Gå til innhold

Barn og kjøpe hva de vil


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får dine barn kjøpe hva de vil med penger de får til bursdag og jul? Eller har dere noe å si om det? 

Anonymkode: a69c5...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, eneste de ikke får bruke mye penger på er nettspill. De har vært veldig fornuftige med penger faktisk. Minsta har kjøpt seg flere pcer bla, folk syns hun har brukt for mye penger på slikt, men når det er det eneste hun vil ha og sparer seg opp så syns jeg det er helt greit. Hunhar også brukt disse og vært forsiktige med de. Hun har jobbet for besteforeldre for å tjene seg opp mer penger osv når det er ting hun ønsker å kjøpe. 
 

Hadde de bare kjøpt snop og sløst masse penger ut av vindu hadde jeg kanskje tatt en prat med de. Helt greit å sløse noen hundrelapper innimellom, men ikke når det er snakk om endel bursdagspenger. 

Anonymkode: 74952...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke snop og junk, der har vi klare avtaler. Men så lenge det er ting de ønsker seg og har spart egne penger til, står de helt fritt. De har tatt noen ufornuftige valg, men det er mye læring i det også. 

Anonymkode: 76e6a...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,så lenge det er ordelig, han bruker stort sett og kjøpe spill

Anonymkode: bca89...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får ikke penger ut av sparebøssekontoen uten meg, så jeg har jo litt å si. 

Penger fra bursdag settes gjerne inn på sparekonto. 

Men de sparer til hva de vil, om guttungen vil spare til bmx sykkel så sier ikke jeg at han ikke får lov til det... 

Så de har handlet pc, ipad, sparkesykkel, bmx osv for sparepengene sine 

Når de ble litt større har gjerne penger fra familie blitt satt på sparekonto og penger fra barneselskap satt på lommepengekontoen med kort. 13-åringen hadde nettopp bursdag og har handlet seg klær for pengene hun fikk av venner, det er helt greit. 

Anonymkode: c3413...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...