom å kjøpe litt klær. Jeg stresser som vanlig med å bruke minst mulig tid. Jeg vet at han ikke liker å vente og han syns det er tungt å sitte i bilen med minsten. Vi brukte litt tid pga eldste ble dårlig og måtte på do. Han ringte å purret på oss etter 40 minutter. Jeg sa at jenta hadde blitt dårlig og jeg sa at jeg skyntet oss alt vi kunne. Vi var på plass i bilen 5 minutter etterpå. På vei hjem i bilen sa jeg at jeg alltid føler at jeg må stresse sånn med å bli ferdig osv. Han spurte om det var pga han. Jeg sa at ja. Var mye derfor. Er alltid sånn. Jeg sa at jeg følte at han ikke likte at jeg brukte tid. Han blei sint. Han omtrent skreik at jeg følte visst bare dritt om han... Jeg sa at det har jeg aldri sagt. Han sa at det er visst noe alvorlig gale siden jeg følte det sånn og så ble han så sint at han kjørte i 30 km i timen over fartsgrensen. Med ungene baki. Minsten gråt, men samboer ville ikke stoppe. Jeg sa at vi kan stoppe og prøve å gi tutten. Han stoppet lett aggressivt.  Eldste jenta ble litt lei seg for situasjonen. Er dette en normal situasjon som kan skje hos alle og enhver? Er dette ok?

Anonymkode: 6eb13...210

Dårlig planlegging 

Anonymkode: 7d94c...034

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

1. Jeg hadde blitt dritsur om jeg måtte vente i bilen i over 40 minutter fordi noen skulle inn å handle "litt klær".  1-0

2. Dere starter en diskusjon i bilen om dette mens ungene sitter baki. Den som begynte den diskusjonen har dårlig dømmekraft, og den som fulgte den opp er omtrent på samme nivå. 1-1

3. Han kjører som en idiot med ungene baki. 0-1

4. Han demonstrerte at han var sur når han måtte stoppe sånn at minsten fikk tutten. 0-1

Stillingen blir 2-3 i din favør. Det høres ut som om dere har et større problem enn hvem son har rett eller galt her. Noe bør gjøres med kommunikasjonen dere i mellom og dere bør bli enige om at slik kommunikasjon dere har ikke skal foregå foran ungene. 

Legg til temperatur inne i bilen på sikkert rundt 30-40 grader 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han ble jo ikke sint fordi han måtte vente, men etter pirk/klaging fra Hi, som det kan høres ut som han har fått nok av generelt. Uten at det hadde noe med tidsbruk å gjøre.

For øvrig er vel ingen glad i å vente på andre

Anonymkode: 3fe14...844

I en bil som koker burde ingen vente i bil, hva de tenkte på da de avtalte det aner jeg ikke

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I en bil som koker burde ingen vente i bil, hva de tenkte på da de avtalte det aner jeg ikke

... burde ingen vente i 40 min med barna, mente jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...