Gå til innhold

Spørsmål om barnemark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begynt på kuren idag,kan vi da grille hos foreldrene mine senare idag? Eller må vi vente til imorgen?

Skal vi bytte nytt sengetøy både idag og imorgen?

Anonymkode: 34297...ddb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

....

Anonymkode: 34297...ddb

Skrevet

Hei, vi slet med barnemark over et helt år...

Jeg skiftet sengetøy den påfølgende morgenen etter kuren ble tatt, både første og siste tablett. Alle håndklær, og kluter ble lagt til koking omgående. Alle madrasser ble snudd. Alle soverom vasket ned og luftet. Toalett og dusj ble vasket omgående og etter alle hadde brukt det påfølgende morgen og kveld i 3 dager. Alt sengetøy, håndklær, kluter, truser og pysjbukser blir nå alltid kokt. Vasket alle flater på kjøkken, bord, håndtak, lysbrytere, leker etc ble vasket ned. Skittentøys kurven, pentøy, bamser og alle leker som ikke kunne vaskes ble pakket vekk i 6 uker. Byttet alle tannbørster og fjernet de fra vasken (barna la de ofte der). 

Husk at de vanlige barnemark medisinene kun tar aktive mark, ikke eggene og larvene. Det er derfor du får 2 tabletter, for å kverke de nye larvene og eggene som ikke gikk dukken i tablett nummer 1. Om du ikke vasker like bra på runde 2 risikerer du å ha dratt rundt egg eller larver, og så smitter dere dere selv igjen. 

Jeg har en datter med for lange tarmer. Hos henne døde aldri marken, fordi larvene og eggene lå i tarmene hennes. Jeg krevde tablettkuren du får på resept. Den tar mark, egg og larver. Den koster fryktelig mye men den tar alt! Da er det kun vasken din det står på 😊

Lykke til! 

Anonymkode: 542d7...2a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...