Gå til innhold

Min datter på 2 år havnet under vannet idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har vært i fin form etterpå. Kanskje litt mer grinete, men hørte før hun la seg at hun var ganske hes. Hun er to år. Hun falt under vann og jeg fikk løpt til hun. I løpet av 4 sekunder var hun oppe. Jeg skulle hente redningsvest til henne og hun løp så fort. Hun snudde hodet sitt rundt når hun havnet i vannet. Hostet litt etter at hun kom opp. Dette var kl 17.00. Ikke vært slapp eller hostet. Bare hes. Noe jeg bør følge med på? Det var saltvann der vi badet. 

Anonymkode: 294ef...7ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt en tlf til legevakten for sikkerhets skyld. Det er noe som kalles tørdrukning, og det er ikke alltid så lett å oppdage... Kan være greit å få en lege til å lytte på lungene. Lykke til, forhåpentligvis har det gått bra ❤️

Skrevet
1 minutt siden, mamma'n til 2 :) skrev:

Jeg ville tatt en tlf til legevakten for sikkerhets skyld. Det er noe som kalles tørdrukning, og det er ikke alltid så lett å oppdage... Kan være greit å få en lege til å lytte på lungene. Lykke til, forhåpentligvis har det gått bra ❤️

Ja men leste at de blir veldig slappe og puster tungt. Dette gjør hun ikke. Hun er hes. Så kjedelig å vekke henne for å stresse hun dit. Hun har også spist bra. 

Skrevet

Er det ikke bedre at legevakta bestemmer om du bør vekke henne og dra dit? De er bare en telefonsamtale unna.

Anonymkode: f609f...02c

Skrevet

Jeg ville også helt klart ha kontaktet legevakten. Nå!

Hun var ikke hes før dette, det er hun nå. Da skal helsepersonell avgjøre om hun bør sjekkes.

Kjedelig å vekke henne for å stresse til legevakten... kjedeligere om hun faktisk er i ferd med å tørrdrukne, eller?

Ring legevakten NÅ, det er virkelig ikke noe å lure på! I slike tilfeller ringer man heller en gang for mye enn den ene gangen for lite ...

Anonymkode: 23a86...afe

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja men leste at de blir veldig slappe og puster tungt. Dette gjør hun ikke. Hun er hes. Så kjedelig å vekke henne for å stresse hun dit. Hun har også spist bra. 

Hva er problemet, hvorfor vil du ikke ringe? Vil du ikke heller at hun er trygg enn at du har rett? 

Anonymkode: 6b633...82b

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, fysj. Tenk å vekke et barn for å redde et liv. Kan ikke ringe legevakten, de kan jo finne på å si at man må komme, og da må man vekke barnet. 

Her har man prioriteringene i orden, ser jeg :sjokkbla:

Anonymkode: 75348...566

Skrevet

4 sekunder er lenge nok til at hun kan ha prøvd å trekke pusten under vann. Da skal det sjekkes. Ring dem og forklar hva som har skjedd så kan de bestemme om dere burde komme for en sjekk. 

Skrevet

Jeg husker faktisk en mor som skrev her inne for noen år siden. Barnet hennes kom under vann i badekaret, og hun spurte om råd. 

Etter en stund ble det stille fra HI, og få dager senere kunne man lese i avisene om et barn som døde etter tørrdrukning i badekaret. 

Ikke ta sjansen!

Anonymkode: 52373...2e3

Skrevet
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg husker faktisk en mor som skrev her inne for noen år siden. Barnet hennes kom under vann i badekaret, og hun spurte om råd. 

Etter en stund ble det stille fra HI, og få dager senere kunne man lese i avisene om et barn som døde etter tørrdrukning i badekaret. 

Ikke ta sjansen!

Først av alt, hi har ingenting å tape på å snakke med legevakt.

Men nr 2. Jeg har alltid vært veldig redd for vann og drukning. Ble verre etter at jeg fikk barn. Jeg fikk forklart fra et helsepersonell at tørrdrukning slettes ikke skjer så lett?

