Gå til innhold

Dere som har bad som 20 år eller eldre🚿

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt er badet ditt? Har du fliser, plater,annet? Dusjer dere rett på gulvet eller har dere dusjkabinett?

Vi har ett bad som er 20år gammelt. Vurderer mikrosement på badet og dusje rett på mikrosementen. Planlegger å selge om 3-4år Max å ønsker ikke bruke 310 000kr på nytt bad (fått pris av fagpersonell x flere). Ønsker å legge minrosement for min del, ikke med tanke på salg.

Anonymkode: 4a8f5...619

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke mikrosement er godkjent på bad. Ville gjort det enkelt med belegg på gulv, plater på vegg. Kabinett er bedre en dusj på gulv

Anonymkode: ef498...055

Skrevet

Gjør det skikkelig og bruk kabinett. Det forlenger levetiden på badet med mange år. Det koster, vi kom på 350 000..

Anonymkode: eb0f5...464

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke mikrosement er godkjent på bad. Ville gjort det enkelt med belegg på gulv, plater på vegg. Kabinett er bedre en dusj på gulv

Anonymkode: ef498...055

Mikrosement er godkjent på bad. Dette skal riktignok ligge utenpå gamle fliser. Til nå har vi hatt dusjkabinett i 7år, tidligere eier hadde også kabinett. 

hi

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjør det skikkelig og bruk kabinett. Det forlenger levetiden på badet med mange år. Det koster, vi kom på 350 000..

Ja det forlenger badet betraktelig, men er ikke pent. Men forstår selvfølgelig poenget ditt, heller en stor klump på badet enn vann i 1etg😅. . Litt usikker på om jeg får igjen de 310 000kr ved ett boligsalg, målet er mest mulig egenkapital den dagen vi selger.

hi

Skrevet

Badet vårt er 25 år gammelt. Vi har fliser på gulv og vegg og dusjkabinett. Badet får leve noen år til. Har ikke akutt behov for å pusse det opp ettersom det funker slik det er. Har byttet innredning, men flisene er lyseblå så ikke veldig moderne. Synes det er mye å betale 400 000 kr bare for å endre farge på flisene.

Anonymkode: 04e9b...a87

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Badet vårt er 25 år gammelt. Vi har fliser på gulv og vegg og dusjkabinett. Badet får leve noen år til. Har ikke akutt behov for å pusse det opp ettersom det funker slik det er. Har byttet innredning, men flisene er lyseblå så ikke veldig moderne. Synes det er mye å betale 400 000 kr bare for å endre farge på flisene.

Anonymkode: 04e9b...a87

Enig med deg. Utrolig dyrt. Derfor vi tenker at mikrosement er en fin løsning. Det bli penere og ikke så dyrt (50 000kr ca). Spesielt med tanke på at vi skal kjøpe noe nytt etterhvert. Vi utvider familien ytterligere å trenger noe større 😊.

hi

Skrevet

Vi har to bad fra ca 1980. De er bare malt i mellomtiden og byttet et par kraner.

Dusjer rett på gulvet. Fliser på det gulvet. Ellers belegg og plater. Fungerer fint pg ser fortsatt ok ut.

Anonymkode: 8d360...cf5

Skrevet

Badet vårt er 35 år gammelt. Linoleumsgulv(? Vinyl?) men alt er gjort veldig skikkelig i følge håndverkere som har sett på det. Det heller nedover i dusjen osv. Vi har hatt null problemer med det de fem årene vi har bodd her

Anonymkode: 394c6...10e

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det forlenger badet betraktelig, men er ikke pent. Men forstår selvfølgelig poenget ditt, heller en stor klump på badet enn vann i 1etg😅. . Litt usikker på om jeg får igjen de 310 000kr ved ett boligsalg, målet er mest mulig egenkapital den dagen vi selger.

hi

Sjekk kabinettene fra macro, jeg var som deg, men fant ett der jeg likte. 

Skrevet

Huset er 1997 og vi bygde det selv. Badet minner mest om sykehus for absolutt alt er hvitt. Fliser på gulv og vegger, servant og møbler. Eneste fargeklatt er rullgardin, pynt og håndkler. Dusjer på gulvet. Syns døra kunne byttes til klart glass men ellers er badet funksjonelt, grei størrelse og grei lys. Ser ikke poeng å bruke flere hundretusen, mote er det siste jeg ville gått etter. Samme gjelder kjøkkenet. Mange som nå sitter med sitt hvite høyglans kjøkken som såvidt er 10 år gammel.

Anonymkode: ccdb0...1c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...