Gå til innhold

Berit?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om dette navnet? Har litt lyst til å oppkalle etter min mor som er død men har inntrykk av at dette navnet er helt ute.

Hva er ditt syn på dette navnet?

Vi tenker eventuelt på Berit Johanne, da blir det oppkalling for en annen også. Men da blir det kun Berit i det daglige tenker vi. MEN hvis Berit er et navn som blir tatt dårlig i mot så tenker vi Berit Johanne og så bruke Johanne i det daglige.

Har dere noen meninger om navnet Berit så tar vi det gjerne i mot.

 

Anonymkode: 479cb...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mammaen min heter også Berit ! Veldig koselig hvis det blir mer brukt. Godt navn! 
 

Anonymkode: c1393...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det ikke i det hele tatt, men det er fordi jeg assisoerer det met et psykopatisk kvinnemenneske

Anonymkode: d52f6...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig koselig og fint , jeg har en snill tante som heter det 🙂

Anonymkode: eb433...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Anonym bruker said:

Hva tenker dere om dette navnet? Har litt lyst til å oppkalle etter min mor som er død men har inntrykk av at dette navnet er helt ute.

Hva er ditt syn på dette navnet?

Vi tenker eventuelt på Berit Johanne, da blir det oppkalling for en annen også. Men da blir det kun Berit i det daglige tenker vi. MEN hvis Berit er et navn som blir tatt dårlig i mot så tenker vi Berit Johanne og så bruke Johanne i det daglige.

Har dere noen meninger om navnet Berit så tar vi det gjerne i mot.

 

Anonymkode: 479cb...ec0

Jeg synes det er gammel dame navn, så hadde ikke brukt det,men er verken stygt eller fint for min del, men Berit johanne og bruke Johanne synes jeg er fint

Anonymkode: 63e6f...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et navn jeg selv ville vurdert, ikke noe i mot det, bare ikke min smak og for mange i mine foreldres generasjon med det navnet. Men hvis du liker det ville jeg brukt det. Navnetrender endrer seg jo, også, kan godt hende det er slike navn våre barn vil like best når de vokser opp.

Berit Johanne var faktisk en veldig fin kombinasjon. Og da kan man jo som du sier velge å bruke Berit eller Johanne.

Anonymkode: bb92a...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker dere om dette navnet? Har litt lyst til å oppkalle etter min mor som er død men har inntrykk av at dette navnet er helt ute.

Hva er ditt syn på dette navnet?

Vi tenker eventuelt på Berit Johanne, da blir det oppkalling for en annen også. Men da blir det kun Berit i det daglige tenker vi. MEN hvis Berit er et navn som blir tatt dårlig i mot så tenker vi Berit Johanne og så bruke Johanne i det daglige.

Har dere noen meninger om navnet Berit så tar vi det gjerne i mot.

 

Anonymkode: 479cb...ec0

Berit er veldig fint! Min mamma heter det og syns det et så bra hvis det blir mer brukt. Og Berit Johanne synes jeg var kjempe fint! Ikke ver redd for å bruke litt sånne gammeldagse navn! 

har en kompis og venninne som skal få ei jente og hun skal hete Sissel. Dødskult :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 16.38, prebs skrev:

Synes Berit er koselig. Berit Johanne var kjempefint. 

Det var flott å høre 🙂

Anonymkode: 479cb...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 16.51, Anonym bruker skrev:

Mammaen min heter også Berit ! Veldig koselig hvis det blir mer brukt. Godt navn! 
 

Anonymkode: c1393...191

Takk for innspill. Jeg synes det er koselig, og så synes jeg det er koselig med oppkalling.

Anonymkode: 479cb...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ni93 skrev:

Berit er veldig fint! Min mamma heter det og syns det et så bra hvis det blir mer brukt. Og Berit Johanne synes jeg var kjempe fint! Ikke ver redd for å bruke litt sånne gammeldagse navn! 

har en kompis og venninne som skal få ei jente og hun skal hete Sissel. Dødskult :) 

Ja, jeg har en svakhet for litt sånne gammeldagse navn. Berit hadde nok ikke vært førstevalget mitt hvis ikke det hadde vært min mors navn, men jeg liker det godt, og så er det så koselig med oppkalling. Ja, Sissel er et bra navnevalg. Husker et par "barnahagetanter" fra jeg var liten som het Sissel. Tror ikke jeg vet om en eneste liten en som har navnet Sissel, så håper det blir mer brukt.

Anonymkode: 479cb...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Veldig koselig og fint , jeg har en snill tante som heter det 🙂

Anonymkode: eb433...b34

Tusen takk, det var koselig å høre 🙂

Anonymkode: 479cb...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke et navn jeg selv ville vurdert, ikke noe i mot det, bare ikke min smak og for mange i mine foreldres generasjon med det navnet. Men hvis du liker det ville jeg brukt det. Navnetrender endrer seg jo, også, kan godt hende det er slike navn våre barn vil like best når de vokser opp.

Berit Johanne var faktisk en veldig fin kombinasjon. Og da kan man jo som du sier velge å bruke Berit eller Johanne.

Anonymkode: bb92a...5e5

Tusen takk for innspill. Ja, tenker mer og mer at vi kan bruke begge navnene. Da blir det jo lettere og hvis hun ønsker å bruke Johanne senere.

Anonymkode: 479cb...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, sug lut skrev:

Nydelig navn.

Det var koselig å høre 🙂

Anonymkode: 479cb...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 17.02, ☆☆☆ skrev:

Eit flott namn!

Det var koselig å høre 🙂

Anonymkode: 479cb...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berit forbinder jeg med sterke og stødige damer. Kjenner tre, og alle er flotte personer. 

Jeg har sansen for å velge navn som ikke "alle" babyer kalles for tiden, så jeg synes dere skal gå fort det; gjerne i kombinasjon med Johanne! Det var en veldig fin kombinasjon! 

Anonymkode: 8ee2f...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare ikke si det på engelsk så går det bra.

Anonymkode: be494...03f

Min mor bodde flere år i London og det var ikke noe problem.

Anonymkode: 479cb...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre navn som ikke er så mye brukt, jeg har jobbet i barnehage i over 20 år og aldri hatt en Berit. Jeg vurderte navn som Kari, Kristin og Heidi da jeg skulle velge navn. Berit er koselig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...