Gå til innhold

Anmelde vold i nære relasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på om det er slik at politiet alltid vil sende en bekymringsmelding til barnevernet om man anmelder for vold i nære relasjoner? 

Og hvilken oppfølgingsv barnevernet vil dette få om man flytter fra den personen som har utøvd vold denne ene gangen. 

Psykisk vold over tid.

Hengt ut partner på nett og sendt intimbilder til venner for å sværte partners rykte. 

Har barn sammen.

Personen ønsker barna 50%av tiden og er etter min mening en god foreldre, bare ikke en god partner. Har skikkelig temperament. Pdyklig sjalu og innrømmer det. Ønsker ikke å søke hjelp for dette. 

Motsatt partner har flørtet med andre ved et par anledninger, da partner forholdet har vært over i et års tid. (i vente på barnefordeling og økonomisk fordeling) 

Anonymkode: 020a7...296

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil vel få mer oppfølging om man IKKE flytter...

Anonymkode: 0cbae...9b4

Skrevet

Politiet sender ikke rutinemessig bekymringsmelding på bakgrunn av det du beskriver. De vil selvfølgelig gjøre en vurdering, men om man flytter og anmelder er det slett ingen automatikk i det. 

Anonymkode: 5615b...83b

Skrevet

Det dukker opp flere spørsmål her;

Hvorfor har man ikke tatt barna ut av dette hjemmet før?

Hvorfor vurderer man partner som god forelder til tross for at h*n er voldelig og nekter hjelp?

Det virker som om ingen av foreldrene er gode nok omsorgspersoner for barn. Jeg kan lett se for meg at politiet sender bekymringsmelding hvis man ikke er i forkant med å redegjøre for de to spørsmålene. 

Anonymkode: 3b352...e9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...