Gå til innhold

Hvor mye kan man kreve av 11.5 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en krevende jente på 11.5 som kjører sitt eget løp. Kjenner vi fort kommer i konflikt . Hun roter og tar lite hensyn til andre . Usikker på hva vi kan kreve av henne. Er jo ung, men begynner og å bli stor ! Hun gjør ikke noe annet enn å panikkrydde rommet sitt en sjelden gang i blant når hun får besøk. Hva krever dere av barn i den alderen ?

Anonymkode: 723fe...041

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At de rydder etter seg på felles arealene alltid. At sekk ryddes ut av og henges på plass etter skolen. At yttertøy og sko settes på plass hver gang. Hjelper til å dekke av og på bordet. Skittentøy skal i skittentøyskurven. Rene klær brettes og legges på plass i eget skap. Eget rom ryddes, støvtørkes og støvsuges en gang i uka og skal være relativt ryddig generelt. Lager innimellom middag til hele huset osv. Går med søppel når man får beskjed om det. 

Alt egentlig. Min frøken er også 11,5 og straks ferdig med 6 klasse.

Hun gjør alt over og mer. Mye går på automatikk og noe spør jeg om eller minner på.

Anonymkode: 7aa32...1e1

Skrevet

Enig. Her har barna hatt alderstilpassede oppgaver siden de var små. 10-åringen vår (skal opp i 5. trinn), gjør alt som er nevnt under, bortsett fra å lage middag til hele familien på egenhånd. Han og går i tillegg ut med søppel og henter posten hver dag. Han er enkel å be om å bidra utenom det faste, vanner gjerne planter, baker ei kake eller bidrar med middagslaging. 

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

At de rydder etter seg på felles arealene alltid. At sekk ryddes ut av og henges på plass etter skolen. At yttertøy og sko settes på plass hver gang. Hjelper til å dekke av og på bordet. Skittentøy skal i skittentøyskurven. Rene klær brettes og legges på plass i eget skap. Eget rom ryddes, støvtørkes og støvsuges en gang i uka og skal være relativt ryddig generelt. Lager innimellom middag til hele huset osv. Går med søppel når man får beskjed om det. 

Alt egentlig. Min frøken er også 11,5 og straks ferdig med 6 klasse.

Hun gjør alt over og mer. Mye går på automatikk og noe spør jeg om eller minner på.

Anonymkode: 7aa32...1e1

Anonymkode: f890c...392

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...