Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Pranks som virker uskyldig og for gøy som kan få fatale konsekvenser. Jeg tok praten med mine tenåringer som forteller at det foregår lignende ting på deres skole der de ofte er påvirket av tik tok. Jeg har tatt en lang prat med de om hva som er OK og ting som dette der hensikten er at noen skal «slå seg litt» ALDRI er OK fordi det kan være de slår seg kraftig og i verste tilfelle kan de ende opp som drapsmenn. https://www.tv2.no/nyheter/11495193/ Anonymkode: b5559...314
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #2 Skrevet 14. juni 2020 Dette virker ikke uskyldig, og konsekvensene av slikt burde enhver over skolealder kunne forutse. Jeg har snakket med dem. Husker da jeg var liten og min far var lærer på vgs. Han fortalte om russen som gjorde tilsynelatende uskyldige sprell. Ett år snek de seg inn i garderoben og byttet om alle matpakker. Dette fikk konsekvenser for en elev som hadde diabetes og var avhengig av oppmålt mat til riktig tid, spesielt etter gym (dette var på åttitallet, lenge før insulinpumper og hyppig måling av blodsukker). En annen gang sprutet de på andre med vannpistoler. En luring hadde fylt såpevann i sin pistol, og spruter i øynene på en som nylig hadde gjennomgått synskirurgi. Husker også fra er utdrikningslag noen år tilbake der gutta hadde rullet inn kompisen sin i et teppe og satt ham opp ned i et hjørne. Bruden skulle finne ham i mørket. Han døde. Slike ting kan kanskje virke uskyldig, men kan bli alvorlig. Anonymkode: 74fa9...596
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #3 Skrevet 14. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Dette virker ikke uskyldig, og konsekvensene av slikt burde enhver over skolealder kunne forutse. Jeg har snakket med dem. Husker da jeg var liten og min far var lærer på vgs. Han fortalte om russen som gjorde tilsynelatende uskyldige sprell. Ett år snek de seg inn i garderoben og byttet om alle matpakker. Dette fikk konsekvenser for en elev som hadde diabetes og var avhengig av oppmålt mat til riktig tid, spesielt etter gym (dette var på åttitallet, lenge før insulinpumper og hyppig måling av blodsukker). En annen gang sprutet de på andre med vannpistoler. En luring hadde fylt såpevann i sin pistol, og spruter i øynene på en som nylig hadde gjennomgått synskirurgi. Husker også fra er utdrikningslag noen år tilbake der gutta hadde rullet inn kompisen sin i et teppe og satt ham opp ned i et hjørne. Bruden skulle finne ham i mørket. Han døde. Slike ting kan kanskje virke uskyldig, men kan bli alvorlig. Anonymkode: 74fa9...596 I saken i hi hadde i tillegg både skole og politi vært inne i klassene og advart. Anonymkode: 74fa9...596
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #4 Skrevet 14. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: I saken i hi hadde i tillegg både skole og politi vært inne i klassene og advart. Anonymkode: 74fa9...596 I ettertid, ja. Skjønner ikke at noen kan synes dette er gøy å gjøre mot andre 😢 Anonymkode: b6255...d55
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #5 Skrevet 14. juni 2020 Ikke akkurat om dette, men jeg lærer barna mine at de ikke skal gjøre noe slm er til skade på andre mennesker eller andres eiendeler, så det dekker vel dette Anonymkode: f48aa...ba0
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #6 Skrevet 14. juni 2020 Ja, det har skjedd flere ganger på skolen her også så denne praten har vi hatt. En person satte utfor en bakke på vei hjem også hadde de koblet av bremsen... Alle foreldre fikk melding hjem og det ble tatt opp på skolen. Det gikk bra med denne eleven da, men sykkelparkeringen på skolen ble flyttet til foran vinduet til læreværelset og mye av snakken gikk på at man aldri kan sette seg på sykkelen før bremser og at hjulene er festet er sjekket. Mine barn sluttet å sykle til skolen. Anonymkode: 7a0c1...ec2
Gjest Skrevet 14. juni 2020 #7 Skrevet 14. juni 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Pranks som virker uskyldig og for gøy som kan få fatale konsekvenser. Jeg tok praten med mine tenåringer som forteller at det foregår lignende ting på deres skole der de ofte er påvirket av tik tok. Jeg har tatt en lang prat med de om hva som er OK og ting som dette der hensikten er at noen skal «slå seg litt» ALDRI er OK fordi det kan være de slår seg kraftig og i verste tilfelle kan de ende opp som drapsmenn. https://www.tv2.no/nyheter/11495193/ Anonymkode: b5559...314 Dette er ikke lek, det er vel en form for mobbing.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #8 Skrevet 14. juni 2020 2 timer siden, Pashla skrev: Dette er ikke lek, det er vel en form for mobbing. Selvsagt. Men i sosiale medier fremstilles det som «skøyerstreker» jeg er selvsagt ikke enig i det. Anonymkode: b5559...314
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå