Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Jeg har selvfølgelig vært alene hjemme, men har aldri bodd alene. De fleste større måltider inntar jeg ved kjøkkenbordet sammen med dem jeg bor med, eller har bodd med, som frokost og middag. De få gangene jeg er alene, synes jeg det er deilig å krølle seg samme i sofaen og spise foran TV, spesielt middagen. Men så var jeg nylig på besøk til en venninne som er enslig og det kom fram at hun nesten alltid setter seg ved spisebordet sitt under måltider, spesielt middagen. Enten kikker hun ut vi det, lytter til radio eller musikk, eller leser. Så nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvor spiser du som er alene? Jeg har liksom alltid sett for meg foran TV jeg, men kanskje ikke hvis det blir hver dag? Anonymkode: 41ff0...91d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #2 Skrevet 14. juni 2020 I sofaen. Med tv, bok eller på nett. Anonymkode: 02559...038
sug lut Skrevet 14. juni 2020 #3 Skrevet 14. juni 2020 Jeg ville nok sittet mye ved spisebord, og noe i sofa. Men det som forundrer meg mer her: du har aldri bodd alene? Aldri? Det er helt utrolig.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #4 Skrevet 14. juni 2020 6 minutter siden, sug lut skrev: Jeg ville nok sittet mye ved spisebord, og noe i sofa. Men det som forundrer meg mer her: du har aldri bodd alene? Aldri? Det er helt utrolig. Nope! Bodde hjemme til jeg var 18 år og flyttet da sammen med kjæresten min som jeg hadde vært sammen med i drøye 2 år på det tidspunktet. Nå er det over 20 år siden, og vi er fortsatt lykkelige sammen. Jeg var heldig og fant kjærligheten tidlig i livet. HI Anonymkode: 41ff0...91d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #5 Skrevet 14. juni 2020 7 minutter siden, sug lut skrev: Jeg ville nok sittet mye ved spisebord, og noe i sofa. Men det som forundrer meg mer her: du har aldri bodd alene? Aldri? Det er helt utrolig. Jeg har aldri bodd alene. Da jeg studerte flyttet jeg inn i et kollektiv der jeg bodde i 5 år. Da jeg begynte å jobbe flyttet jeg sammen med kjæresten min gjennom 4 år og vi har holdt sammen siden. Ikke helt uvanlig i min vennegjeng. Anonymkode: 7b309...cf3
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #6 Skrevet 14. juni 2020 Jeg ser ikke på TV og det er en skikkelig uvane å spise foran TV. Jeg spiser ved kjøkkenbordet Anonymkode: b5839...566
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #7 Skrevet 14. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser ikke på TV og det er en skikkelig uvane å spise foran TV. Jeg spiser ved kjøkkenbordet Anonymkode: b5839...566 Ja nei usjamei, man må da opprettholde en viss standard! Til glede for... ingen. Anonymkode: 537e4...df8
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #8 Skrevet 14. juni 2020 Jeg hadde ikke spisebord da jeg bodde alene. Har bodd to steder alene. Ene stedet var en studenthybel med skrivebord og sovesofa, var ikke plass til mer. Da satt jeg som oftest i sofaen, men noen ganger ved spisebordet. Andre stedet var litt større, men fremdeles bare et rom med kjøkkenkrok. Hadde seng, sofa og sofabord, så da satt jeg i sofaen. Anonymkode: d9e8b...d0d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #9 Skrevet 14. juni 2020 Har heller aldri bodd alene. Flyttet fra foreldrene mine til kjæreste. Da det var slutt flytta eg heim att. Halvt år seinere flytta eg til Oslo og var au pair, og der møtte eg mannen min. Når eg eter aleine sitter eg enten ved kjøkkenbenken og ser på tvserie på mobilen min eller i sofaen. Anonymkode: 8f6c7...f16
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #10 Skrevet 14. juni 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser ikke på TV og det er en skikkelig uvane å spise foran TV. Jeg spiser ved kjøkkenbordet Anonymkode: b5839...566 Jeg synes det er en deilig og avslappende avveksling selv om jeg koser meg mest sammen med familien. Hva gjør du på når du spiser da? Utenom å spise da, selvfølgelig 😅 HI Anonymkode: 41ff0...91d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #11 Skrevet 14. juni 2020 Sofaen! Jeg er og blir en sofagris. Anonymkode: 1b0c3...6f5
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #12 Skrevet 14. juni 2020 Spiser i stua foran tv eller pc Anonymkode: 68476...a8e
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2020 #13 Skrevet 15. juni 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser ikke på TV og det er en skikkelig uvane å spise foran TV. Jeg spiser ved kjøkkenbordet Anonymkode: b5839...566 Jeg er enig med deg, men unntak av i helgene, så spiser man middag ved spisebordet Anonymkode: d0aaa...d74
Plutselig_gravid Skrevet 15. juni 2020 #14 Skrevet 15. juni 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser ikke på TV og det er en skikkelig uvane å spise foran TV. Jeg spiser ved kjøkkenbordet Anonymkode: b5839...566 På hvilken måte er det å spise foran tv en uvane når man bor alene?