Jeg vet altså ikke. Men han virket veldig overbevisende.. 

Anonymkode: 5b7c8...2ab

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ta sjansen!

Ja, og jeg blir så forbanna av å lese om mødre som godt kan sitte og slarve om det ene og det andre symptomet her inne, men som setter seg på bakbeina når folk foreslår å ringe legevakt. Hallo, det er derfor man har en legevakt, for å redde liv!

Anonymkode: 75348...566

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Først av alt, hi har ingenting å tape på å snakke med legevakt.

Men nr 2. Jeg har alltid vært veldig redd for vann og drukning. Ble verre etter at jeg fikk barn. Jeg fikk forklart fra et helsepersonell at tørrdrukning slettes ikke skjer så lett?

Jeg vet altså ikke. Men han virket veldig overbevisende.. 

Anonymkode: 5b7c8...2ab

Tørrdrukning er ikke spesielt vanlig, men hvis man er under vann lenge nok til at man normalt ville trukket pusten skal det sjekkes. 

Skrevet

Legevakt er kontaktet. De var ikke bekymret ❤ De spurte om jeg har dittet å googlet. Hun sover fint. Så skal vekke for å sjekke i natt for sikkerhetsskyld. God natt 🌷

Skrevet

Hun hostet nå en gang og den hese stemmen var veldig fremtredende når hun hostet. Hm

Skrevet
2 timer siden, mamma'n til 2 :) skrev:

Det skjer vel i ett tilfelle hver tiende år eller noe...

Anonymkode: c3eaf...169

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ta sjansen!

Du, den tråden husker jeg også. Moren kom tilbake i tråden etter noen uker og fortalte at hun hadde ringt legevakt, og at barnet hadde fått lungebetennelse etter opplevelsen, men at det gikk fint nå. Det var ikke samme tilfelle.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skjer vel i ett tilfelle hver tiende år eller noe...

Barnet kan imidlertid ha fått vann i lungene, som er potensielt farlig. Vi på forumet kan ikke vite om barnet pustet inn vann. Hes stemme og hosting etter at barnet har vært under vann i flere sekunder skal selvfølgelig sjekkes. 

Skrevet
Akkurat nå, Pobie skrev:

Barnet kan imidlertid ha fått vann i lungene, som er potensielt farlig. Vi på forumet kan ikke vite om barnet pustet inn vann. Hes stemme og hosting etter at barnet har vært under vann i flere sekunder skal selvfølgelig sjekkes. 

Legevakten var ikke enig, bra du overprøver dem...

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis legevakten sier det ikke er noe, men morens magefølelse sier noe annet, og/eller barnets tilstand forverres, skal man selvfølgelig ikke stole på det første svaret man fikk. Da ringer man igjen eller tar turen for en sjekk. Er ikke det samme som at legevakten sier det er noe alvorlig og man trekker på skuldrene og holder seg hjemme. 

Skrevet

Hvordan går det hi ?

Anonymkode: 71aa4...03a

Skrevet

Hei ❤ Hun har det veldig fint. Ikke hes idag. Takk for alle tilbakemeldinger. 

Skrevet
9 timer siden, Pobie skrev:

Hvis legevakten sier det ikke er noe, men morens magefølelse sier noe annet, og/eller barnets tilstand forverres, skal man selvfølgelig ikke stole på det første svaret man fikk. Da ringer man igjen eller tar turen for en sjekk. Er ikke det samme som at legevakten sier det er noe alvorlig og man trekker på skuldrene og holder seg hjemme. 

Nei, det er ikke det samme. For «mors magefølelse» og «medisinsk etterprøvbare fakta om symptomer, sykdommer og skader» er to meget forskjellige ting.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

For legevakten tar aldri feil.. prøv å google «sendt hjem fra legevakt død» 

Anonymkode: 7ecba...c14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...