Gå til innhold

Begrenset åpningstid i Bhg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår kommune ønsker nå å ha kortere åpningstid ! Men hva med heller å la de som jobber få det de trenger og alle de andre kjernetid . 9-15 for eksempel . Etter 10 år i Bhg har jeg ikke tellinga på hvor mange fedre i pappaperm som har brukt barnehagen 9 timer hver dag for heller å pusse oppe. Mødre med småsøsken som også lenerer 7-17. Få bort alt det der så blir det mer en nok voksne og folk kan jobbe 8 timer og også rekke å levere og hente ! I barnehagen vår er vi stort sett 18 av 24 til frokost. Om bare de med reelt behov hadde kommer hadde det vært mellom 10-12 ( ettersom hvilke vakt foreldre har osv.) 

Bør man heller ikke se på det før man skaper mer trøbbel til de som virkelig jobber ?  Eller er det en livsrett med 9 timersdag for alle ?

Anonymkode: d36b5...839

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår bhg er det sånn som du vil ha det. Vi som jobber melder inn når vi vil levere og hente. Kjernetid er nå fra 08-16, mens jeg som starter på jobb kl 07 kan levere 06.30. De dagene vi har fri sier vi i fra om, og bhg åpner kl 08. 

Anonymkode: 22af9...433

Skrevet

Men om du har fri bør du ikke få levere 8-16 !? Må da holde lenge med 9-15! Det er jo perfekt at man får levert 6.30 når man har vakt 7 og så tar man kort dag når man kan . Burde vært sånn over alt. Så må den som bunner senest på jobb levere og den som slutter tidligst hente . Da hadde barnehagehverdagen blitt en helt annen. Nok voksne og mere opplagte barn 

Anonymkode: d36b5...839

Skrevet

I Sverige har de vel et sånn system at man må levere hvilke dager og når man jobber, så er det lov å bruke barnehagen da. Men ikke hvis man har fri eller lignende, da må barnet være hjemme. Leste om det for noen år siden, så det kan være annerledes nå.

Jeg tror også en løsning med barnehage kun ved reelt behov kunne løst noen vansker. Samtidig gleder jeg meg til å levere i barnehagen i morgen, jeg er permittert og kunne jo derfor i teorien hatt barnet hjemme. Men jeg har mye å gjøre hjemme (bl.a søke jobber!) og barnet har behov for barnehagen (bl.a pga det sosiale) og må få gått litt etter det har vært koronastengt. Leverer 9-14.30 da, så korte dager :) 

Anonymkode: accc7...331

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...