Pobie Skrevet 15. juni 2020 #15 Skrevet 15. juni 2020 (endret) Da jeg bodde alene og etter jeg flyttet sammen med mannen før vi fikk barn spiste vi stort sett i stua foran TVen. Nå som vi har barn spiser vi alle rundt spisebordet nesten hver dag. En gang innimellom spiser vi i stua. Hvis jeg og mannen er alene en sjelden gang spiser vi ofte i stua. Endret 15. juni 2020 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2020 #16 Skrevet 15. juni 2020 36 minutter siden, Plutselig_gravid skrev: På hvilken måte er det å spise foran tv en uvane når man bor alene? Jeg anser det for å være dårlig bordskikk og ikke minst er det en grunn til at man tørker av bordet etter å ha spist, det blir iblant søl. Anonymkode: d0aaa...d74
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2020 #17 Skrevet 15. juni 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg anser det for å være dårlig bordskikk og ikke minst er det en grunn til at man tørker av bordet etter å ha spist, det blir iblant søl. Anonymkode: d0aaa...d74 Selv om jeg bor alene så er jeg ikke 5 år, og klarer å spise uten å søle, og har til og med såpass bordskikk at jeg klarer å spise ved et bord når jeg spiser med andre. Anonymkode: 68476...a8e
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2020 #18 Skrevet 15. juni 2020 Middag spiser jeg som oftes med middagsbordet om jeg er alene eller med noen. De fleste andre måltider spises i farten ellermellom ting jeg gjør. Jeg syns det er fryktelig kjedelig å sette seg ned for å spise den ene brødskiven jeg spiser. Hadde jeg spist mere hadde det kanskje blitt anderledes, men jeg spiser ofte brødskiven mens jeg rydder inn tingene jeg hsr brukt. Ungene mine er prikk like meg, de syns det er så kjedelig å sette seg ned for å spise. De får helt mark når de er hos farens familie, der tar frokost en time. Det spises en skive, prates før det lages ny og slikt fortsetter det i mange brødskiver. Idag ble min frokost spist på vei ut til verandaen der jeg koser meg i skyggen med strikketøyet, nyter en fridag. Minsta spiste en gomorgenyoughurt mens hun gikk til skolen og eldste spiste brødskiven sin påvei til garasjen for åmoppe til skolen. Høres nesten ut som vi sitter samlet, men det gjør vi altså. Det er bare så kjedelig å sitte ned for den ene skiv, tar jo nesten lengre tid å sette seg ned enn å spise den. Igår satt ungene og en kjæreste på trappa og spiste frukt. Kald frukt på det kaldeste stedet, trappa utenfor huset. Satt der selv før jeg laget frukt til de, gikk inn for jeg begynte å fryse. Anonymkode: b1be4...df3
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2020 #19 Skrevet 15. juni 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg anser det for å være dårlig bordskikk og ikke minst er det en grunn til at man tørker av bordet etter å ha spist, det blir iblant søl. Anonymkode: d0aaa...d74 Jøss. Jeg klarer utmerket å spise mat hvor som helst uten å søle, OG jeg har sofabord som, tro det eller ei, kan tørkes av hvis det mot formodning skulle søles noe. Anonymkode: c40b8...1ba
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2020 #20 Skrevet 15. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg anser det for å være dårlig bordskikk og ikke minst er det en grunn til at man tørker av bordet etter å ha spist, det blir iblant søl. Anonymkode: d0aaa...d74 Men det er jo ingen som ser det når man er alene? Og jeg griser sjeldent uansett. Hvem er det du ikke vil vise en dårlig bordskikk overfor når du er alene? Og eventuelt søl blir jo tørket bort uansett hvor man inntar maten. HI Anonymkode: 41ff0...91d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå