Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Jeg har barn på ungdomsskolen. Hun har nylig opplevd at foreldrene til en vemninne drakk seg fulle mens hun var der en vanlig kveld. Det ble ganske ubehagøig men ikke skummelt. Hvordan bør jeg forholde meg til dette? Bør jeg ta det opp med dem? Nekte datteren min å dra dit på kveldstid? Bør jeg advare andre foreldre? Anonymkode: e993c...834
Gjest Skrevet 14. juni 2020 #2 Skrevet 14. juni 2020 Eh. Lær henne å gå hjem, da vel. Hvis hun ikke liker hva de driver med i sitt eget hjem.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #3 Skrevet 14. juni 2020 Hva mener hun med fulle? Mange barn og unge tror at voksne blir fulle etter to øl Anonymkode: 30664...309
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #4 Skrevet 14. juni 2020 3 minutter siden, Pashla skrev: Eh. Lær henne å gå hjem, da vel. Hvis hun ikke liker hva de driver med i sitt eget hjem. Det var avtalt overnatying, men hun måtte hå rundt middnatt. Krangling. Ja, hun gikk hjem. Anonymkode: e993c...834
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #5 Skrevet 14. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva mener hun med fulle? Mange barn og unge tror at voksne blir fulle etter to øl Anonymkode: 30664...309 Jeg vet ikke hvor mye de hadde drukket, men nok til at det ble ubehagelig. Anonymkode: e993c...834
Gjest Skrevet 14. juni 2020 #6 Skrevet 14. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det var avtalt overnatying, men hun måtte hå rundt middnatt. Krangling. Ja, hun gikk hjem. Anonymkode: e993c...834 Bad taste, men det er vel litt i overkanten å "advare andre foreldre"? Hva skal det tjene til, drite dem ut? Hvis du ikke syns det er for ekkelt selv, så kan du jo gå bort dit og si at den overnattingen ikke ble noe hyggelig og at datteren din ble redd, så kan de svare selv.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #7 Skrevet 14. juni 2020 2 minutter siden, Pashla skrev: Bad taste, men det er vel litt i overkanten å "advare andre foreldre"? Hva skal det tjene til, drite dem ut? Hvis du ikke syns det er for ekkelt selv, så kan du jo gå bort dit og si at den overnattingen ikke ble noe hyggelig og at datteren din ble redd, så kan de svare selv. Hun ble ikke redd, men hun syntes det var ubehagelig, spessielt å bli kastet ut midt på natta. Anonymkode: e993c...834
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #8 Skrevet 14. juni 2020 Hvorfor ble hun kastet ut? Anonymkode: bc063...d2d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #9 Skrevet 14. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor ble hun kastet ut? Anonymkode: bc063...d2d Fordi den ene av foreldrene ikke ville ha overnatting mens den andre hadde sakt ja. Anonymkode: e993c...834
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #10 Skrevet 14. juni 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun ble ikke redd, men hun syntes det var ubehagelig, spessielt å bli kastet ut midt på natta. Anonymkode: e993c...834 Her eskalerer historien.. Anonymkode: 59e08...952
Gjest Skrevet 14. juni 2020 #11 Skrevet 14. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun ble ikke redd, men hun syntes det var ubehagelig, spessielt å bli kastet ut midt på natta. Anonymkode: e993c...834 Kastet ut? Nå syns jeg du endrer historien litt, sammenlignet med det du skrev i hovedinnlegget. Ikke lett å gi deg noen relevant respons.
Gjest Skrevet 14. juni 2020 #12 Skrevet 14. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi den ene av foreldrene ikke ville ha overnatting mens den andre hadde sakt ja. Anonymkode: e993c...834 Hun kom midt inn i en konflikt som ikke var hennes. Men den handler vel mindre om alkohol, da, og mer om at de to der i huset ikke har vett til å snakke sammen?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #13 Skrevet 14. juni 2020 5 minutter siden, Pashla skrev: Hun kom midt inn i en konflikt som ikke var hennes. Men den handler vel mindre om alkohol, da, og mer om at de to der i huset ikke har vett til å snakke sammen? Det kan godt hende. Spørsmålet er like fult. Ville dere latt ungdomsskolebarn overnatte et sted dere risikerer at foreldrene drikker seg fulle mens de har overnattingsbesøk? Anonymkode: e993c...834
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. juni 2020 #14 Skrevet 14. juni 2020 Hvis ikke barnet mitt har problemer med det, så har ikke jeg det. Og det er ikke alkoholen som er problemet her, men at foreldrene lar uenigheter seg imellom gå IT over barn(a).
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. juni 2020 #15 Skrevet 14. juni 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har barn på ungdomsskolen. Hun har nylig opplevd at foreldrene til en vemninne drakk seg fulle mens hun var der en vanlig kveld. Det ble ganske ubehagøig men ikke skummelt. Hvordan bør jeg forholde meg til dette? Bør jeg ta det opp med dem? Nekte datteren min å dra dit på kveldstid? Bør jeg advare andre foreldre? Anonymkode: e993c...834 Det at foreldrene kastet henne ut ved midnatt er vel ett langt større problem enn at de ble fulle? Og hva er å bli full? Jeg ville sagt til min ungdom at dersom det på noe vis er ubehagelig hos andre så kan de ringe meg så henter jeg dem.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #16 Skrevet 14. juni 2020 1 minutt siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev: Hvis ikke barnet mitt har problemer med det, så har ikke jeg det. Og det er ikke alkoholen som er problemet her, men at foreldrene lar uenigheter seg imellom gå IT over barn(a). Ut fra beskrivelsen jeg har fått var det alkoholbruken som førte til krangelen. Anonymkode: e993c...834
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #17 Skrevet 14. juni 2020 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det at foreldrene kastet henne ut ved midnatt er vel ett langt større problem enn at de ble fulle? Og hva er å bli full? Jeg ville sagt til min ungdom at dersom det på noe vis er ubehagelig hos andre så kan de ringe meg så henter jeg dem. Avstanden var kort og hun er ikke mørkredd. Det var ikke noe problem for henne å gå hjem. Jeg kunne selvfølgelig hentet henne, men det hadde tatt lengre tid og hun var trøtt så hun gikk bare hjem og la seg. Jeg vet ikke hvor mye de drakk. Det var min datter som definerte dem som fulle. Hun har sett oss ta et glass eller to til maten mange ganger, men mente at dette var noe helt annet. Anonymkode: e993c...834
*Miss Marple* Skrevet 14. juni 2020 #18 Skrevet 14. juni 2020 Advare andre foreldre blir feil, men jeg hadde ikke ønsket at barnet mitt skulle overnatte der mer. Folk som drikker seg fulle og blir kranglete med barn og unge i hus er ikke greit. Det er noe helt annet om man kommer hjem fra fest og er på en snurr med tenåringer i hus.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #19 Skrevet 14. juni 2020 Du bør jo ta opp med dem at de kastet ut datteren din midt på natta. Det er jo helt sykt. Anonymkode: 59e08...952
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #20 Skrevet 14. juni 2020 Off, tenk hvordan det kan være der når de ikke har besøk da. Når de får seg til å krangle og kaste ut overnattingsgjesten slik. Jeg hadde vært meget bekymret for barna i det huset. Anonymkode: e8c29...a08
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #21 Skrevet 14. juni 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Off, tenk hvordan det kan være der når de ikke har besøk da. Når de får seg til å krangle og kaste ut overnattingsgjesten slik. Jeg hadde vært meget bekymret for barna i det huset. Anonymkode: e8c29...a08 Samme tenker jeg. Bekymringsfullt! Anonymkode: 0dc57...b05
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #22 Skrevet 14. juni 2020 Jeg hadde meldt bekymring vedrørende barnet hun besøkte, og ikke latt henne dra dit igjen. Hadde også ringt og snakket med disse foreldrene og informert om bekymringsmeldingen. Anonymkode: 69cd9...3ca
CherryC Skrevet 14. juni 2020 #23 Skrevet 14. juni 2020 Jeg hadde eksplodert! Å fyllekrangle med barn tilstede , pluss kaste en tenåring på dør nattestid hadde fått meg til å se rødt!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #24 Skrevet 14. juni 2020 Jeg ville meldt bekymring til barnevernet. Når noe slikt skjer med besøk til stedet er jo sjansen stor for at det er verre uten besøk. Jeg opplevde fyll, foreldre som kranglet og kastet glass på hverandre osv, der og da håpet jeg så inderlig ingen fant det ut, som voksen kunne jeg ønske noen hadde gjort noe. Ville også snakket med den andre jenta, helt «normalt» en gang hun er hos dere og nevnt at her er dørene alltid åpne om det skulle være noe som skjer hjemme. Anonymkode: 35a53...f1c
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #25 Skrevet 14. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg ville meldt bekymring til barnevernet. Når noe slikt skjer med besøk til stedet er jo sjansen stor for at det er verre uten besøk. Jeg opplevde fyll, foreldre som kranglet og kastet glass på hverandre osv, der og da håpet jeg så inderlig ingen fant det ut, som voksen kunne jeg ønske noen hadde gjort noe. Ville også snakket med den andre jenta, helt «normalt» en gang hun er hos dere og nevnt at her er dørene alltid åpne om det skulle være noe som skjer hjemme. Anonymkode: 35a53...f1c Eventuelt fått min unge til å snakke med den andre jenta, både for å høre hvordan det går, og for å gi samme beskjed om at her er dørene åpne. Anonymkode: 35a53...f1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå